A külső kerületekben is jó ötlet lenne a Bubi

2014.07.29. 15:15

A Berkley Egyetem tanulmánya szerint a közösségi kerékpáros rendszerek nemcsak a belvárosban, de a külső kerületekben is jót tesznek a városi közlekedésének. Úgy jutottak erre a következtetésre, hogy összehasonlítottak két, már működő közbringarendszert. Az egyiket egy sűrűn lakott városban, a másikat pedig egy ritkábban lakottban építették ki.

Washington DC volt a sűrűn lakott város. Itt nagyjából az lett a kutatás eredménye, amit várni lehetett: a lakók leginkább a belvárosban, a rövidebb metró- és buszutak helyett választották a bicikliket. Azért elég látványos, mennyire sokan: a biciklisták 47 százaléka kevesebbet használta a metrót, 39 százalékuk pedig a buszokra is ritkábban szállt fel. Ez a tanulmány szerint azért jó, mert így kevésbé zsúfoltak a járművek.

Minneapolisban, a ritkábban lakott városban éppen ellentétes eredmények születtek. Itt a közbiciklirendszert használók a többi embernél többször utaztak a közösségi közlekedéssel. Miután elkezdtek közbringázni, a biciklisek 14 százaléka többet használta a metrót, 18 százalékuk pedig többször használta a buszokat is. A kutatók szerint ez azt jelenti, hogy a bicikli pótolta a külvárosok ritkább tömegközlekedését, tehát olyanokat is bekapcsolt a közlekedésbe, akik előtte csak autóval tudtak közlekedni.

Az eredeti tanulmány a Science Directen olvasható, és röviden összefoglalta a Citylab nevű oldal is.