Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Az ősz befutója a Sláger

2004.01.09. 10:08
Bár november hónapban a teljes rádiós piac hallgatottságát illetően jelentős változásról nem lehet beszámolni, azonban az elmúlt 3 hónap mutatóit megvizsgálva lényeges átrendeződést állapítható meg a kereskedelmi rádiók piacán.

Petőfi sorait szabadon felhasználva akár a fenti alcímet is lehetne adni a Szonda Ipsos - GFK legfrissebb rádiós hallgatottsági adatainak fényében az elmúlt három hónap, illetve a legutolsó hónap, a november eredményeit megvizsgálva.

A Danubius rádió vezető szerepét a konkurens Sláger rádió szeptemberben megdöntötte. A Sláger nem csak megingatta vezető szerepében a Danubius rádiót, hanem kivívott piacvezető pozícióját immáron 3 hónapja stabilan őrzi, sőt tovább erősítette. Ezek után kijelenthető, hogy "AZ ŐSZ BEFUTÓJA A SLÁGER" lett. Az elmúlt három hónap (szeptember - október - november) átlagos időarányos részesedése tekintetében a Sláger rádió 26,1%-os részesedést tudhat magáénak, míg a Danubius 25,4%-kal részesül a teljes rádió hallgatói piacból.

Megvizsgálva, hogy az őszi hónapokban hogy alakult az egyes rádiók hallgatottsága a különböző, hirdetői szempontból releváns célcsoportokban, az tapasztalható, hogy a 18-49 évesek körében egyelőre a Danubius vezet, 32,4 %-os részesedésével, de a Sláger sem marad el, mivel részesedése már elérte a 30,3%-kot. A Sláger saját célcsoportjában, a 30-49 évesek körében 34,1%-os részesedést tudhat magáénak, több mint 3% százalékponttal megelőzve versenytársát. Ugyancsak 3% százalékponttal vezet a Sláger rádió ugyanebben a korcsoportban a napi elérés tekintetében (39%).

Budapesten a különbség még szembetűnőbb, hiszen egy teljes hét hallgatottságát tekintve az elmúlt három hónap elérése 11% százalékpontos különbséget mutat a Sláger javára (Sláger - 44%, Danubius - 33%). Részesedés tekintetében a Danubius mindössze a budapesti hallgatóság 13%-át tudhatja magáénak, míg a Sláger ennek több mint dupláját (29%).

Az őszi hónapokban az éves tendencia tovább folytatódott. A rádióhallgatás szempontjából egyébként legfontosabb reggeli idősávban (hétköznap reggel 6.00 és 10.00 óra között) újra a Sláger felé billen a mérleg nyelve heti elérés tekintetében, hiszen itt 28%-ot tud felmutatni ez utóbbi adó, míg a Danubius 24%-kal birtokolja a második helyet. Napi elérés tekintetében a Danubius Rádió megújult reggeli műsora csupán a teljes lakosság 14%-át tudhatja magáénak, mely eredmény azonban szintén csak a második helyre elegendő, hiszen a Sláger Rádió Bumeráng című műsora a lakosság 18%-át ülteti minden hétköznap reggel a készülékek mellé.