A Critical Mass és a Kerékpárosklub védi Vitézyt
Végre nem csak a buszsáv és az autók között egyensúlyozva szabályos a kerékpározás? Nem kell bringával keringened egy egyirányú utca miatt? Bringasávos lett az utad? Felteheted a biciklid a buszra vagy villamosra hegymenetben? Bubival is mehetsz, ha úgy gyorsabb? Egyre ritkábban lakatolsz villámhárítóhoz, gázcsőhöz és padokhoz, mert támaszok nőttek ki a földből?
Rengeteg kérdés sorakozik a Magyar Kerékpárosklub weboldalán, a válaszokat minden bringás maga adhatja meg rájuk. De a kerékpáros vonatkozású kérdések mellett elgondolkodhatnak még egy csomó pozitív változásról, amely az utóbbi négy évben állt be a budapesti busz-, villamos-, általában a tömegközlekedésben.
A Kerékpárosklub, a Critical Mass Budapest és a Levegő Munkacsoport közös kampányba kezdett, hogy megvédje Vitézy Dávidot és a Budapesti Közlekedési Központot. A fővárosi közgyűlés ugyanis november 26-án dönthet a BKK feldarabolásáról, majd megálmodójának leváltásáról.
2010 óta végre nem egymás mellett működő sóhivatalokon, inkompetens vezetőkön és hatalmi játszmákon múlik, hogy reggel beérsz-e a munkába. Most lehet, hogy megint így lesz. Lehet, hogy a gyerekkorától busz- és villamosfüggő Vitézy Dávid 2010-ben zöldfülű volt, de ma már bárkire cserélnék, annak csak kisebb tapasztalata lehet a modern, integrált, európai közlekedésszervezésben.
A három szervezet körlevelet küldött Tarlós István főpolgármesternek és a teljes fővárosi közgyűlésnek, arra kérve őket, hogy a szavazásnál ne csökkentsék a BKK hatásköreit, mert a létrehozását követő nehézségek után végre kezd beérni a közlekedési szolgáltatások fejlesztése és összehangolása, és hagyják helyén jelenlegi vezetőjét is.
Időközben már Facebook-csoport is alakult, ahol közösen lehet lájkolni a BKK eddigi tevékenységeit és a nyílt levél nyomán keletkezett cikkeket.
Rovataink a Facebookon