Friss kommentek

Posztumusz díszpolgár lett László János

június 22., 08:56 Módosítva: 2017-06-22 09:45
0
0 hozzászólás

Posztumusz díszpolgári címet kapott Tarlós István főpolgármestertől László János, a Magyar Kerékpárosklub volt elnöke szerdán. A Kerékpárosklub biciklis tekeréssel fog róla megemlékezni hétfőn. 

Szólj hozzá! Tovább

Máris feltörték a vadonatúj bringautat

június 20., 14:20 Módosítva: 2017-06-21 08:42
642
40 hozzászólás

Olvasónktól kaptuk a fotót, amin az látszik, hogy bizony hosszan feltörték a Népfürdő utca déli szakaszán frissen aszfaltozott kerékpárutat. A környékbeli bringás fejlesztések szerencsére hanyagolják a vörös viacolort, helyette sima aszfaltot terítettek ide is.

Vagyis ez nem teljesen igaz, mert a helyszínre robogva megtudtam, pont azért törték fel ezt a részt, mert hullámos lett, ezért újraaszfaltozzák. Most álljunk meg egy pillantra, és hadd írjam le ezt a mondatot újra:

Hullámos lett a bicikliút, ezért azonnal kijavítják.

Furcsa, nem? Egy kicsit délebbre eső másik, kb. 10 méteres szakasszal ugyanez a probléma, és azt is felszedték.

A hullámok amúgy 1 centi körüliek voltak, ami persze a fasorban sincs a körmendihez képest, de ez az egyenetlenség bizonyos sebességnél nagyon zavaró tud lenni. Gondolhatnánk, hogy akkor majd hetekig így marad, de nem, a helyszínen dolgozó szakik szerint akár már holnap új réteg kerülhet az útra. Hurrá!

40 hozzászólás Tovább

Bringával balesetet okozott? Erre számítson

június 18., 13:00 Módosítva: 2017-06-19 09:02
393
107 hozzászólás

A bringások az első balesetig, vagy tükörleverésig nem is gondolnak a biztosításra. Sokan azzal nyugtatják magukat, hogy rutinosak már, és amúgy is, az elmúlt 10 évben sem történit semmi, csak feleslegesen dobták volna ki a pénzt. Aztán jön egy benézett jobb kéz, egy „véletlen” piroson áthajtás, és máris változik a kép. Egy biztosítási szakértővel a kockázatokról és a lehetőségekről beszélgettem.

107 hozzászólás Tovább

Mi lesz a magyar biciklis sztrádával?

június 17., 08:16 Módosítva: 2017-06-18 09:32
381
40 hozzászólás
Magyarországon három Eurovelo nemzetközi kerékpáros út halad át, ebből messze a legnépszerűbb és legismertebb a Duna mentén haladó EuroVelo 6. Az útnak azonban még ki sem választották a pontos jövőbeni nyomvonalát, a jelenlegi útvonal egyes szakaszainak állapota pedig botrányos. Megérdemli-e az út, hogy a nemzetközi tanúsító szervezet éljen vele szemben a "nukleáris opcióval"? - többek között erről beszélgettünk Bodor Ádámmal, az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) EuroVelo igazgatójával.
Bodor Ádám (forrás: ecf.com)
Bodor Ádám (forrás: ecf.com)

Az Európát több irányból átszelő EuroVelo nemzetközi kerékpáros útvonalakat az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) koordinálja, tanúsítja, és a szervezet vonhatja meg egyes szakaszoktól az EuroVelo státuszt, mondta lapunknak Bodor Ádám. Magyarországon nem túl jó a három áthaladó EuroVelo útvonal állapota, a legnépszerűbb Eurovelo 6-ossal is gondok vannak.

Nyomvonal: Az EuroVelo 6 magyar szakasza mintegy 450 km. Aki részletesen próbál rákeresni, hol is halad majd a nyomvonal, csalódni fog. Egyelőre ugyanis több nem hivatalos, alternatív nyomvonal is létezik, de Bodor szerint hivatalosan még nem választotta ki a kormány, melyik legyen az igazi. A kormányzati Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ korábban kísérletet tett erre egy megvalósíthatósági tanulmány megrendelésével, de a tanulmányt nyilvánosan nem lehet elérni. (Most az NFM rendelkezésünkre bocsájtotta, ide kattintva le lehet tölteni.)

Állapot Az ECF szerint az EuroVelo 6-nak Rajka és Budapest között kellene első lépésben biztonságosan és kényelmesen kerékpározhatónak lenni. Ehhez képest Bodor Ádám beszámolt róla, hogy a brüsszeli központba rendszeresen küldik a kerékpárosok képekkel illusztrálva, ki és hogy akadt el az EuroVelo szakaszon. A legbotrányosabb állapotban a (vasúti töltés melletti szekérúton haladó) Ács-Nagyszentjános közötti, és a (szentendrei vízbázisok mellett húzódó) Budapest fölötti szakaszok vannak. 

40 hozzászólás Tovább

A Duna után elviszik a szlovákok az Eurovelót is?

június 10., 14:27 Módosítva: 2017-06-12 09:45
266
43 hozzászólás
Európa egyik legnépszerűbb nemzetközi kerékpáros főútja az Eurovelo 6. A gyönyörűen kiépített osztrák szakaszról egyre többen jönnének tovább Budapest felé. Ezt most két útvonalon tehetik meg: a Kisalföld felé Magyarországon és a Duna partján Szlovákiában Komáromig vagy Párkányig. Vajon merre érdemesebb menni? Összehasonlítottuk a két lehetőséget.
43 hozzászólás Tovább

Világszínvonalú bringapálya Magyarországon

június 7., 08:51 Módosítva: 2017-10-11 16:23
644
11 hozzászólás

Ha az ember Sopron felé veszi az irányt, a környezet érezhetően hasonlítani kezd egy fejlett nyugati országra. Az utak jobb minőségűek, kevesebb az elhanyagolt árokpart, feltűnnek a szélerőművek, olyan, mintha átérnénk Ausztriába. A helyi mentalitás jót tesz azoknak is, akik hobbijukat a természetben űznék, így jöhetett létre Sopronban az ország legjobb bringaparkja.

11 hozzászólás Tovább

Őszre átsajtolnak egy bringalagutat az M1-es alatt

június 6., 17:49 Módosítva: 2017-06-07 01:05
73
15 hozzászólás

Kerékpáros alagutat építenek az M1-es autópálya alatt az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárútnak, amit várhatóan már a nyár végén át is adnak.

Az alagutat átsajtolásos eljárással építik, vagyis az előre legyártott vasbeton alagút bizonyos elemeit átpréselik az autópálya töltésén anélkül, hogy annak szerkezetében bármilyen változást okoznának. Így a munkálatok alatt az autópályán közlekedők semmit nem érzékelnek majd az egészből.

A bicikliút megépítése a Pannónia szíve nevű térségi turizmusfejlesztési program része, a fejlesztések épülő elemeinek költségvetése 3,716 milliárd forint, amelyet a magyar állam biztosít.

15 hozzászólás

Ilyen kerékpárutat tervez a mérnök, aki még sosem biciklizett

június 5., 11:24 Módosítva: 2017-06-20 13:49
1194
148 hozzászólás

A Róbert Károly körúti bicikliút a második legjobb fejlesztési ötlet, ami budapesti biciklisekkel történhet. A legjobb persze a Nagykörút lenne, ahol a városi biciklisek többsége közlekedik, de ez egyelőre várat magára.

Mindenesetre óriás lelkesedéssel hajtottunk rá a Hungária gyűrű északi végénél elkészült bicikliútra. Izgalmunk érthető volt, hiszen ez az útvonal, amelyen gyorsan át lehet szelni a várost. Már annak a biciklisnek, akit eddig nem zavart, hogy egy éjjel-nappal forgalmas, háromsávos autópályán kell tekernie, kamionokkal, teherautókkal, és idegesen előzgető autókkal versenyezve. Eddig tehát ez a logikus útvonal aláaknázott terepnek számított a legtöbb biciklista számára.

A helyzetet most viszont alapvetően rendezte át, hogy a Hungária felújításával párhuzamosan bicikliutat is kialakítottak, hogy a biciklisek biztonságosan juthassanak el... Nos, ezt a mondatot nem tudjuk befejezni. Hiába jártuk végig az elkészült, nem is rövid szakaszt, nem jöttünk rá, honnan hova szerették volna eljuttatni a bicikliseket a tervezők. A furcsa helyzet azért alakulhatott ki, mert a bicikliutat vélhetően nem kerékpárosok, hanem autós közlekedésben iskolázott mérnökök tervezték.

148 hozzászólás Tovább

Öt kilométer bringaút a föld alatt

június 1., 12:27 Módosítva: 2017-06-01 20:44
94
2 hozzászólás

Ha valaki Ausztriában szeretne bringázni, a legkézenfekvőbb célpont Semmering. Erről a bringaparkról a nem is olyan rég  írtunk, de ha egy kicsit távolabbra merészkedünk, hasonló élményekben lehet részünk, és még változatosabb környezetben próbálhatjuk ki a terepbringázást. A Hegymenet túra jó apropó volt arra, hogy még több bringaparkot meglátogassunk Ausztriában, most ezeket mutatjuk be.

A Hegymenet túra

Két héttel ezelőtt egy Suzuki Ignisszel és két bringával jártunk végig egy magyar és öt osztrák hegyikerékpáros pályát. Elképesztően szép helyeken jártunk, hihetetlen jókat tekertünk, és most részletesen bemutatjuk az állomásokat. A túra posztjait itt olvashatjátok.

2 hozzászólás Tovább

Eltörlik az értelmetlen bringás tiltásokat

május 27., 10:20 Módosítva: 2017-05-28 10:45
1223
101 hozzászólás

A 32 ezer kilométernyi magyar közút félmillió KRESZ-táblája közül idén 21 ezret lecserélnek, és ez nagy lehetőség a bringások számára, mert végre eltűnhet rengeteg, őket kitiltó tábla is az utak mellől. Aki elavult, értelmetlen tiltótáblával találkozik, maga is bejelentheti. Az okokról és a várható változásokról szól ez a cikk.

101 hozzászólás Tovább

Csak a látványterven szerepel kerékpáros a pesti rakparton

május 25., 17:38 Módosítva: 2017-05-26 08:07
67
52 hozzászólás

Kedden mutattuk be a pesti rakpart látványterveit, melyek aznap kerültek a fővárosi Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság elé. Akkor azt írtuk:

"Nincs egyértelműen leírva az sem, hogy lehet-e majd kerékpárral használni az átépülő rakpartot, és ha igen, melyik felületet: a sétány egy része lesz erre szánva vagy az útfelületen lesz erre kijelölt rész, esetleg 30-as korlátozással és széles útfelülettel teszik vonzóvá a biciklizést a rakparton."

A Jane Haining rakpart látványtervein jól mutat a bringás, de a kerékpársávnak nem jutott hely
A Jane Haining rakpart látványtervein jól mutat a bringás, de a kerékpársávnak nem jutott hely
Fotó: Korzó Tervezési Stúdió / infoszab.budapest.hu

Nos mint megtudtuk sem itt, sem ott nem gondoltak a bringásokra, pedig még a látványterveken is szerepel egy kerékpáros, mert az olyan jól néz ki.

52 hozzászólás Tovább

Na most itt akkor továbbtekerhetünk?

május 24., 08:46 Módosítva: 2017-05-24 18:03
279
36 hozzászólás

Hűséges olvasónk Eszti K. nagyon érdekes fejtörőt eszelt ki. Öt különös helyszínt fotózott Budapesten, amelyről egyáltalán nem könnyű eldönteni, hogy behajthatunk-e, elsőbbséget kell-e adnunk és hasonlók. Mivel egy-egy ilyen szituáció értelmezésén nem csak az önérzetünk és a vérnyomásunk, de esetenként az életünk is múlhat, egyáltalán nem mindegy, hogyan döntünk. Persze ezzel együtt, ami most következik, az csak játék, de figyelemfelkeltésnek tökéletes, és rengeteget tanulhatunk is belőle. 

Az egyszerűség kedvéért olyan problémákat dolgozott fel, amelyek korábban már szerepeltek a Járókelő.hu oldalán, ahol olykor olvasható az illetékes szervek (többnyire Budapest Közút, röviden BK) válasza, valamint a helyzet megoldása is, ha van, és a pontos helyszín is be van jelölve térképen. Egy részük szerencsére mára megoldódott, de tanulságosnak ma is tanulságosak. 

Át is adom a szót Esztinek. Válaszait a kattintás után legördülő dobozban olvashatjátok.

36 hozzászólás Tovább

Budapest 21 százalékát érinti a bringás megaberuházás

május 22., 07:58 Módosítva: 2017-05-22 18:00
306
35 hozzászólás

Érdemi javaslatokkal és a bringások véleményének kikérése után tolja élhetőbb irányba a Magyar Kerékpárosklub azt az európai uniós forrásból megvalósuló, Budapest nagy részére kiterjedő infrastruktúra-fejlesztési tervet, amelyben a főváros területének huszonegy százaléka érintett. A bringás beruházások nyomán nemcsak könnyebben tekerhetünk majd rengeteg, eddig horrorisztikusan járhatatlan budapesti környéken, de ahol lehetséges, kevesebb alkalommal kell kereszteznünk az autóforgalmat is. A javaslatok nem csak a bringások szempontjait tartják szem előtt, ezek közül szemezgettünk. 

35 hozzászólás Tovább

Kinek érdemes Ausztriába menni bringázni?

május 17., 11:21 Módosítva: 2017-05-17 16:23
13
4 hozzászólás

Terepen bringázni mindig különleges élmény, nem csak a kihívások, de a természet közelsége miatt is. Itthon viszont kifejezetten problémás, mert bár a Pilisben is van 600 kilométernyi kijelölt bringaút, ám minősége nem az igazi, sehol nem épült ösvény, csupán már meglévő, kijárt utakat jelöltek ki kerékpározásra. A probléma sokrétű, a részleteket ebben az anyagban olvashatjátok.

A Hegymenet túra

Két héttel ezelőtt egy Suzuki Ignisszel és két bringával jártunk végig egy magyar és öt osztrák hegyikerékpáros pályát. Elképesztően szép helyeken jártunk, hihetetlen jókat tekertünk, és most részletesen bemutatjuk az állomásokat. A túra posztjait itt olvashatjátok.

4 hozzászólás Tovább

Koppenhágában már csak a lakosság 9%-a autózik rendszeresen

május 15., 09:41 Módosítva: 2017-05-15 13:38
5092
13 hozzászólás

Igen, persze tudom. Koppenhága sík, sőt minden irányban egyszerre lejt, és egyébkéntis, ezeknek én nem biciklizem, legfeljebb ha majd nálunk is annyi lesz az átlagkereset, de addig kénytelen vagyok autóval.

Ám akárhogy is nézzük, nagyon-nagyon meglepők a legfrissebb adatok Dánia fővárosából. Ugyan már tavaly ősszel megjöttek az eredmények , hogy több bringa közlekedik a városban, mint gépkocsi, a legfrissebb felmérés tovább árnyalja az ottani közlekedés helyzetét.

A városlakók 62 százaléka jár iskolába vagy munkába kerékpárral, 21 százaléka használ közösségi közlekedést (busz, metró, vonat) és mindössze kilenc százalékuk autót. Mindezt úgy, hogy a lakosság 25 százalékának van kocsija. 

Igen, a világ egyik leggazdagabb, legélhetőbb városáról van szó. A Copenhagenize.com ezzel kapcsolatban mégis egy komoly problémára hívja fel a figyelmet, néhány Flickren megosztott ábrával.

13 hozzászólás Tovább

Jogosan kerítik el a kerékpáros főutat

május 12., 15:26 Módosítva: 2017-05-13 07:27
129
17 hozzászólás
Egy magáncég kerítést épít az Eurovelo 6 nemzetközi bringás útvonal Kis-Duna melletti szakaszára, de mint kiderült, nem a kerékpárosok, hanem az illegális szemétlerakók ellen. A ferencvárosi önkormányzat kisajátítana, de nincs rá pénze.

Mint arról csütörtökön beszámoltunk, egy magáncég egyszerűen lekeríti a Kis-Duna mellett futó Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros főútvonalat a Ferencvárosban. Áthaladni lehetetlen lesz, és csak óriás kerülővel lehet az útra visszajutni. A háttérben üzleti vita húzódhat meg.

A ferencvárosi önkormányzat úgy tűnik tehetetlen. Lapunknak elküldött álláspontjuk szerint az Eurovelo távlati nyomvonala a Duna-parton halad a IX. kerület jelentős szakaszán, melynek nem minden része közterület. A magántulajdonú szakaszokat szabályozni kell, mely ez esetben még nem történt meg.

A több éve tartó tervezési folyamat során Ferencváros jelezte a kisajátítás időszerűségét, szükségességét. Forrása viszont nincs rá a kerületnek. A magántulajdon lekerítése így nem ellentétes a magántulajdonhoz való joggal - áll az önkormányzat válaszában.

17 hozzászólás Tovább

Lezárták a kerékpáros főutat a Duna-parton

május 11., 17:24 Módosítva: 2017-05-12 12:36
165
39 hozzászólás
Egy magáncég egyszerűen lekeríti a Kis-Duna mellett futó Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros főútvonalat a Ferencvárosban. Áthaladni lehetetlen lesz, és csak óriás kerülővel lehet az útra visszajutni. A háttérben üzleti vita húzódhat meg.

Olvasónk egészen sajátos, mondhatni magyar történetbe futott bele ma reggel, majdnem szó szerint: 

"A XXIII. kerületben élek, onnan a II. kerületbe járok dolgozni, jó időben, ha tehetem ezt biciklivel ejtem meg. Útvonalként Soroksárról indulva az Eurovelo 6-os számú kerékpárútvonalat használom a Közvágóhídig, majd a Lágymányosi hídon megyek át. A mai napon azt tapasztaltam, hogy ezen a már említett IX. kerületi szűk járdás szakaszon egy romos, hosszú idő óta nem használt ingatlan mögött a Duna felé, ahol a kijelölt kerékpárút halad a tulajdonos két helyen (felteszem telkének határain) kerítéstartó oszlopokat kezdett kihelyezni, elég egyértelműen az út lezárása szándékával, valamint egy "Magántulajdon" tábla is kikerült."

Ezt olvasónk finoman szólva is felháborítónak tartja, még akkor is, ha a kijelölt kerékpárút magántulajdonon fut keresztül. Elsősorban azért, mert kerülési lehetőség ott lévő betonkerítések és a Duna miatt egyáltalán nincs."

39 hozzászólás Tovább

Szerinted hány magyar bringázik?

május 11., 10:37 Módosítva: 2017-05-11 14:13
11
13 hozzászólás

A nagykorú magyarok 69 százalékának van saját bringája, és hatvanöt százalékuk alkalmanként használja is, derül ki egy friss, reprezentatív felmérésből. A Cofidis Hitel Monitor 18-69 éves korosztály körében végzett országos kutatásának válaszadói közül minden ötödik akár naponta is bringára ül, olcsó gépet hajt, és még többször tekerne, de ehhez néhány dolognak meg kéne változnia. Hogy pontosan mire vágynak a magyar bringások, az kiderül az alábbiakban.  

13 hozzászólás Tovább

Vannak használható bringás cuccok a Lidlben vagy a Decathlonban?

május 2., 15:04 Módosítva: 2017-05-05 17:27
398
86 hozzászólás

Sokan tartják úgy, hogy bringát, vagy bringázással kapcsolatos kiegészítőt kizárólag bringaboltban érdemes vásárolni. Ez az állítás sokszor megállja a helyét, főleg, ha versenyzőként állunk a sporthoz. De mi van, ha valaki nem élsportoló? Lehet, hogy ő kevesebb pénzt szán a kiegészítőkre, ezért kipróbáltunk néhány olcsóbb terméket a Decathlon és a Lidl kínálatából.

86 hozzászólás Tovább

Most odacsaphatunk Brüsszelnek. Vagy akár fél Európának

április 30., 19:16 Módosítva: 2017-05-01 10:17
260
32 hozzászólás
18077358 1445691812154696 5150106792711750634 o.png?oh=8bb5e6411
Fotó: European Cycling Challenge

Hé budapestiek! Május 1-én kezdődik, és május 31-ig tart a European Cycling Challenge, amihez idén is csatlakozott Budapest. Az egész akció lényege, hogy minél többen üljenek bringára (tavaly 52 városból 46 ezren körülbelül 4 millió kilométert tekertek), na de ne legyünk álszentek, tök jó lenne megmutatni, hogy milyen tökösek vagyunk. Ez ugyanis egy verseny is, amihez idén is 52 város csatlakozott, Magyarországot pedig a főváros képviseli.

Ha már egyszer kipotyogtunk a Coppenhagenize top 20-as listájából, épp itt az idő megmutatni, hogy bringás nép a budapesti! Regisztrálni kell a Naviki honlapján, letölteni alkalmazást (Androidra, iOS-re és Windowsra is van), a beállításoknál kiválasztani, hogy Budapest, és aztán hajtani a kilométereket. Mondjuk gyanúsan alacsonyra van pontozva a Playben, de majd meglátjuk.

A verseny állása folyamatosan követhető a projekt honlapján, és egy csomó magyar nyelvű információt találtok a BKK oldalán is Szóval akkor nincs más tenni való, mint izzítani az ismerősöket, barátokat és éjféltől egy hónapon át hajrá Budapest!

*Bár ezzel a vicces brüsszelezéssel ajánlották figyelmembe a versenyt, mint arra kedves olvasónk, Gergely felhívta a figyelmemet, szegények nem is indulnak. Na tessék jól benéztem, bocs. Persze ha azt vesszük, így határozottan jobbak az esélyeink velük szemben. 

Neked is van kerékpárod? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!

32 hozzászólás Tovább

700 euróra büntetik, aki áttolja a bringáját a parkon

április 25., 15:33 Módosítva: 2017-04-26 10:12
293
54 hozzászólás

Nem egy kósza olvasói kommentben, vagy valami elvakult bringás fórumon olvastam a címben leírt őrületet, hanem maga Bécs Városának Külképviseleti Irodája küldött egy sajtóközleményt, hogy aszongya

Hétszáz eurós büntetést is kaphat, aki beviszi a biciklijét néhány bécsi parkba.

És ez még csak a sajtóközlemény címe, amivel kedvet akarnak csinálni a városhoz. Ezzel dicsekednek. 700 euró! Vagyis közel 220 ezer forint! Pedig én életemben először Bécsben láttam bringasávot gyerekkoromban, született pestiként addig azt sem tudtam, mi az. A közlemény idevágó része szerint: 

54 hozzászólás Tovább

Nagyot szívtunk az új rendszámmal, de olvasóink még nagyobbat

április 25., 10:33 Módosítva: 2017-04-26 07:53
428
87 hozzászólás

Alig egy hete jelent meg írásunk Hogy kerül szürke rendszám a bringaszállítóra címmel, és azóta megválaszoltunk több tucatnyi telefont, kommentet, illetve levelet, melyben olvasók kérték a segítségünket, miután elakadtak a néhány hete kötelezővé tett rendszám kiváltásakor. Íme a tapasztalatok.

87 hozzászólás Tovább

Bringás felvonulás: útlezárások, terelések lesznek

április 21., 16:35 Módosítva: 2017-04-22 10:47
256
25 hozzászólás

Az előrejelzések szerint hétvégére visszajön a tavasz, és több ezren tekernek a lezárt utakon vezető I Bike Budapest biciklis felvonuláson, áll a Magyar Kerékpárosklub közleményében. A bringás közlekedés népszerűsítéséért és fejlesztéséért rendezett örömtekerést Gajus Scheltema holland nagykövet nyitja meg délután 4-kor a Szabadság téren. Az útvonal az autók elől lezárt rakpart, Petőfi híd, Móricz Zsigmond körtér, Bartók Béla út, Attila út, Alagút, Lánchíd és Andrássy út érintésével vezet a Városligetbe. 

Több tömegközlekedési járat nem, vagy terelőúton halad, az utak várhatóan 2-3 órán át le lesznek zárva. Szombaton több útlezárással járó – az I Bike Budapesttől független - tüntetés is lesz a városban. Utóbbiak nem érintik a bringás felvonulást, de ennyi lezárás mellett nem lesz érdemes autóval a belvárosba menni.

25 hozzászólás Tovább

Hogy kerül szürke rendszám a bringaszállítóra?

április 12., 08:07 Módosítva: 2017-04-13 08:40
1471
105 hozzászólás

Több cikk is megjelent a közelmúltban arról, hogy végre lehet igényelni egy harmadik, az autónkéval megegyező, úgynevezett “szürke” rendszámot azokra a kerékpárszállítókra, amelyek akár egy kicsit is kitakarják az autó hátsó lámpáit és rendszámtábláját. Ilyenek azok a szerkezetek, amelyeket a hátsó ablakkeretre vagy a csomagtérfedélre kell erősíteni, és azok is, melyek a vonóhorogba kapaszkodnak. A tetőcsomagtartós szállítás szabályai tehát nem változnak.

Április elseje óta nagyon sokféle, sokszor téves információ kering a neten az új szabályokkal kapcsolatban, ezért a legkézenfekvőbb megoldást választottuk: elmentünk kiváltani egy szürke rendszámot. Nem mondhatnánk, hogy bonyolult, de hétköznapi bringás-autósoknak lesz néhány új őszhajszáluk.

105 hozzászólás Tovább

Ismét lesz I Bike Budapest, ime a részletek

április 4., 12:22 Módosítva: 2017-04-04 17:04
180
54 hozzászólás

Tizenegy fontos és problémás budapesti helyszínt érint majd az idei I bike Budapest, kerékpáros felvonulás és piknik. A szervezők szeretnék, ha ezen az egy délutánon a lehető legtöbben ülnének nyeregbe, és a közös tekerésen hívnák fel a figyelmet a főváros bringásokat bosszantó vagy veszélyeztető csomópontjaira. Remélik, hogy az április 22-i demonstrációval sikerül a megoldás felé terelni a városvezetést és a kerületeket.

54 hozzászólás Tovább

Lónak való vidék

április 1., 08:40 Módosítva: 2017-04-01 20:12
134
14 hozzászólás

Sokat lehetett hallani a Rákos-patak menti kerékpárútról mostanában: Rákoscsabánál, Angyalföldön korrekt szakaszokat építettek ki, sőt a tervek szerint 2,3 milliárd forintért a városhatártól egészen a dunai torkolatáig megépítik a bringautat. A patak Dunától az M3-asig tartó szakaszának bejárása egy igazi kalandtúra volt a rozsdaövezetben. A második, Felsőrákosig tartó részben egy zöld folyosóban halad az út. Még sok is a zöld, többször inkább lovasterep, mint bringaút a patakpart.

14 hozzászólás Tovább

Harmincezres büntetés, ha nincs a gyereken sisak

március 27., 09:15 Módosítva: 2017-03-27 12:06
32
37 hozzászólás

A sisakviselés az egyik legtöbbet vitatott kérdés az egész bringázásban. Vannak akik szerint életmentő és nagyon fontos, mások szerint nem csak hogy felesleges, de kifejezetten balesetveszélyes, ráadásul elrettent a kerékpározástól. Ennek megfelelően a szabályozás is hol ilyen, hol olyan. Franciaországban múlt héten szigorítottak egyet az előírásokon. A 12 évnél fiatalabb gyerekeknek ugyanis kötelező lesz sisakot hordani. Akin nincs, annak a szüleit 90 euróra (durván 28 ezer forintra) büntetik.

37 hozzászólás Tovább

Bringatúra a Rákos-patak rozsdazónájában

március 26., 17:04 Módosítva: 2017-04-01 08:41
350
37 hozzászólás
Sokat lehetett hallani a Rákos-patak menti kerékpárútról mostanában: Rákoscsabánál, Angyalföldön korrekt szakaszokat építettek ki, sőt a tervek szerint 2,3 milliárd forintért a városhatártól egészen a dunai torkolatáig megépítik a bringautat. A patak Dunától az M3-asig tartó szakaszának bejárása alapján ez nem lesz egyszerű. Kalandtúra a rozsdaövezetben.
37 hozzászólás Tovább

Ezért tartsd karban a bringád

március 25., 13:33 Módosítva: 2017-03-26 12:04
294
56 hozzászólás

Sokan esnek abba a hibába, hogy megvesznek egy drága bringát, aztán nem költenek rá, ezzel súlyos összegű alkatrészcserékre számíthatnak. A másik véglet olcsó bringát vesz, majd nem is törődik vele, ez sem a leghatékonyabb hozzáállás. Most megnéztük, hogy miből áll egy olcsóbb és egy drágább bringa tavaszi felkészítése.

56 hozzászólás Tovább

Új bringát a netről? Múló hóbort, vagy bombalehetőség?

március 21., 09:15 Módosítva: 2017-03-21 19:28
181
54 hozzászólás

A kerékpáros piac jelentősen átalakul, és bizony nehéz eldönteni, hogy nyertesei, vagy vesztesei lesznek-e a vásárlók. A Bikemag.hu kerékpáros portál szakértőjével, Bognár Tamással elemeztük a trendeket.

A folyamat megértéséhez menjünk kicsit vissza az időben. 1990-2000 közt a kerékpáros piacon is hiánygazdálkodás volt, sokszor hónapokat kellett várni egy-egy alkatrészre, vagy komplett kerékpárra. Persze akkoriban nem volt internet, így az egyetlen magyar bringás magazinból tájékozódott, aki nem jutott hozzá a nyugati szaklapokhoz.

Természetes, hogy az ezredforduló után kinyíltak a lehetőségek, de azért a hazai sajátosságok miatt nem lehetett mindent azonnal megvenni. Az előző időszakhoz képest fényévekkel jobb lett a helyzet, de a kialakult gyártó–nagykereskedéskiskerkereskedés szentháromságban akadtak gondok. A problémák többsége jellemzően az ország helyzetéből adódik, és többrétű.

54 hozzászólás Tovább