Snassz karácsonyi dísz lett a szaloncukor

Snassz karácsonyi dísz lett a szaloncukor

2003. 12. 22., 08:59 | Frissítve: 2003. december 22., hétfő 09:29

Stagnál a szaloncukorpiac, az édesipari vállalatok kvesebbet gyártanak, a fogyasztói ízlés a minőségi termékek felé fordul.

Idén 6,0-6,5 ezer tonna szaloncukrot gyártanak a magyar édesipari vállalatok, ez 0,5-1,0 ezer tonnával kevesebb a 3-4 évvel ezelőtti értéknél. A hazai termékek iránti kereslet mérséklődésének fő oka az olcsó, gyenge minőségű termékek piacra kerülése - mondta Horváth Imre, a Sweet Point Édesipari Kft. ügyvezetője.

Húsz cég

A 322 magyar édesipari gyártó közül legalább húsz cég foglalkozik szaloncukorral. A piac legnagyobb szereplője a Sweet Point évente 2,5-3 ezer tonnával. A cég éves forgalmának 35-40 százalékát adja a szaloncukor-üzletág. Ma Magyarországon egy-egy család évente átlagosan 2,5 kg szaloncukrot vásárol, 2 ezer forint értékben. Legnépszerűbbek a 400 és 500 grammos kiszerelések. A fogyasztók egyre inkább a megbízható, márkázott és minőségi termékek felé fordulnak. A Milka szaloncukorcsaládot gyártó Kraft Foods Hungária Kft. szaloncukrainak mindegyike ebbe a kategóriába tartozik. A társaság évente két újdonságot dob piacra, idén a kókuszos és a mézeskalácskrémes termékkel jelentek meg. A Milka márkanéven gyártott édességek forgalmának mintegy 10 százalékát adja a szaloncukor.

Snassz

A szaloncukorpiac előtt álló egyik kihívás a csomagolás fejlesztése. Az elmúlt években ugyanis a szaloncukor karácsonydíszként snassz lett - mondja Horváth - így ezeket a termékeket látványosabbá kell tenni. A Stollwerck idei újítása például a Cherry Queen szalondesszert, amely fadíszként és ajándékként is alkalmazható. Ízek vonatkozásában évek óta a zselés szaloncukor a legeladhatóbb. Állandó részvevői a szezonális piacnak a hagyományos karácsonyi ízek, mint a dió, a marcipán, a kókusz és a vajkaramella. A divatos ízek legtöbbje néhány évet él meg a piacon. A prémium kategóriában a Kraft Foods olyan "felfedező ízeket" (mandulás trüffelkrémes, mézeskalácskrémes, joghurtos, feketeerdő) vezet be és tart a választékában, amelyeket más cégek nem gyártanak - mondta Ramón Weidinger ügyvezető igazgató.

hirdetés
hirdetés