Friss kommentek

Most odacsaphatunk Brüsszelnek. Vagy akár fél Európának

április 30., 19:16 Módosítva: 2017-05-01 10:17:47
260
32 hozzászólás
18077358 1445691812154696 5150106792711750634 o.png?oh=8bb5e6411
Fotó: European Cycling Challenge

Hé budapestiek! Május 1-én kezdődik, és május 31-ig tart a European Cycling Challenge, amihez idén is csatlakozott Budapest. Az egész akció lényege, hogy minél többen üljenek bringára (tavaly 52 városból 46 ezren körülbelül 4 millió kilométert tekertek), na de ne legyünk álszentek, tök jó lenne megmutatni, hogy milyen tökösek vagyunk. Ez ugyanis egy verseny is, amihez idén is 52 város csatlakozott, Magyarországot pedig a főváros képviseli.

Ha már egyszer kipotyogtunk a Coppenhagenize top 20-as listájából, épp itt az idő megmutatni, hogy bringás nép a budapesti! Regisztrálni kell a Naviki honlapján, letölteni alkalmazást (Androidra, iOS-re és Windowsra is van), a beállításoknál kiválasztani, hogy Budapest, és aztán hajtani a kilométereket. Mondjuk gyanúsan alacsonyra van pontozva a Playben, de majd meglátjuk.

A verseny állása folyamatosan követhető a projekt honlapján, és egy csomó magyar nyelvű információt találtok a BKK oldalán is Szóval akkor nincs más tenni való, mint izzítani az ismerősöket, barátokat és éjféltől egy hónapon át hajrá Budapest!

*Bár ezzel a vicces brüsszelezéssel ajánlották figyelmembe a versenyt, mint arra kedves olvasónk, Gergely felhívta a figyelmemet, szegények nem is indulnak. Na tessék jól benéztem, bocs. Persze ha azt vesszük, így határozottan jobbak az esélyeink velük szemben. 

Neked is van kerékpárod? Kövesd a Kerékagyat a Facebookon!

32 hozzászólás Tovább

700 euróra büntetik, aki áttolja a bringáját a parkon

április 25., 15:33 Módosítva: 2017-04-26 10:12:35
293
54 hozzászólás

Nem egy kósza olvasói kommentben, vagy valami elvakult bringás fórumon olvastam a címben leírt őrületet, hanem maga Bécs Városának Külképviseleti Irodája küldött egy sajtóközleményt, hogy aszongya

Hétszáz eurós büntetést is kaphat, aki beviszi a biciklijét néhány bécsi parkba.

És ez még csak a sajtóközlemény címe, amivel kedvet akarnak csinálni a városhoz. Ezzel dicsekednek. 700 euró! Vagyis közel 220 ezer forint! Pedig én életemben először Bécsben láttam bringasávot gyerekkoromban, született pestiként addig azt sem tudtam, mi az. A közlemény idevágó része szerint: 

54 hozzászólás Tovább

Nagyot szívtunk az új rendszámmal, de olvasóink még nagyobbat

április 25., 10:33 Módosítva: 2017-04-26 07:53:49
428
87 hozzászólás

Alig egy hete jelent meg írásunk Hogy kerül szürke rendszám a bringaszállítóra címmel, és azóta megválaszoltunk több tucatnyi telefont, kommentet, illetve levelet, melyben olvasók kérték a segítségünket, miután elakadtak a néhány hete kötelezővé tett rendszám kiváltásakor. Íme a tapasztalatok.

87 hozzászólás Tovább

Bringás felvonulás: útlezárások, terelések lesznek

április 21., 16:35 Módosítva: 2017-04-22 10:47:35
256
25 hozzászólás

Az előrejelzések szerint hétvégére visszajön a tavasz, és több ezren tekernek a lezárt utakon vezető I Bike Budapest biciklis felvonuláson, áll a Magyar Kerékpárosklub közleményében. A bringás közlekedés népszerűsítéséért és fejlesztéséért rendezett örömtekerést Gajus Scheltema holland nagykövet nyitja meg délután 4-kor a Szabadság téren. Az útvonal az autók elől lezárt rakpart, Petőfi híd, Móricz Zsigmond körtér, Bartók Béla út, Attila út, Alagút, Lánchíd és Andrássy út érintésével vezet a Városligetbe. 

Több tömegközlekedési járat nem, vagy terelőúton halad, az utak várhatóan 2-3 órán át le lesznek zárva. Szombaton több útlezárással járó – az I Bike Budapesttől független - tüntetés is lesz a városban. Utóbbiak nem érintik a bringás felvonulást, de ennyi lezárás mellett nem lesz érdemes autóval a belvárosba menni.

25 hozzászólás Tovább

Hogy kerül szürke rendszám a bringaszállítóra?

április 12., 08:07 Módosítva: 2017-04-13 08:40:27
1471
105 hozzászólás

Több cikk is megjelent a közelmúltban arról, hogy végre lehet igényelni egy harmadik, az autónkéval megegyező, úgynevezett “szürke” rendszámot azokra a kerékpárszállítókra, amelyek akár egy kicsit is kitakarják az autó hátsó lámpáit és rendszámtábláját. Ilyenek azok a szerkezetek, amelyeket a hátsó ablakkeretre vagy a csomagtérfedélre kell erősíteni, és azok is, melyek a vonóhorogba kapaszkodnak. A tetőcsomagtartós szállítás szabályai tehát nem változnak.

Április elseje óta nagyon sokféle, sokszor téves információ kering a neten az új szabályokkal kapcsolatban, ezért a legkézenfekvőbb megoldást választottuk: elmentünk kiváltani egy szürke rendszámot. Nem mondhatnánk, hogy bonyolult, de hétköznapi bringás-autósoknak lesz néhány új őszhajszáluk.

105 hozzászólás Tovább

Ismét lesz I Bike Budapest, ime a részletek

április 4., 12:22 Módosítva: 2017-04-04 17:04:33
180
54 hozzászólás

Tizenegy fontos és problémás budapesti helyszínt érint majd az idei I bike Budapest, kerékpáros felvonulás és piknik. A szervezők szeretnék, ha ezen az egy délutánon a lehető legtöbben ülnének nyeregbe, és a közös tekerésen hívnák fel a figyelmet a főváros bringásokat bosszantó vagy veszélyeztető csomópontjaira. Remélik, hogy az április 22-i demonstrációval sikerül a megoldás felé terelni a városvezetést és a kerületeket.

54 hozzászólás Tovább

Lónak való vidék

április 1., 08:40 Módosítva: 2017-04-01 20:12:09
134
17 hozzászólás

Sokat lehetett hallani a Rákos-patak menti kerékpárútról mostanában: Rákoscsabánál, Angyalföldön korrekt szakaszokat építettek ki, sőt a tervek szerint 2,3 milliárd forintért a városhatártól egészen a dunai torkolatáig megépítik a bringautat. A patak Dunától az M3-asig tartó szakaszának bejárása egy igazi kalandtúra volt a rozsdaövezetben. A második, Felsőrákosig tartó részben egy zöld folyosóban halad az út. Még sok is a zöld, többször inkább lovasterep, mint bringaút a patakpart.

17 hozzászólás Tovább

Harmincezres büntetés, ha nincs a gyereken sisak

március 27., 09:15 Módosítva: 2017-03-27 12:06:33
32
37 hozzászólás

A sisakviselés az egyik legtöbbet vitatott kérdés az egész bringázásban. Vannak akik szerint életmentő és nagyon fontos, mások szerint nem csak hogy felesleges, de kifejezetten balesetveszélyes, ráadásul elrettent a kerékpározástól. Ennek megfelelően a szabályozás is hol ilyen, hol olyan. Franciaországban múlt héten szigorítottak egyet az előírásokon. A 12 évnél fiatalabb gyerekeknek ugyanis kötelező lesz sisakot hordani. Akin nincs, annak a szüleit 90 euróra (durván 28 ezer forintra) büntetik.

37 hozzászólás Tovább

Bringatúra a Rákos-patak rozsdazónájában

március 26., 17:04 Módosítva: 2017-04-01 08:41:53
350
37 hozzászólás
Sokat lehetett hallani a Rákos-patak menti kerékpárútról mostanában: Rákoscsabánál, Angyalföldön korrekt szakaszokat építettek ki, sőt a tervek szerint 2,3 milliárd forintért a városhatártól egészen a dunai torkolatáig megépítik a bringautat. A patak Dunától az M3-asig tartó szakaszának bejárása alapján ez nem lesz egyszerű. Kalandtúra a rozsdaövezetben.
37 hozzászólás Tovább

Ezért tartsd karban a bringád

március 25., 13:33 Módosítva: 2017-03-26 12:04:29
294
56 hozzászólás

Sokan esnek abba a hibába, hogy megvesznek egy drága bringát, aztán nem költenek rá, ezzel súlyos összegű alkatrészcserékre számíthatnak. A másik véglet olcsó bringát vesz, majd nem is törődik vele, ez sem a leghatékonyabb hozzáállás. Most megnéztük, hogy miből áll egy olcsóbb és egy drágább bringa tavaszi felkészítése.

56 hozzászólás Tovább

Új bringát a netről? Múló hóbort, vagy bombalehetőség?

március 21., 09:15 Módosítva: 2017-03-21 19:28:57
181
54 hozzászólás

A kerékpáros piac jelentősen átalakul, és bizony nehéz eldönteni, hogy nyertesei, vagy vesztesei lesznek-e a vásárlók. A Bikemag.hu kerékpáros portál szakértőjével, Bognár Tamással elemeztük a trendeket.

A folyamat megértéséhez menjünk kicsit vissza az időben. 1990-2000 közt a kerékpáros piacon is hiánygazdálkodás volt, sokszor hónapokat kellett várni egy-egy alkatrészre, vagy komplett kerékpárra. Persze akkoriban nem volt internet, így az egyetlen magyar bringás magazinból tájékozódott, aki nem jutott hozzá a nyugati szaklapokhoz.

Természetes, hogy az ezredforduló után kinyíltak a lehetőségek, de azért a hazai sajátosságok miatt nem lehetett mindent azonnal megvenni. Az előző időszakhoz képest fényévekkel jobb lett a helyzet, de a kialakult gyártó–nagykereskedéskiskerkereskedés szentháromságban akadtak gondok. A problémák többsége jellemzően az ország helyzetéből adódik, és többrétű.

54 hozzászólás Tovább

A balettozó öreganyótól Háti ezredesig

március 19., 16:12 Módosítva: 2017-03-19 22:05:40
258
3 hozzászólás

Olyan monumentális rajzot még egyik magyar kerékpáros és futó sem készített, mint az óriáskecskés ausztrálok, de itthon is készülnek kreatív és fizikailag és agyilag is fárasztó GPS-es ábrák edzés közben. Meg is mutatjuk, milyenek.

3 hozzászólás Tovább

Bécs városától kaptuk ajándékba, ma hűlt helyük

március 17., 08:10 Módosítva: 2017-03-18 10:30:45
1216
33 hozzászólás
Kivágott bringatámaszok
Kivágott bringatámaszok
Fotó: Ákos / Olvasónk

"Talán a város egyik legrégebbi bicikliparkolója volt (a Harmincad utca felőli sarok a Gerbeaud irodaház előtti rész), kb. 10 korláttal, ami nagyjából mindig tele volt, még tavaly óta is, amikor áthozták az autóparkolót a József Nádor térről. Aztán kezdett útba lenni, ráépítették a budikonténereket a karácsonyi, húsvéti, őszi vásárok ideje alatt, majd kerítéssel körbekerítették, így gyakorlatilag használhatatlanná vált." - kezdte elkeseredett levelét Ákos, majd hasonlóan szomorúan folytatta.

Amikor még működött a kerékpárparkoló
Amikor még működött a kerékpárparkoló
Fotó: Google Street View

"A legnagyobb meglepetés aztán január elején, a karácsonyi bazárfalu bontása után jött: ekkor már annyira zavarta a budikonténereket, hogy az összes korlátot tőből kifűrészelték. Az ember még azt gondolta, hogy biztos kihelyeznek majd újakat, de lassan robban a bicikliszezon és még mindig nem történt semmi. Ez annál is inkább zavaró, mert ezen a részen nagyon kevés bicikliparkolási lehetőség van, irodaház, üzlet meg annál több."

33 hozzászólás Tovább

Látott már kétszáz kilométeres kecskét?

március 16., 11:50 Módosítva: 2017-03-17 10:55:12
4030
3 hozzászólás

Egy térképre anélkül is rajzolhat bárki vicces ábrákat az úthálózatot felhasználva, hogy magukat az utakat bejárná, de egy kerékpárosnak maga a bringája, illetve a magával vitt appja és telefonja az ecsete. A Strava-művészet most érte el az egyik csúcspontját.

3 hozzászólás Tovább

Ezért ócskák a kerékpárutak

március 9., 09:18 Módosítva: 2017-03-16 11:28:17
375
74 hozzászólás

Kiben ne ötlött volna fel a kérdés: miért ily ócskák nálunk a kerékpárutak? Miért nyomja fel fagyökér, miért gyűjt tócsát középen az aszfalt, miért van zökkenős szegélykő minden útkereszteződésben, és miért szorulok be a vasúti átjáró korlátjába? Egyszerű: mert fogalmatlanul tervezték a legtöbbet. Néhány napja írtunk a frissen felújított budai bringaútról, amelyen megsüllyedt csatornafedél fölött áll a víz, vagyis a hibahalmozás hagyománya folyatódik.

Azért furcsa ez, mert hét éve létezik pontos útmutató a jól használható, tartós és biztonságos bringautak építéséhez. A Kerékpárforgalmi létesítmények tervezése és a Kerékpárforgalmi létesítmények tervezési útmutatója 2010-óta elérhető, csak nem használják. A legbosszantóbb hibákról és a lehetséges megoldásról szól ez a cikk.

74 hozzászólás Tovább

Megsüllyedt csatornafedelek az egyéves bringaúton

március 2., 14:04 Módosítva: 2017-03-16 11:28:18
185
36 hozzászólás

Ha egy képen lehetne megmutatni a magyar útépítést, íme:

Nem a tócsa fontos, az csak következmény. Ellenben jól mutatja – kis képzavarral mintegy kiemeli –, hogy építették be a kerékpárútba a csatornafedelet. A bringautat alig több mint egy éve adták át a fonódó villamos beruházás részeként.

36 hozzászólás Tovább

Úrvezető úr sajátosan értelmezi a kerékpárút vége táblát

február 28., 10:01 Módosítva: 2017-03-16 11:28:18
208
67 hozzászólás
14770163 0b2a5c9df2ebd145f92e840c8bef1390 wm
Fotó: Olvasónk

A fotón látható autós rendszeresen a kerékpárúton parkol. Helyszín: Csepel, Szent Imre tér. Most lett elegem belőle, beküldöm, ismerkedjenek meg önök is vele.

- írta az Indexnek olvasónk Csaba.

A beállás láthatóan pontosan úgy sikerült, hogy roppant nehézkes kihajtani az útra kerékpárral. Ennyire még kiszámítani sem lehet.  De legalább kapupénzt nem szed a bicikliútra pöffeszkedő autós.

67 hozzászólás Tovább

Melyik bringás kesztyűben nem fogsz fázni?

február 26., 10:40 Módosítva: 2017-04-03 12:22:34
39
21 hozzászólás

Biciklikesztyűről tesztet készíteni szinte lehetetlen feladat. Ez az a kiegészítő, amelynél a legtöbbet számítanak a viselője testi adottságai, bringázási szokásai. Ezek a szempontok döntik el, kinek mi lesz a megfelelő és miben fog fázni. Mi arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyi hőt veszít a kezünk, miután a nálunk lévő hat pár kesztyűben bringázunk egy-egy kört.

21 hozzászólás Tovább

Salakmotorpályára hajaz a rakparti bringaút

február 24., 16:48 Módosítva: 2017-02-25 10:38:47
164
48 hozzászólás

Az időjárás enyhülésével jó ötletnek tűnt buszozás helyett végre biciklivel betekerni a munkahelyemre. A budai felső rakparton húzódó bringaút Erzsébet híd és Szabadság híd közötti szakasza után azonban biciklim váza és ruházatom jelentős része olyan látványt nyújtott, mintha közvetlenül terepmotorozásról érkeztem volna munkába, írta Miklós.

A kerékpárutat megterepszemléztük, és tényleg így van. A nemzetközi kerékpáros útvonalat hetekkel a hó és jég eltűnése után is centiméteres vastagságban borítja a só-homok-kis zöld kavics (hivatalos nevén síkosságmentesítő anyag) keverék, ami nedves időben csikorgó bevonatot képez a bringa mozgó alkatrészein és a vázon.

Megkerestük a BKK-t, a Budapest Közutat és az FKF-t, hogy kinek a felelőssége letakarítani a bringautat, és mikor kerül erre sor.

48 hozzászólás Tovább

Bringaexpo: kínos vita a háttérben

február 23., 07:46 Módosítva: 2017-02-23 21:00:15
177
38 hozzászólás

Mintegy 216 ezer új kerékpárt adtak el tavalyelőtt, Magyarországon, ami ugyan meg sem közelíti a 2008-as rekordévet, amikor ez a szám több mint 280 ezer volt, mégis jól kifejezi, milyen sokan szánnak pénzt új bringára. Az ország első számú bringás szakkiállítása egyben a szezon kezdete is, ezért nem mindegy, mire számíthat, aki kimegy a Bringaexpóra.  

38 hozzászólás Tovább

Hogy tekerjük körbe a Balatont?

február 22., 06:37 Módosítva: 2017-02-22 18:14:23
518
14 hozzászólás

Nyavalygunk itt folyton, hogy mikor csinálják meg végre normálisan a Balaton körüli kerékpárutat, erre tessék. Néhány olvasónk (Almási Zoltán, Barna Imre, Boda Gábor, Czakó Zsolt és Horváth Levente) komolyan vette néhány héttel ezelőtti cikkünket, amiben Karlovitz Kristóf arról írt, miként tekerjünk több száz kilométert fagyban. Fogták magukat és körbetekerték a Balcsit mínusz tíz fokban. Persze ez önmagában még nem lenne akkora szám, de szerencsére írtak belőle egy beszámolót is, amit elküldtek a Kerékagynak, hogy mindenki okulhasson belőle. (Reméljük a gyakorlatban már csak a jövő télen veszitek hasznát.) Köszönjük szépen, át is adjuk a szót Barna Imrének és Hovanyecz Szabinának. A meglehetősen hosszúra nyúlt, személyes hangulatú beszámolót teljes terjedelmében idekopizom, de a lényeget kiemeltem pontokba szedve, félkövérrel, - aki gyakorlati tanácsokra kíváncsi, arra fókuszáljon!

14 hozzászólás Tovább

Ritkán zöld a lámpa? Itt a megoldás

február 18., 09:41 Módosítva: 2017-02-19 07:52:54
136
42 hozzászólás

A városi kerékpározásban két fő stratégia létezik: az egyik, hogy mindig minden szabályt betartunk, így sosem tekerünk át a piroson. Aki ezt választja, rengeteget fog értelmetlenül várakozni az autóút-kerékpárút kereszteződésekben, mert több helyen nem a bringásoknak kedvez a lámpák hangolása. A másik stratégia a napi gyakorlat: sokan lerövidítik a várakozási időt, nem várják meg a lámpaváltást, inkább továbbtekernek, ha tiszta a terep. A hollandok köztes megoldása mindkét félnek jó lehet. 

rotterdam
Fotó: RTV
42 hozzászólás Tovább

A kerékpáros utcák bevezetésének az autósok örülnének a legjobban

február 16., 09:34 Módosítva: 2017-02-16 17:24:21
268
44 hozzászólás

Nem is olyan rég mutattuk be a Kerékpárosklub javaslatait, mi mindenben kellene változtatni a KRESZ-t Magyarországon. Az egyik legfontosabb, s talán sokak számára legkevésbé egyértelmű javaslatuk a kerékpáros utcák bevezetése volt. Igaz, talán ez ütközne a legkisebb ellenállásba.

Na de mi is az a kerékpáros utca? A Bicycle Dutch legújabb posztja nyomán gyorsan bemutatjuk.

44 hozzászólás Tovább

Érdekel, hányan bringáznak a fővárosban? Na akkor idesüss!

február 15., 07:35 Módosítva: 2017-02-16 11:09:57
295
24 hozzászólás
Screenshot 2017-02-14 16.16.07.png

Tavaly ősszel nagy örömmel adtuk hírül, hogy kerékpáros számlálókat telepít a főváros. Azóta viszont egy árva hangot nem hallottunk felőlük, pedig izgalmasnak ígérkezett, hogy a meglevőkön kívül négy fix és két mobil számlálót pakolnak le a városban, az utóbbi kettőt mindig más helyre. Ez alapján lehet jobban tervezni majd a közlekedés fejlesztését. 

Úgyhogy rákérdeztünk a BKK-nál, hogy mi újság. Mint kiderült, nem csak hogy működnek a számlálók, de ráadásul online követheti bárki az eredmények alakulását!

24 hozzászólás Tovább

Fekvőrendőrökkel raktak végig egy bicikliutat Párizsban

február 8., 14:20 Módosítva: 2017-02-08 18:20:33
3
8 hozzászólás

Kapaszkodjanak meg: Párizs külvárosában fekvőrendőrökkel próbálják elérni, hogy a motorosok és az autósok ne hajtsanak fel a bicikliútra. Még elképzelni is fájdalmas, milyen lehet biciklivel végiggurulni a pici, sűrűn rakott döccenőkön, nem meglepő tehát, hogy a környék kerékpárosai a fekvőrendőrök felszedését követelik. A helyi tanács szerint viszont pont az ő biztonságukat szolgálja a döntés, írja a Road.cc.

8 hozzászólás Tovább

Megváltoztatnák a bringás KRESZ-t

február 8., 09:08 Módosítva: 2017-02-08 15:53:41
514
269 hozzászólás

A közlekedési szabályok megváltoztatásával javítaná a kerékpáros közlekedést a Magyar Kerékpárosklub és a Kerékpáros Miskolc Egyesület. A két szervezet a múlt héten egyeztetett a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, de javaslataikat részletesen elolvashatjuk a Kerékpárosklub honlapján is. Azért vették elő most a témát, mert miközben Budapest belvárosában, húsz év alatt megtízszereződött a kerékpárral közlekedők száma és milliárdokat kapunk az Európai Uniótól kerékpáros fejlesztésekre, a szabályok nem minden elemükben igazodnak a megváltozott helyzethez.

Ha a bringásoktól elvárjuk, hogy viselkedjenek a közlekedési rendszer részeként és tartsák be a szabályokat, akkor annak meg kell teremteni a feltételeit – érvel a Kerékpárosklub.  Az alábbiakban a bringás szervezetek felvetéseit vastag betűvel szedtük, ezek közt pedig állandó szakértőnk, Pető Attila "Kreszprofesszor KRESZ-oktató véleményét is olvashatják.  

269 hozzászólás Tovább

Tudod, miért van tök sötét az újlipótvárosi rakparton?

február 7., 09:06 Módosítva: 2017-02-07 14:01:44
963
13 hozzászólás

Nem is olyan rég mutattuk be az Urbanistán az észak-pesti rakpart látványterveit. Örömmel nyugtáztuk, hogy a Dagályig tartó Moszkva sétányon kerékpárút is lesz, ám a Dráva utca és a Margit híd között az autóforgalom, a szervizsáv, na meg a panorámás parkolósáv miatt – a korábbi tervekkel szemben – nem fért el egy kifejezetten kerékpárforgalomnak kijelölt terület.

No sebaj, a felső rakparton ott a bringaút – gondolták sokan.

Most ne menjünk bele abba, hogy miért élvez elsőbbséget a gépkocsiforgalom a kerékpárossal szemben, meg hogy a felső rakparton vezetett út elég keskeny. Ugyanis egy kedves olvasónk egy egész más, látszólag apró, ám mégis évek óta megoldatlan problémára hívta fel a figyelmet. 

13 hozzászólás Tovább

Bringás ugrott le az Árkád első emeletéről

február 5., 13:35 Módosítva: 2017-02-06 11:03:51
1916
43 hozzászólás

A Downmall egy egyszerű ötletre épül: az alapvetően természetes környezetben űzött extrém bringasportot elvitték a plázákba, hogy olyan közönség is láthasson ilyet, aki ritkán jár bringapályák közelében. A cseh Eastern Gravity csapata nyolcadik éve szervezi a kupasorozatot, amely idén három európai nagyvárosban, Frankfurtban, Prágában és Budapesten várja a versenyzőket.

Mivel a pályák szűkek és rendkívül technikásak, csak profi versenyzők vehetnek részt a versenyeken, meghívásos alapon. Az Árkád bevásárlóközpontban rendezett budapesti futamon a cseh Tomas Slavik volt a leggyorsabb, a hegyibringás freestyle trükkversenyt honfitársa, Tomas Zejda nyerte, a BMX freestyle-on viszont a magyar Szabó Konrád volt a legjobb. A versenyről a Live to ride csapata készített képeket.

43 hozzászólás Tovább

Miért jegesek a bringautak?

január 31., 09:32 Módosítva: 2017-01-31 13:52:55
413
87 hozzászólás

Észrevették, milyen kitartó az idei első hó? Nem? Akkor biztosan nem bringával közlekednek, mert különben látnák, hogy miközben az autók száraz aszfalton suhannak, addig a járdák, bringautak és bringasávok több helyen nem is látszanak ki a vastag jégpáncél alól. Utána jártunk, kinek kéne takarítania ott, ahol senki nem takarít. 

87 hozzászólás Tovább

Újabb amerikai államban hajthatnak át a bringások a piroson

január 30., 12:11 Módosítva: 2017-01-30 13:50:16
51
33 hozzászólás
Közbringadokkoló Denverben
Közbringadokkoló Denverben
Fotó: Mr SG / Wikipedia

Már többször esett szó arról, hogy bizonyos feltételekkel több európai városban is engedélyezték a kerékpárosok áthajtását a piroson. Párizs, Brüsszel, több holland és német város mellett legutóbb Londonban fontolgatták a bevezetését. A témát akkor alaposan körüljártuk, megszólaltattunk pár szakértőt és elmerengtünk a magyarországi bevezetésről is.

Persze már akkor tisztáztuk, hogy a közlekedési lámpa jelzéseit csak bizonyos esetben hagyhatják figyelmen kívül a bringások:

  • jobbra kanyarodáskor,
  • T elágazásban egyenesen továbbhaladáskor, és
  • mindkét esetben csak akkor, ha megadják az elsőbbséget a gyalogosoknak.

Szóval csak ennek szellemében ijedjünk meg, hogy Colorado állam is bevezette az úgy nevezett Idaho-stopot.

33 hozzászólás Tovább