Újabb hely Budapesten, ahol megszívják a biciklisek

2015.05.14. 17:11

A budai fonódó villamos megállója lesz az Erzsébet híd alatti területen, ezért az eddig ott futó bicikli utat elbontják. A Kerékpárosklub szerint ezzel az amúgy sem túl jó útvonal egy használható részét szüntetik meg, ami törvényellenes.

„A Duna budai oldalán vezető kerékpárút Budapest egyik legforgalmasabb útvonala, az Eurovelo 6 túraútvonal része, mégis a város egyik legnehezebben bringázható útszakasza. Az útvonalon ma tízezrek tekernek, és jelentős a gyalogos, valamint a turista forgalom is. Az útszakaszon előállított konfliktus napi probléma” – írja a szervezet az előzményekről.

A kevés jól használható szakasz egyikét most egy villamosmegálló építése miatt megszüntetik. Hamarosan egy 130 centi széles felületen osztozhatnak a kerékpárral és gyalog közlekedők, ami baleseteket fog okozni.

Miért kell egy új villamos megállót pont arra az 50 méterre helyezni, ahol a nevezetes kerékpárút van, a helyébe olyan járdát kijelölni a sok ezer kerékpárral közlekedő számára, aminek a szélessége alig 2 méter, a közepén pár öles villanyoszloppal? – teszi fel a kérdést a szervezet.

Egy újabb hely Budapesten, ahol megszívod, ha biciklizel

László János elnök szerint a lépés azért is aggasztó, mert a megoldás a közlekedésszakma rendszeres törvénysértéseinek sorába illeszkedik. A szervezet szerint ennek a felelőtlen gondolkodásnak a következménye az is, hogy parkolóhelyek hiányában engedélyezik, hogy az autók a járdára parkoljanak, és így sérül az elv, hogy a járdán két ember elférjen egymás mellett. De erre példa a kerékpáros forgalom alternatíva nélküli kitiltása a 10-es útról is.

A Kerékpárosklub idézi az 1988. évi I. törvényt a közúti közlekedésről, amely szerint:

A közutak tervezése, fejlesztése során úgy kell eljárni, hogy a biztonságos közlekedési feltételek valamennyi, a közúton közlekedni jogosult számára biztosítottak legyenek.

A Kerékpárosklub követeli, hogy a közlekedés felelősei - legyenek tervezők vagy politikusok - tartsák be a törvényeket, munkájuk során segítsék elő és ne akadályozzák a gyalogos és kerékpáros közlekedés fejlődését. Az Erzsébet híd alatti átvezetést pedig tervezzék és építsék meg úgy, hogy az megfeleljen a közlekedés résztvevőinek és a törvénynek is.