Most már azt tényleg megépül a Budapest-Balaton és a Debrecen-Hortobágy bringaút

2017.01.13. 10:22
20 hozzászólás

Bevallom őszintén, amikor először rápillantottam a Világgazdaság cikkére, hogy több száz kilométer bringaút épül, egy darabig el kellett gondolkodnom, hogy ez most új információ-e. Ugyanis a bevezetőben kiemelt fejlesztésekről évek, sőt évtizedek óta folyton beszélünk, de valahogy csak nem akarnak megvalósulni. Viszont most, ha hinni lehet az ígéreteknek, akkor 11,7 milliárd forintos fejlesztés jön még az idén. Aztán a következő években újabbak következhetnek.

Na akkor lássuk a cikkből kimazsolázva, mi mindenre jut:

2017-re kész

  • Kerékpárút Tokaj és Nyíregyháza között. Ez mondjuk elég hurrá, mert az a borvidék, ahol csak autóval lehet közlekedni, nem éppen turistabarát. Jelenleg százszor vonzóbb Villány, vagy a Balaton-felvidék, ahol egyik településről a másikig tekerhetsz biztonságosan kerékpárúton vagy kis forgalmú utakon.
  • "Kisebb léptékű kerékpárút-fejlesztések" szerte az országban. Hát jó, majd meglátjuk.
  • 900 kilométeren kis forgalmú utakat tábláznak ki. Ezek a terv szerint szintén turisztikailag fontos területeket érintenek, amelyeknek a biztonságos kerékpáros közlekedése tényleg nem mindenhol megoldott. Kérdés, hogy a kitáblázás mit jelenet majd valójában. A már emlegetett tokaji borvidék (Tokaj–Mád–Sárospatak) mellett a "Fertőd–Keszthely, Pannonhalma–Veszprém–Balatonfüred, Eger–Mezőkövesd–Poroszló, Dunaföldvár–Kecskemét–Békés, Nagykanizsa–Szepetnek–Semjénháza–Murakeresztúr szakaszokon és az EuroVelo 11 kritikus szakaszait" fejlesztik majd.

2018-ban kezdik

  •  Fejlesztések a következő részeken: Balatoni Bringakör, EuroVelo 6 Rajka–Budapest szakasza, Budapest–Balaton. Ezek valóban nagyon fontos területek, és elég pocsék állapotban (vagy nem nagyon) vannak. A cikk szerint először itt főleg területvásárlásokra kerül majd sor a jó ügy érdekében. Hm. Érdemes lesz figyelni a nyomvonalat.
  • Elkezdik a Debrecen–Hortobágy–Tiszafüred fejlesztést is. Ez tényleg elég fontos terület, Révész Máriusz a Kerékagynak adott interjújában kiemelten emlegette a Debrecen–Nagyvárad közötti kerékpáros kapcsolat befejezését. A Hortobágy–Tiszafüred szakasz költségét 1,5 milliárd forintra saccolják, ráadásul "nemzetgazdasági szempontból kiemelt kerékpárút-fejlesztés" lesz.
  • Akárcsak a Vámosszabadi–Győr közötti tíz kilométeres szakasz.

Azt ígérik, hogy a szigetszerű fejlesztések helyett összefüggő kerékpáros-hálózatot akarnak kialakítani, amit csak üdvözölni tudunk. Reméljük tényleg így lesz.

 EuroVelo 14

A fent említett fejlesztések egy része egy nagyobb tervbe illeszkedne. Európai Kerékpáros Szövetséggel egyeztetve új európai kerékpárútvonal születne. A tervek szerint a következő irányban haladna:  Bludenz–Innsbruck–Graz–Fürstenfeld–Szentgotthárd–Keszthely–Balaton–Budapest–Eger–Hortobágy–Debrecen–Nyírábrány–Szatmárnémeti–Dés–Kolozsvár. 

Érdekel, merre épülnek új kerékpárutak? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!