11 érdekes újdonság a kerékpáriparból

2015.08.28. 15:03

Most ér véget a világ legnagyobb kerékpáros kiállítása, az Eurobike, amelyen idén is díjazták a bringás világ legérdekesebb újdonságait. A hattagú zsűri Golden Awarddal tüntette ki a kiállítás legjobbjait, ezek közül válogatott a Velo.hu.

Belter 20 Trail

Fotó: Sero-Design

Nem sok olyan gyermekkerékpár létezik, ami úgy nézne ki, mint egy felnőtt mountain-bike. Minden részlete a gyerekeknek van tervezve, mint a rövidebbre szerelt fékkarok, váltókarok, lánctányérok. Még a külső gumik is felső kategóriásak, ami ebben a szegmensben igazi ritkaság.

Aenimal Bhulk

Fotó: Sero-Design

Az első olyan mountain-bike ahol a 3D nyomtatást alkalmazták a vázhoz, mely

biológialag lebomló, újrahasznosítható anyagokból 

készült. A zsűri kiemelte, hogy a Bhulk a világ első olyan kerékpárja lehet, amelynek vázához környezetbarát, már újrahasznosított és újrahasznosítható, lebomló alapanyagot, az úgynevezett biopolimert használták.

Specialized Turbo Levo FSR

Fotó: Sero-Design

A hegyikerékpár és az elektromos hajtás már rég nem összebékíthetetlen fogalmak, de talán most jött el az idő, hogy az alternatív hajtás alkatrészeit ebben a kategóriában is sikerül majd úgy beépíteni a gépek vázába, hogy a lehető legkisebb kényelmetlenséggel mozoghasson majd rajtuk a bringás. Éppen ezt a tulajdonságot értékelte az Eurobike zsűrije.

OPEN U.P. GravelPlus

Fotó: Sero-Design

Szemet gyönyörködtető kinézetén túl ez a cross bringa

többféle kerék- és gumiméret fogadására is képes, 

így eltérő terepen is használhatod, ha cseréled a kereket.

Cannondale Slate Force CX1

Fotó: Sero-Design

Két világot hoz össze, melynek általában nincs sok köze egymáshoz. Megtalálhatóak rajta a mountain-bike alapelemei (lásd teleszkópos első villa) és az országúti bringák sajátosságai is. Ennek eredményeképpen a bringások nagyon széles célcsoportjának szólhat.

Yuba Spicy Curry

Fotó: Sero-Design

Ez az elektromos hajtású cargo bringa segíthet, hogy nagyobb súlyokat vigyünk be a belvárosba autó nélkül is. Aki nem futár, annak is hasznos lehet a furcsa e-bringa, hiszen

nem csak csomagtartót szerelhetünk a hátranyúló vázra, hanem akár két gyerekülést is. 

A gépváz bírni fogja, kérdés, mi meddig jutunk, ha lemerül az akkumulátor.

Coboc Commuter Bike

Fotó: Sero-Design

Nem mondanánk meg róla elsőre, hogy egy egy e-bike és pont ez volt a tervezők célja. Szuper letisztult és nagyon könnyű, így akkor is „jó vele menni”, ha az elektromos rásegítést kikapcsolod, mert a gép tömege mindössze 13,5 kiló. A németek a világítást és a hátsó csomagtartót is a lehető feltűnésmentesre tervezték, de a Coboc One így is képes két óra töltéssel akár nyolcvan kilométert megtenni.

Winora Radius

Fotó: Sero-Design

Egy újabb e-bike, ami a lakótelepeken fog jól jönni, összecsukhatósága miatt. Ezen túl nagyon könnyen is szállítható. A Radiust négyféle kivitelben gyártják, közös tulajdonoságuk a 20-22 kilós menetkész tömeg, amelyhez 400 Wattos litiumion akkumulátor és Yamaha-féle elektromos hajtási rendszer is tartozik. A bringák alumium vázzal készülnek, elől-hátul tárcsafékesek és a csúcsmodell végsebessége 45 kilométer óránként.

Diamond Jkt - E-Bike

Ennyi aranyérmes e-bike után nem csoda, ha a motoros dzsekik integrált protektoros megoldásait is alkalmazó e-bike dzseki is kapott egy díjat. Épp időben mutatták be ezt a dzsekit, hiszen ma már bárki vásárolhat olyan elektromos rásegítésű bringát, amely hosszú távon is képes 45 kilométeres sebességgel száguldani, de a csúcsmodelleknek a hetvenes tempó sem túlzott kihívás.

Modular Pumptrack

Fotó: Sero-Design

A magyarországi Bringaexpo-n is minden évben kipróbálható egy ehhez nagyon hasonló pumpapálya. Ez a pálya az egyszerű szétszedhetősége és magas variálhatósága miatt kapta meg az aranyérmet. A pálya elnevezése nem abból adódik, hogy az elemeit levegővel merevítik, hanem, hogy a bringások pumpáló mozdulatokkal haladnak végig a huppanókon.

Uvex Variotronic

Fotó: Sero-Design

Elsősorban a szenzoros technológiája miatt kapta meg a különdíjat ez a szemüveg. A zsűri szerint olyan gyorsan reagál a lencse a fényváltozásokra, amit más modellnél még nem tapasztaltak. Az UVEX modellje azoknak lehet jó, akik változó fényviszonyok közt tekernek, például néha hirtelen árnyékos részre érnek, majd ismét ki a tűző napra. Így mindig látni fogják a forgalmat.