Friss kommentek

  • eßemfaßom meg áll: "ez a gátlástalan fiatal lehet, hogy börtön nélkül is kinő" És az is lehet pont ugyanennyire, hogy nem, de legalább még pár embert kinyírt volna hiszen az egyértelmű, hogy nem fog... 2017-09-19 07:34
    Elítélték a fixis gázolót
  • emhem: lehet, hogy elkerülte a figyelmeteket, de azért csak 18 hónapot kapott, mert csak egy gyerek. 2017-09-18 23:11
    Elítélték a fixis gázolót
  • Bisi: Másfél év egy emberéletért? Ennél már csak az ittasan okozott baleset durvább nálam. 3-4 évet simán megérdemelne a csóka. 2017-09-18 20:32
    Elítélték a fixis gázolót

Öt kilométer bringaút a föld alatt

június 1., 12:27 Módosítva: 2017-06-01 20:44:46
94
2 hozzászólás

Ha valaki Ausztriában szeretne bringázni, a legkézenfekvőbb célpont Semmering. Erről a bringaparkról a nem is olyan rég  írtunk, de ha egy kicsit távolabbra merészkedünk, hasonló élményekben lehet részünk, és még változatosabb környezetben próbálhatjuk ki a terepbringázást. A Hegymenet túra jó apropó volt arra, hogy még több bringaparkot meglátogassunk Ausztriában, most ezeket mutatjuk be.

A Hegymenet túra

Két héttel ezelőtt egy Suzuki Ignisszel és két bringával jártunk végig egy magyar és öt osztrák hegyikerékpáros pályát. Elképesztően szép helyeken jártunk, hihetetlen jókat tekertünk, és most részletesen bemutatjuk az állomásokat. A túra posztjait itt olvashatjátok.

2 hozzászólás Tovább

Eltörlik az értelmetlen bringás tiltásokat

május 27., 10:20 Módosítva: 2017-05-28 10:45:57
1223
101 hozzászólás

A 32 ezer kilométernyi magyar közút félmillió KRESZ-táblája közül idén 21 ezret lecserélnek, és ez nagy lehetőség a bringások számára, mert végre eltűnhet rengeteg, őket kitiltó tábla is az utak mellől. Aki elavult, értelmetlen tiltótáblával találkozik, maga is bejelentheti. Az okokról és a várható változásokról szól ez a cikk.

101 hozzászólás Tovább

Csak a látványterven szerepel kerékpáros a pesti rakparton

május 25., 17:38 Módosítva: 2017-05-26 08:07:45
67
53 hozzászólás

Kedden mutattuk be a pesti rakpart látványterveit, melyek aznap kerültek a fővárosi Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság elé. Akkor azt írtuk:

"Nincs egyértelműen leírva az sem, hogy lehet-e majd kerékpárral használni az átépülő rakpartot, és ha igen, melyik felületet: a sétány egy része lesz erre szánva vagy az útfelületen lesz erre kijelölt rész, esetleg 30-as korlátozással és széles útfelülettel teszik vonzóvá a biciklizést a rakparton."

A Jane Haining rakpart látványtervein jól mutat a bringás, de a kerékpársávnak nem jutott hely
A Jane Haining rakpart látványtervein jól mutat a bringás, de a kerékpársávnak nem jutott hely
Fotó: Korzó Tervezési Stúdió / infoszab.budapest.hu

Nos mint megtudtuk sem itt, sem ott nem gondoltak a bringásokra, pedig még a látványterveken is szerepel egy kerékpáros, mert az olyan jól néz ki.

53 hozzászólás Tovább

Na most itt akkor továbbtekerhetünk?

május 24., 08:46 Módosítva: 2017-05-24 18:03:01
279
36 hozzászólás

Hűséges olvasónk Eszti K. nagyon érdekes fejtörőt eszelt ki. Öt különös helyszínt fotózott Budapesten, amelyről egyáltalán nem könnyű eldönteni, hogy behajthatunk-e, elsőbbséget kell-e adnunk és hasonlók. Mivel egy-egy ilyen szituáció értelmezésén nem csak az önérzetünk és a vérnyomásunk, de esetenként az életünk is múlhat, egyáltalán nem mindegy, hogyan döntünk. Persze ezzel együtt, ami most következik, az csak játék, de figyelemfelkeltésnek tökéletes, és rengeteget tanulhatunk is belőle. 

Az egyszerűség kedvéért olyan problémákat dolgozott fel, amelyek korábban már szerepeltek a Járókelő.hu oldalán, ahol olykor olvasható az illetékes szervek (többnyire Budapest Közút, röviden BK) válasza, valamint a helyzet megoldása is, ha van, és a pontos helyszín is be van jelölve térképen. Egy részük szerencsére mára megoldódott, de tanulságosnak ma is tanulságosak. 

Át is adom a szót Esztinek. Válaszait a kattintás után legördülő dobozban olvashatjátok.

36 hozzászólás Tovább

Budapest 21 százalékát érinti a bringás megaberuházás

május 22., 07:58 Módosítva: 2017-05-22 18:00:09
306
35 hozzászólás

Érdemi javaslatokkal és a bringások véleményének kikérése után tolja élhetőbb irányba a Magyar Kerékpárosklub azt az európai uniós forrásból megvalósuló, Budapest nagy részére kiterjedő infrastruktúra-fejlesztési tervet, amelyben a főváros területének huszonegy százaléka érintett. A bringás beruházások nyomán nemcsak könnyebben tekerhetünk majd rengeteg, eddig horrorisztikusan járhatatlan budapesti környéken, de ahol lehetséges, kevesebb alkalommal kell kereszteznünk az autóforgalmat is. A javaslatok nem csak a bringások szempontjait tartják szem előtt, ezek közül szemezgettünk. 

35 hozzászólás Tovább

Kinek érdemes Ausztriába menni bringázni?

május 17., 11:21 Módosítva: 2017-05-17 16:23:00
13
4 hozzászólás

Terepen bringázni mindig különleges élmény, nem csak a kihívások, de a természet közelsége miatt is. Itthon viszont kifejezetten problémás, mert bár a Pilisben is van 600 kilométernyi kijelölt bringaút, ám minősége nem az igazi, sehol nem épült ösvény, csupán már meglévő, kijárt utakat jelöltek ki kerékpározásra. A probléma sokrétű, a részleteket ebben az anyagban olvashatjátok.

A Hegymenet túra

Két héttel ezelőtt egy Suzuki Ignisszel és két bringával jártunk végig egy magyar és öt osztrák hegyikerékpáros pályát. Elképesztően szép helyeken jártunk, hihetetlen jókat tekertünk, és most részletesen bemutatjuk az állomásokat. A túra posztjait itt olvashatjátok.

4 hozzászólás Tovább

Koppenhágában már csak a lakosság 9%-a autózik rendszeresen

május 15., 09:41 Módosítva: 2017-05-15 13:38:56
5092
13 hozzászólás

Igen, persze tudom. Koppenhága sík, sőt minden irányban egyszerre lejt, és egyébkéntis, ezeknek én nem biciklizem, legfeljebb ha majd nálunk is annyi lesz az átlagkereset, de addig kénytelen vagyok autóval.

Ám akárhogy is nézzük, nagyon-nagyon meglepők a legfrissebb adatok Dánia fővárosából. Ugyan már tavaly ősszel megjöttek az eredmények , hogy több bringa közlekedik a városban, mint gépkocsi, a legfrissebb felmérés tovább árnyalja az ottani közlekedés helyzetét.

A városlakók 62 százaléka jár iskolába vagy munkába kerékpárral, 21 százaléka használ közösségi közlekedést (busz, metró, vonat) és mindössze kilenc százalékuk autót. Mindezt úgy, hogy a lakosság 25 százalékának van kocsija. 

Igen, a világ egyik leggazdagabb, legélhetőbb városáról van szó. A Copenhagenize.com ezzel kapcsolatban mégis egy komoly problémára hívja fel a figyelmet, néhány Flickren megosztott ábrával.

13 hozzászólás Tovább

Jogosan kerítik el a kerékpáros főutat

május 12., 15:26 Módosítva: 2017-05-13 07:27:21
129
17 hozzászólás
Egy magáncég kerítést épít az Eurovelo 6 nemzetközi bringás útvonal Kis-Duna melletti szakaszára, de mint kiderült, nem a kerékpárosok, hanem az illegális szemétlerakók ellen. A ferencvárosi önkormányzat kisajátítana, de nincs rá pénze.

Mint arról csütörtökön beszámoltunk, egy magáncég egyszerűen lekeríti a Kis-Duna mellett futó Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros főútvonalat a Ferencvárosban. Áthaladni lehetetlen lesz, és csak óriás kerülővel lehet az útra visszajutni. A háttérben üzleti vita húzódhat meg.

A ferencvárosi önkormányzat úgy tűnik tehetetlen. Lapunknak elküldött álláspontjuk szerint az Eurovelo távlati nyomvonala a Duna-parton halad a IX. kerület jelentős szakaszán, melynek nem minden része közterület. A magántulajdonú szakaszokat szabályozni kell, mely ez esetben még nem történt meg.

A több éve tartó tervezési folyamat során Ferencváros jelezte a kisajátítás időszerűségét, szükségességét. Forrása viszont nincs rá a kerületnek. A magántulajdon lekerítése így nem ellentétes a magántulajdonhoz való joggal - áll az önkormányzat válaszában.

17 hozzászólás Tovább

Lezárták a kerékpáros főutat a Duna-parton

május 11., 17:24 Módosítva: 2017-05-12 12:36:32
165
39 hozzászólás
Egy magáncég egyszerűen lekeríti a Kis-Duna mellett futó Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros főútvonalat a Ferencvárosban. Áthaladni lehetetlen lesz, és csak óriás kerülővel lehet az útra visszajutni. A háttérben üzleti vita húzódhat meg.

Olvasónk egészen sajátos, mondhatni magyar történetbe futott bele ma reggel, majdnem szó szerint: 

"A XXIII. kerületben élek, onnan a II. kerületbe járok dolgozni, jó időben, ha tehetem ezt biciklivel ejtem meg. Útvonalként Soroksárról indulva az Eurovelo 6-os számú kerékpárútvonalat használom a Közvágóhídig, majd a Lágymányosi hídon megyek át. A mai napon azt tapasztaltam, hogy ezen a már említett IX. kerületi szűk járdás szakaszon egy romos, hosszú idő óta nem használt ingatlan mögött a Duna felé, ahol a kijelölt kerékpárút halad a tulajdonos két helyen (felteszem telkének határain) kerítéstartó oszlopokat kezdett kihelyezni, elég egyértelműen az út lezárása szándékával, valamint egy "Magántulajdon" tábla is kikerült."

Ezt olvasónk finoman szólva is felháborítónak tartja, még akkor is, ha a kijelölt kerékpárút magántulajdonon fut keresztül. Elsősorban azért, mert kerülési lehetőség ott lévő betonkerítések és a Duna miatt egyáltalán nincs."

39 hozzászólás Tovább

Szerinted hány magyar bringázik?

május 11., 10:37 Módosítva: 2017-05-11 14:13:15
11
13 hozzászólás

A nagykorú magyarok 69 százalékának van saját bringája, és hatvanöt százalékuk alkalmanként használja is, derül ki egy friss, reprezentatív felmérésből. A Cofidis Hitel Monitor 18-69 éves korosztály körében végzett országos kutatásának válaszadói közül minden ötödik akár naponta is bringára ül, olcsó gépet hajt, és még többször tekerne, de ehhez néhány dolognak meg kéne változnia. Hogy pontosan mire vágynak a magyar bringások, az kiderül az alábbiakban.  

13 hozzászólás Tovább

Vannak használható bringás cuccok a Lidlben vagy a Decathlonban?

május 2., 15:04 Módosítva: 2017-05-05 17:27:19
398
86 hozzászólás

Sokan tartják úgy, hogy bringát, vagy bringázással kapcsolatos kiegészítőt kizárólag bringaboltban érdemes vásárolni. Ez az állítás sokszor megállja a helyét, főleg, ha versenyzőként állunk a sporthoz. De mi van, ha valaki nem élsportoló? Lehet, hogy ő kevesebb pénzt szán a kiegészítőkre, ezért kipróbáltunk néhány olcsóbb terméket a Decathlon és a Lidl kínálatából.

86 hozzászólás Tovább

Most odacsaphatunk Brüsszelnek. Vagy akár fél Európának

április 30., 19:16 Módosítva: 2017-05-01 10:17:47
260
32 hozzászólás
18077358 1445691812154696 5150106792711750634 o.png?oh=8bb5e6411
Fotó: European Cycling Challenge

Hé budapestiek! Május 1-én kezdődik, és május 31-ig tart a European Cycling Challenge, amihez idén is csatlakozott Budapest. Az egész akció lényege, hogy minél többen üljenek bringára (tavaly 52 városból 46 ezren körülbelül 4 millió kilométert tekertek), na de ne legyünk álszentek, tök jó lenne megmutatni, hogy milyen tökösek vagyunk. Ez ugyanis egy verseny is, amihez idén is 52 város csatlakozott, Magyarországot pedig a főváros képviseli.

Ha már egyszer kipotyogtunk a Coppenhagenize top 20-as listájából, épp itt az idő megmutatni, hogy bringás nép a budapesti! Regisztrálni kell a Naviki honlapján, letölteni alkalmazást (Androidra, iOS-re és Windowsra is van), a beállításoknál kiválasztani, hogy Budapest, és aztán hajtani a kilométereket. Mondjuk gyanúsan alacsonyra van pontozva a Playben, de majd meglátjuk.

A verseny állása folyamatosan követhető a projekt honlapján, és egy csomó magyar nyelvű információt találtok a BKK oldalán is Szóval akkor nincs más tenni való, mint izzítani az ismerősöket, barátokat és éjféltől egy hónapon át hajrá Budapest!

*Bár ezzel a vicces brüsszelezéssel ajánlották figyelmembe a versenyt, mint arra kedves olvasónk, Gergely felhívta a figyelmemet, szegények nem is indulnak. Na tessék jól benéztem, bocs. Persze ha azt vesszük, így határozottan jobbak az esélyeink velük szemben. 

Neked is van kerékpárod? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!

32 hozzászólás Tovább

700 euróra büntetik, aki áttolja a bringáját a parkon

április 25., 15:33 Módosítva: 2017-04-26 10:12:35
293
54 hozzászólás

Nem egy kósza olvasói kommentben, vagy valami elvakult bringás fórumon olvastam a címben leírt őrületet, hanem maga Bécs Városának Külképviseleti Irodája küldött egy sajtóközleményt, hogy aszongya

Hétszáz eurós büntetést is kaphat, aki beviszi a biciklijét néhány bécsi parkba.

És ez még csak a sajtóközlemény címe, amivel kedvet akarnak csinálni a városhoz. Ezzel dicsekednek. 700 euró! Vagyis közel 220 ezer forint! Pedig én életemben először Bécsben láttam bringasávot gyerekkoromban, született pestiként addig azt sem tudtam, mi az. A közlemény idevágó része szerint: 

54 hozzászólás Tovább

Nagyot szívtunk az új rendszámmal, de olvasóink még nagyobbat

április 25., 10:33 Módosítva: 2017-04-26 07:53:49
428
87 hozzászólás

Alig egy hete jelent meg írásunk Hogy kerül szürke rendszám a bringaszállítóra címmel, és azóta megválaszoltunk több tucatnyi telefont, kommentet, illetve levelet, melyben olvasók kérték a segítségünket, miután elakadtak a néhány hete kötelezővé tett rendszám kiváltásakor. Íme a tapasztalatok.

87 hozzászólás Tovább

Bringás felvonulás: útlezárások, terelések lesznek

április 21., 16:35 Módosítva: 2017-04-22 10:47:35
256
25 hozzászólás

Az előrejelzések szerint hétvégére visszajön a tavasz, és több ezren tekernek a lezárt utakon vezető I Bike Budapest biciklis felvonuláson, áll a Magyar Kerékpárosklub közleményében. A bringás közlekedés népszerűsítéséért és fejlesztéséért rendezett örömtekerést Gajus Scheltema holland nagykövet nyitja meg délután 4-kor a Szabadság téren. Az útvonal az autók elől lezárt rakpart, Petőfi híd, Móricz Zsigmond körtér, Bartók Béla út, Attila út, Alagút, Lánchíd és Andrássy út érintésével vezet a Városligetbe. 

Több tömegközlekedési járat nem, vagy terelőúton halad, az utak várhatóan 2-3 órán át le lesznek zárva. Szombaton több útlezárással járó – az I Bike Budapesttől független - tüntetés is lesz a városban. Utóbbiak nem érintik a bringás felvonulást, de ennyi lezárás mellett nem lesz érdemes autóval a belvárosba menni.

25 hozzászólás Tovább

Hogy kerül szürke rendszám a bringaszállítóra?

április 12., 08:07 Módosítva: 2017-04-13 08:40:27
1471
105 hozzászólás

Több cikk is megjelent a közelmúltban arról, hogy végre lehet igényelni egy harmadik, az autónkéval megegyező, úgynevezett “szürke” rendszámot azokra a kerékpárszállítókra, amelyek akár egy kicsit is kitakarják az autó hátsó lámpáit és rendszámtábláját. Ilyenek azok a szerkezetek, amelyeket a hátsó ablakkeretre vagy a csomagtérfedélre kell erősíteni, és azok is, melyek a vonóhorogba kapaszkodnak. A tetőcsomagtartós szállítás szabályai tehát nem változnak.

Április elseje óta nagyon sokféle, sokszor téves információ kering a neten az új szabályokkal kapcsolatban, ezért a legkézenfekvőbb megoldást választottuk: elmentünk kiváltani egy szürke rendszámot. Nem mondhatnánk, hogy bonyolult, de hétköznapi bringás-autósoknak lesz néhány új őszhajszáluk.

105 hozzászólás Tovább

Ismét lesz I Bike Budapest, ime a részletek

április 4., 12:22 Módosítva: 2017-04-04 17:04:33
180
54 hozzászólás

Tizenegy fontos és problémás budapesti helyszínt érint majd az idei I bike Budapest, kerékpáros felvonulás és piknik. A szervezők szeretnék, ha ezen az egy délutánon a lehető legtöbben ülnének nyeregbe, és a közös tekerésen hívnák fel a figyelmet a főváros bringásokat bosszantó vagy veszélyeztető csomópontjaira. Remélik, hogy az április 22-i demonstrációval sikerül a megoldás felé terelni a városvezetést és a kerületeket.

54 hozzászólás Tovább

Lónak való vidék

április 1., 08:40 Módosítva: 2017-04-01 20:12:09
134
17 hozzászólás

Sokat lehetett hallani a Rákos-patak menti kerékpárútról mostanában: Rákoscsabánál, Angyalföldön korrekt szakaszokat építettek ki, sőt a tervek szerint 2,3 milliárd forintért a városhatártól egészen a dunai torkolatáig megépítik a bringautat. A patak Dunától az M3-asig tartó szakaszának bejárása egy igazi kalandtúra volt a rozsdaövezetben. A második, Felsőrákosig tartó részben egy zöld folyosóban halad az út. Még sok is a zöld, többször inkább lovasterep, mint bringaút a patakpart.

17 hozzászólás Tovább

Harmincezres büntetés, ha nincs a gyereken sisak

március 27., 09:15 Módosítva: 2017-03-27 12:06:33
32
37 hozzászólás

A sisakviselés az egyik legtöbbet vitatott kérdés az egész bringázásban. Vannak akik szerint életmentő és nagyon fontos, mások szerint nem csak hogy felesleges, de kifejezetten balesetveszélyes, ráadásul elrettent a kerékpározástól. Ennek megfelelően a szabályozás is hol ilyen, hol olyan. Franciaországban múlt héten szigorítottak egyet az előírásokon. A 12 évnél fiatalabb gyerekeknek ugyanis kötelező lesz sisakot hordani. Akin nincs, annak a szüleit 90 euróra (durván 28 ezer forintra) büntetik.

37 hozzászólás Tovább

Bringatúra a Rákos-patak rozsdazónájában

március 26., 17:04 Módosítva: 2017-04-01 08:41:53
350
37 hozzászólás
Sokat lehetett hallani a Rákos-patak menti kerékpárútról mostanában: Rákoscsabánál, Angyalföldön korrekt szakaszokat építettek ki, sőt a tervek szerint 2,3 milliárd forintért a városhatártól egészen a dunai torkolatáig megépítik a bringautat. A patak Dunától az M3-asig tartó szakaszának bejárása alapján ez nem lesz egyszerű. Kalandtúra a rozsdaövezetben.
37 hozzászólás Tovább

Ezért tartsd karban a bringád

március 25., 13:33 Módosítva: 2017-03-26 12:04:29
294
56 hozzászólás

Sokan esnek abba a hibába, hogy megvesznek egy drága bringát, aztán nem költenek rá, ezzel súlyos összegű alkatrészcserékre számíthatnak. A másik véglet olcsó bringát vesz, majd nem is törődik vele, ez sem a leghatékonyabb hozzáállás. Most megnéztük, hogy miből áll egy olcsóbb és egy drágább bringa tavaszi felkészítése.

56 hozzászólás Tovább

Új bringát a netről? Múló hóbort, vagy bombalehetőség?

március 21., 09:15 Módosítva: 2017-03-21 19:28:57
181
54 hozzászólás

A kerékpáros piac jelentősen átalakul, és bizony nehéz eldönteni, hogy nyertesei, vagy vesztesei lesznek-e a vásárlók. A Bikemag.hu kerékpáros portál szakértőjével, Bognár Tamással elemeztük a trendeket.

A folyamat megértéséhez menjünk kicsit vissza az időben. 1990-2000 közt a kerékpáros piacon is hiánygazdálkodás volt, sokszor hónapokat kellett várni egy-egy alkatrészre, vagy komplett kerékpárra. Persze akkoriban nem volt internet, így az egyetlen magyar bringás magazinból tájékozódott, aki nem jutott hozzá a nyugati szaklapokhoz.

Természetes, hogy az ezredforduló után kinyíltak a lehetőségek, de azért a hazai sajátosságok miatt nem lehetett mindent azonnal megvenni. Az előző időszakhoz képest fényévekkel jobb lett a helyzet, de a kialakult gyártó–nagykereskedéskiskerkereskedés szentháromságban akadtak gondok. A problémák többsége jellemzően az ország helyzetéből adódik, és többrétű.

54 hozzászólás Tovább

A balettozó öreganyótól Háti ezredesig

március 19., 16:12 Módosítva: 2017-03-19 22:05:40
258
3 hozzászólás

Olyan monumentális rajzot még egyik magyar kerékpáros és futó sem készített, mint az óriáskecskés ausztrálok, de itthon is készülnek kreatív és fizikailag és agyilag is fárasztó GPS-es ábrák edzés közben. Meg is mutatjuk, milyenek.

3 hozzászólás Tovább

Bécs városától kaptuk ajándékba, ma hűlt helyük

március 17., 08:10 Módosítva: 2017-03-18 10:30:45
1216
33 hozzászólás
Kivágott bringatámaszok
Kivágott bringatámaszok
Fotó: Ákos / Olvasónk

"Talán a város egyik legrégebbi bicikliparkolója volt (a Harmincad utca felőli sarok a Gerbeaud irodaház előtti rész), kb. 10 korláttal, ami nagyjából mindig tele volt, még tavaly óta is, amikor áthozták az autóparkolót a József Nádor térről. Aztán kezdett útba lenni, ráépítették a budikonténereket a karácsonyi, húsvéti, őszi vásárok ideje alatt, majd kerítéssel körbekerítették, így gyakorlatilag használhatatlanná vált." - kezdte elkeseredett levelét Ákos, majd hasonlóan szomorúan folytatta.

Amikor még működött a kerékpárparkoló
Amikor még működött a kerékpárparkoló
Fotó: Google Street View

"A legnagyobb meglepetés aztán január elején, a karácsonyi bazárfalu bontása után jött: ekkor már annyira zavarta a budikonténereket, hogy az összes korlátot tőből kifűrészelték. Az ember még azt gondolta, hogy biztos kihelyeznek majd újakat, de lassan robban a bicikliszezon és még mindig nem történt semmi. Ez annál is inkább zavaró, mert ezen a részen nagyon kevés bicikliparkolási lehetőség van, irodaház, üzlet meg annál több."

33 hozzászólás Tovább

Látott már kétszáz kilométeres kecskét?

március 16., 11:50 Módosítva: 2017-03-17 10:55:12
4032
3 hozzászólás

Egy térképre anélkül is rajzolhat bárki vicces ábrákat az úthálózatot felhasználva, hogy magukat az utakat bejárná, de egy kerékpárosnak maga a bringája, illetve a magával vitt appja és telefonja az ecsete. A Strava-művészet most érte el az egyik csúcspontját.

3 hozzászólás Tovább

Ezért ócskák a kerékpárutak

március 9., 09:18 Módosítva: 2017-03-16 11:28:17
375
74 hozzászólás

Kiben ne ötlött volna fel a kérdés: miért ily ócskák nálunk a kerékpárutak? Miért nyomja fel fagyökér, miért gyűjt tócsát középen az aszfalt, miért van zökkenős szegélykő minden útkereszteződésben, és miért szorulok be a vasúti átjáró korlátjába? Egyszerű: mert fogalmatlanul tervezték a legtöbbet. Néhány napja írtunk a frissen felújított budai bringaútról, amelyen megsüllyedt csatornafedél fölött áll a víz, vagyis a hibahalmozás hagyománya folyatódik.

Azért furcsa ez, mert hét éve létezik pontos útmutató a jól használható, tartós és biztonságos bringautak építéséhez. A Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése és a Kerékpárforgalmi létesítmények tervezési útmutatója 2010-óta elérhető, csak nem használják. A legbosszantóbb hibákról és a lehetséges megoldásról szól ez a cikk.

74 hozzászólás Tovább

Megsüllyedt csatornafedelek az egyéves bringaúton

március 2., 14:04 Módosítva: 2017-03-16 11:28:18
185
36 hozzászólás

Ha egy képen lehetne megmutatni a magyar útépítést, íme:

Nem a tócsa fontos, az csak következmény. Ellenben jól mutatja – kis képzavarral mintegy kiemeli –, hogy építették be a kerékpárútba a csatornafedelet. A bringautat alig több mint egy éve adták át a fonódó villamos beruházás részeként.

36 hozzászólás Tovább

Úrvezető úr sajátosan értelmezi a kerékpárút vége táblát

február 28., 10:01 Módosítva: 2017-03-16 11:28:18
208
67 hozzászólás
14770163 0b2a5c9df2ebd145f92e840c8bef1390 wm
Fotó: Olvasónk

A fotón látható autós rendszeresen a kerékpárúton parkol. Helyszín: Csepel, Szent Imre tér. Most lett elegem belőle, beküldöm, ismerkedjenek meg önök is vele.

- írta az Indexnek olvasónk Csaba.

A beállás láthatóan pontosan úgy sikerült, hogy roppant nehézkes kihajtani az útra kerékpárral. Ennyire még kiszámítani sem lehet.  De legalább kapupénzt nem szed a bicikliútra pöffeszkedő autós.

67 hozzászólás Tovább

Melyik bringás kesztyűben nem fogsz fázni?

február 26., 10:40 Módosítva: 2017-04-03 12:22:34
39
21 hozzászólás

Biciklikesztyűről tesztet készíteni szinte lehetetlen feladat. Ez az a kiegészítő, amelynél a legtöbbet számítanak a viselője testi adottságai, bringázási szokásai. Ezek a szempontok döntik el, kinek mi lesz a megfelelő és miben fog fázni. Mi arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyi hőt veszít a kezünk, miután a nálunk lévő hat pár kesztyűben bringázunk egy-egy kört.

21 hozzászólás Tovább

Salakmotorpályára hajaz a rakparti bringaút

február 24., 16:48 Módosítva: 2017-02-25 10:38:47
164
48 hozzászólás

Az időjárás enyhülésével jó ötletnek tűnt buszozás helyett végre biciklivel betekerni a munkahelyemre. A budai felső rakparton húzódó bringaút Erzsébet híd és Szabadság híd közötti szakasza után azonban biciklim váza és ruházatom jelentős része olyan látványt nyújtott, mintha közvetlenül terepmotorozásról érkeztem volna munkába, írta Miklós.

A kerékpárutat megterepszemléztük, és tényleg így van. A nemzetközi kerékpáros útvonalat hetekkel a hó és jég eltűnése után is centiméteres vastagságban borítja a só-homok-kis zöld kavics (hivatalos nevén síkosságmentesítő anyag) keverék, ami nedves időben csikorgó bevonatot képez a bringa mozgó alkatrészein és a vázon.

Megkerestük a BKK-t, a Budapest Közutat és az FKF-t, hogy kinek a felelőssége letakarítani a bringautat, és mikor kerül erre sor.

48 hozzászólás Tovább