Az ezerarcú Discovery

2003.07.22. 09:37
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Land Rover Discovery az egyik legsokoldalúbb jármű a XXI. század autóiparában.
Akár vadászni indulunk egy sűrű erdőbe, akár hegymászó túrára az Alpokba, a Land Rover Discovery 7 üléses változata teljes mértékben megfelel "csoportos utazás" céljára. Utasaink egy hétvégi kiránduláson vagy egy nagyobb kalandtúrán legyenek családtagok, barátok vagy üzletfelek, biztosak lehetünk benne, hogy a Discovery mindenhova, akár a világ legeldugottabb pontjára is eljuttat minket - akár hetedmagunkkal. Az ötüléses változat mellett rendelhető hétülésesben ugyanis a hátsó három kényelmes ülés mögött két ugyanolyan tökéletes hely vár az utasokra. A csomagtérben elhelyezett ülések között elférnek a csomagok és a sílécek is akár, hiszen a két ülés a csomagtér két szélén van, ezek ráadásul felhajthatóak, ha a rakodótér így sem lenne elegendő. Sőt, ha kerékpártúrán gondolkozunk, az utánfutóba bátran elhelyezhetünk akár hét biciklit is, és vitorlásunkat is nyugodt szívvel ráköthetjük terepjárónkra, amely 3.500 kg tömegű utánfutó vontatására is alkalmas.

A két plusz ülés természetesen semmilyen hátrányt nem okoz a több, mint két tonnás járműnek, és a tavaly felújított modell így is fantasztikus társnak bizonyul az autópályán és a terepen egyaránt, köszönhetően annak a sok műszaki fejlesztésnek, amelyeket a 2002. őszi frissítés során alkalmaztak először az új Discoveryben. Ezek közé tartozik az aktív kanyarstabilizátor (ACE), a lejtmenetvezérlő (HDC), illetve az önszabályozó hátsó légrugózás (SLS) is, aminek köszönhetően a mindenkori súlyterheléstől függetlenül állandó marad a terepjáró szabad magassága. Az ACE rendszerhez hasonlóan a légrugózás is különösen előnyös terepen: vezető egy gombnyomással megemelheti a terepjáró farát, így akár különösen meredek kaptatón is fel tud tolatni vele.

A Discovery biztonsági alapfelszereltségében a blokkolásgátló rendszerek legújabb generációját képviselő négycsatornás ABS mellett az elektronikus fékerőelosztó (EBD) is megtalálható.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.