A Matador csoport új üzleti hálózatot nyit PNEUBOX elnevezéssel

2006.09.13. 13:55
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A Matador elhatározta, hogy Pneubox üzleti hálózatra nevezi át és egyesíti kiskereskedelmi hálózatát Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon.

Ez az elhatározás szoros összefüggésben van a Matador csoport tevékenységének gumi és automotive üzletágra történő szétválasztásával és a cég logójának megújításával. Az üzleti hálózatok átnevezésének és egyesítésének egyik fő indoka a Matador kiskereskedelmi hálózatának önállósulása Szlovákiában és Csehországban (Obnova Brno a. s.) és Magyarországon (Horváth Gumi Kft.) végbement akvizícók megvalósítása nyomán. A kiskereskedelmi pontok Pneubox-ra történő átalakításának projektje – rebranding – ez év során vette kezdetét, és szeptemberben fejeződik be, jelenleg a reklámkampány kialakítása történik és az ünnepélyes bemutató a Nyitrai Autószalonon volt. Feladatunk az új márka bevezetése a piacra és az, hogy Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon az ügyfelek megismerjék az új elnevezést.

Minőségi szolgáltatások mint prioritás

A kiskereskedelmi hálózat átalakításának egész folyamata nem csak az értékesítési helyek homlokzatának átfestéséről szól. A fő célok közé tartozik az eladás hatékonyságának és különösen a szolgáltatások minőségének állandó növelése. Hogyan érhető ez el? Csak egy példa: széles termék-, szolgáltatás- és kiegészítő árucikkpaletta segítségével megszólítani a felhasználókat. Pontosan a termékek és szolgáltatások minősége, a személyzet szakmai kompetenciája és tapasztalata az eladási pontokon az, ami az újonnan alakuló Pneubox hálózat fő értéke. Ez már nem csak egy márka hálózata lesz, bár a Matador márka továbbra is marad a stratégiai és vezető márka. Terveink szerint a piacon elérhető összes gumiabroncs márkát kínáljuk ügyfeleinknek továbbra is.

Nem csak gumiabroncsok...

A Pneubox hálózat tagjai tudják, hogy a jelenlegi ügyfelek nagyon igényesek és csak minőségi gumiabroncsok és a hozzájuk fűződő szolgáltatások kínálata nem elég arra, hogy kielégítsék az összes igényüket. A Pneubox ezért az ún. gyorsszerviz szolgáltatásait is kínálja – a lámpák és fékek beállítása és ellenőrzése, a lengéscsillapítók és az akkumulátorok ellenőrzése és tesztelése, olajcsere és szűrőcsere és más apró szerviz szolgáltatások. Jelenleg a Pneubox kínálatában még ezek a szolgáltatások nem szerepelnek az összes eladóhelyen, a cél az, hogy ezen szolgáltatások kínálatát kiszélesítsék az eladóhelyek maximális számára.

A terjeszkedés az ambíció

A Pneubox üzleti hálózat, mely jelenleg 54 eladási – retail pontból áll (Szlovákia – 31, Csehország – 18, Magyarország – 5) ambíciója az, hogy Közép-Európa legerősebb hálózatává váljon. Ezzel a céllal függ össze az állandó hálózati korszerűsítés és szélesítés szükségessége, de nem csak a fentebb említett országokban. A Pneubox célja ugyanis az, hogy kiszélesítsék a közép-európai régió további országaiban is. Az elkövetkezendő években ennek az üzleti hálózatnak ugyancsak ki kellene alakulnia Lengyelországban, Horvátországban, Romániában és Ukrajnában is. Ezek a merész célok hatalmas befektetéseket igényelnek mind a jelenlegi eladási pontok korszerűsítésében, mind az új eladási pontok megszerzése érdekében is. „Számunkra világos, hogy ilyen nagy méretű beruházásokhoz nagyon nehéz lesz megszerezni a szükséges forrásokat ebben a rövid időszakban. Ezért a Pneubox Partner nevet viselő független autójavítók hálózata is része lesz a Pneubox üzleti hálózatának,“ mondja Miloš Radosa, a Matador a. s. cég üzleti igazgatója.

A partnerek előnyei

Az új hálózat célja, hogy az új eladási pontok vonzó helyeken legyenek kialakítva, ott, ahol nem található más, hasonló pont, és mindez minimális beruházások segítségével. Annak a partnernek, aki teljesíti az előre megszabott feltételeket, a Pneubox szakmai know-how-t biztosít, továbbá ez a partner részt vehet majd közös akciókban, mint pl. termékbemutatók vagy eladás-technikai tréningek, de ugyanúgy biztosítania kell, hogy a partner a szerződés időtartama alatt nem fog a saját területén más, konkurens üzletet nyitni. Nem kevésbé vonzónak kellene lennie, hogy a partner egy erős tőbb országot átölelő retail hálózathoz tartozik és persze nem feledendők azok az előnyök, melyek a vásárlás és áruelosztás központosításával függenek össze. „Ez el kell, hogy vezessen a versenyképesség növeléséhez, a kezdő beruházások csökkentéséhez és végső soron a már említett hatékonyság növeléséhez,“ fejezi be Radosa.

Több információért kattintson a www.pneubox.hu weboldalra.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.