És tényleg...!

2005.08.29. 10:00
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Sztár lehetsz velünk! - szerepel egy reklámkampány szlogenjében, s a hétköznapi halandó egy rövid sóhajtással el is fordítja a fejét, gondolván: "ez a sztárság bizonyára nem az a dzsippes, testőrös, bombanős történet, amiről minden 3. percben újabb és újabb nyálcsorgató részlet jelenik meg a bulvármédiában". Az átlagember ugyanis fényévekre van minden, ehhez hasonló villogástól, s immár elég fásult is ahhoz, hogy akárcsak komolyabban elgondolkodjon a reklám valóságtartalmán. Mer' autót, hifit meg a Kossuth mozit dobozos kiszerelésben már hazavihettük egy-egy ilyen nyereményjátékon, de hogy minket vigyenek fel a vászonra, az azért mégis csak túlzásnak tűnik.

Jubileumi 100. számának tiszteletére a VOX mozimagazin valami olyannal rukkolt elő, ami első hallásra is gyanús, másodszorra pedig egyenesen képtelenségnek tűnik. Honlapjukon is azt állítják, hogy a velük játszó olvasók között egy magyar film külföldön zajló forgatására sorsolnak ki filmszerepet, ami ugye több lényeges kérdést is felvet: 1. Gondoljunk a kis Pistikére, a szeplős kisfiúra, aki épp most éli át a pubertáskor legkeményebb időszakát, és előszeretettel kapargatja pattanásait! Az ő számára vajon milyen szerep kínálkozik egy mai magyar filmben, és ki vállalkozna kamera elé engedni, miközben a gépben forog a drága nyersanyag? 2. Miért lenne jó bárkinek is égetni magát - jobb esetben több százezer néző előtt -, amikor olyan jól esik karosszékből fikázni a gyatrábbnál-gyatrább, sablonosnál-sablonosabb hazai filmeket. 3. Milyen lehet az a mozifilm, amibe Engem beengednek, akárcsak Rumcájsz kutya szerepében is?

Nem fő, de szerep Szkepticizmussal feltöltődve kerestük meg Dudás Viktort, a VOX mozimagazin főszerkesztőjét, hátha a neki szögezett kérdések súlya alatt megtörik és bevallja, hogy csak az Átejtés művészete című filmjükhöz keresnek statisztákat. Ám csalódnunk kellet, mert mentegetőzés nélkül elismerte: "Bizony nem kis kockázatot vállalt Kálomista Gábor producer, amikor belement, hogy következő filmjében ad egy szerepet a játék győztesének." Aztán látva a "Na de hogy, meg miért?" kérdésnek nekifutó arcunkat gyorsan hozzátette: "Persze az nem valószínű, hogy plakátra kerül az illető neve, de azért jó buli lesz bárkinek részt venni egy rodoszi forgatáson, az egyik legtutibb luxusszállodában!"

Az ötlet magyarázata egyébként nem túl bonyolult: "Ilyen még nem volt a magyar médiába, s gondoltuk ha a gagyi "valótlanságshowkba" ezrével jelentkeznek, lesznek néhányan, akiket érdekel az igazi filmgyártás is." Nem is kellett csalódniuk, hiszen a játék elindulása óta több ezer SMS-t regisztráltak már, ami jól mutatja kis országunk lakóinak nagy vágyait.

Ronda, nem ronda, a miénk!

A Pistike témakört tovább feszegetve, arra is rákérdeztünk, hogy nem élnek-e a szervezők a "természetes kiválasztás" elvével, ami - bár etikátlan - azért érthető lenne egy ilyen főnyeremény kapcsán. A főszerk azonban gyorsan rávilágított: "Az SMS sajnos nem egy képes műfaj, ezért nincs nagyon esélyünk válogatni a jelentkezők között. A szerencsés játékossal majd a forgatókönyvírónak kell elboldogulnia, és elhelyeznie a film struktúrájában."

Ennek a feladatnak a nehézségi fokával jövőre szembesülhetünk, amikor mozikba kerül a, most még ismeretlen című, új magyar film, benne a VOX játékosával, aki valószínűleg a nyár folyamán kapja meg 15 percnyi hírnevét.

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.