Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Szép ? Új? Világ? XII. Országos Reklámkonferencia

2004.10.14. 10:14
A hazai marketingkommunikációs ágazat szakmai és érdekképviseleti szervezete, a Magyar Reklámszövetség 2004. november 16-17-én tizenkettedik alkalommal rendezi meg a szakmával átfogóan foglalkozó országos konferenciáját mindazok számára, akik a kommunikációs és reklámszakma iránt érdeklődnek. Az MRSZ Szép? Új? Világ? címet viselő idei konferenciája több mint 80 hazai és külföldi neves előadó segítségével elemzi a legfontosabb szakmai trendeket, rávilágít a várható üzletfejlesztési stratégiák hosszabb távú hatásaira, mindezt úgy, hogy a szakmai kételyek és a reklámkritika is helyet kap. A szövetség Eger városát népszerűsítő óriásplakát-pályázatot írt ki reklámügynökségek közt a konferenciát kísérő programok részeként.

A szakmai szereplők párbeszédét szorgalmazó országos szintű konferencia lehetőséget nyújt az ügyfelek és megrendelők, valamint a média találkozására. Az MRSZ tavalyi konferenciája összefoglalta az Európai Unióhoz való csatlakozás várható következményeit a hazai reklámpiacon. Az idei reklámkonferencia a meghívott hazai és európai előadók segítségével a 2004. május 1-i csatlakozás utáni időszakot összegzi, elemzi az integráció hatásait és törekszik felvázolni a jövőt,. A tematikus eseményektől eltérően a reklámkonferencia átfogóan foglalkozik a marketingkommunikációs szakma aktualitásaival.

Milyennek képzeli a szakma a szép, új reklámvilágot?

Az első napon a plenáris előadások elsősorban az európai és közép-európai trendeket járják körül: Hogyan alakítja át a globalizáció a médiapiacot? Megerősödnek-e az európai székhelyű ügynökséghálózatok? Hogy adják el magukat a hazai ügynökségek az Európai Unióban? Kik és hogyan képviselik a hazai reklámpiaci, médiapiaci szereplők érdekeit Brüsszelben? - A kérdésekre válaszokat keresünk olyan előadók segítségével, mint Jacques Séguéla (Havas Vice Chairman, Euro RSCG Chief Creative Officer), Phil Murphy (Director of Exchange of AIG, European Public affairs manager of the AA /UK/), Vértes András (elnök, GKI Gazdaságkutató Rt.), Jarek Ziebinski (chairman of Leo Burnett Central and Easter Europe), Kovács György (az ORTT elnöke) és Csepeli György (politikai államtitkár, IHM).

A „Kalandozás térben és időben” fantázianevet viselő esti fogadás sokszínű helyszíneivel (Francia Kaszinó, Bécsi Kávézó, Londoni Szivarszoba, Bajor Söröző) mindenki számára megfelelő kikapcsolódást teremt, miközben lehetőség adódik a kapcsolatépítésre, a „humán-marketingre” is.

A második nap szekcióülésein főként a hazai helyzetet vesszük szemügyre: Milyenek a klasszikus reklámon túli lehetőségek a magyar médiában? Mit jelent az integrált kommunikáció Magyarországon? Mi mindennel foglalkoznak a kommunikátorok "fusiban"? Milyen hatással van az EU csatlakozás a média- és közterületi piacra? Miben látják a klasszikus médiatípusok meghatározó képviselői a piaci fejlődés lehetőségeit? Mely médiatípusoknak van közép- és hosszútávon jövője? Változhat-e a reklám maga, illetve annak megjelenítési lehetőségei az idővel? Felkészültek-e erre a médiumok? Mi lesz a márkák sorsa az egységesülő piacon? - A kérdéseket megválaszolni próbáló hét szekciót Kolosi Péter (RTL Klub programigazgatója), Gulyás János (Young & Rubicam), Serényi János (McCann-Erickson) - Duba Gábor (Crea), Hidvéghy Melinda (Outdoor), Kádár Tamás (Berg Média), Erdélyi Zsolt (Monoconsulting) és Barna Tamás (Republic of Art) vezetik.

Eger városát népszerűsítő óriásplakát-pályázat és kiállítás

Miután az MRSZ és a város képviselői megállapodtak, hogy az évente megrendezendő konferenciának Heves megye székhelye ad otthont, az MRSZ úgy döntött, hogy vendéglátóinak – az egri városvezetésnek és az egri közönségnek – mintegy gesztusként a vendégszeretetért cserébe, a reklámszakma összefogásával eddigieket felülmúló „értéket” ad. E céllal a Magyar Reklámszövetség Eger városát népszerűsítő óriásplakát-pályázatot hirdetett a reklámügynökségek között, mert úgy vélte, a reklámszakma kreativitásával, társadalmi elkötelezettségével egy pályázat keretein belül hatékonyan hozzá tud járulni Eger arculatának, kommunikációjának fejlesztéséhez.

Az óriásplakát-pályázat fődíja bruttó 1 250 000 Ft. Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata pedig úgy döntött, a nyertes ügynökséggel hosszú távon szeretne együttműködni.

Az előzsűrizés során kiválasztott maximum 17 óriásplakátot az MRSZ 2004. november 5-21. között kiállítja Eger legismertebb terén, a Dobó téren. A versenyre nevezett óriásplakátokat nem csupán a szakmai és a helyi szakemberekből álló, valamint a támogatók képviselőit is meghívó hivatalos zsűri értékeli, hanem az egri lakosok is. A lakosság szavazatainak eredményét a zsűri figyelembe veszi a nyertes pályázat kiválasztásakor. A zsűri a pályázat eredményét a XII. Országos Reklámkonferencia gálaestjén, november 16-án a Hotel Eger Parkban hirdeti ki.

További kiegészítő programként az egri közönséget a Cannes-i díjnyertes reklámfilmeket bemutató vetítés várja november 16-án az egri Uránia moziban.

A Magyar Reklámszövetség XII. Országos Reklámkonferenciája 2004. november 16-17-én kiváló alkalmat teremt a jövő reklámpiacán tett kalandozásra: a nemzetközi piacokon történő változások megismerésére, a szakemberek számára a vélemény-cserére, a különböző szakmai nézetek, problémák ütköztetésére és a lehetséges megoldások felmutatására. A cél, hogy a kérdésekre választ találjunk. Biztos válaszokat.

További információ:
Hargitai Lilla, főtitkár - Magyar Reklámszövetség Tel.: 06 1 322-0640
Fülöp Szilvia, ügyfélkapcsolati igazgató – Café PR Kft. Tel.: 06 1 450 5068

www.mrsz.hu

www.reklamkonferencia.hu

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.