Friss kommentek

Pipával támad a bogárevő

2008. május 30., 14:37 Módosítva: 2014-06-30 16:06:38
0
8 hozzászólás

Napok óta foglalkoztat a gondolat, hogy mintha kissé túlburjánzana a természet a városban, valamiért lényegesen több bogarat nyelek biciklizés közben, mint a korábbi években bármikor. Ma reggel jutott csúcsra az undorom, mikor egy méretes repülő dolgot bányásztam ki a gégémből. Nem sokkal később egy vidám pár kerekezett az út túloldalán, nyilván azért voltak olyan vidámak, mert mindkettőn maszk volt.

A maszk ugye nagyon hasznos eszköz, nemcsak a különböző rovaroktól kíméli meg a légzőszervünket, hanem a szennyezett levegőtől is, nekem mégis a fulladás az első gondolatom, ha egy maszkra nézek. Eddig nem sok alternatíva jutott eszembe, például a száj köré ragtapaszozott gézlap, de az túl macerás. Aztán a búvárpipa, amit viszont még nem tudom, hogy elég bátor leszek-e alkalmazni. Tudom, tudom, nem kell divatozni, de teljesen idiótának se akarok kinézni. Talán a békatalpakat otthon hagyom. Vagy csak egyszerűen csukott szájjal biciklizek.

Van olyan, aki énekelni is tud bogárevés nélkül. Vajon jobban, mint elengedett kézzel bringázni?

8 hozzászólás

Útra akarják terelni a fővárosi bicikliseket

2008. május 21., 10:54 Módosítva: 2014-06-30 16:06:38
0
474 hozzászólás

Elkészült a Kerékpáros Budapest Program, amit szerdán mutatnak be a Városházán. A programról Lumina és Kirk kapitány beszélgetett László Jánossal, a Magyar Kerékpárosklub elnökével.

Miről szól a Kerékpáros Budapest Program?

A legfontosabb megállapítás, amivel a program kezdődik, hogy a kerékpár egy jármű, közlekedési eszköz, aminek ott a helye az úttesten – ezzel fel is döntünk egy nagy, bűvös oszlopot, ami azt hirdette, hogy a kerékpár egy zavaró körülmény, amitől nem lehet az úton közlekedni, tehát a bicikliseket el kell onnan tenni.

Ma, mikor egy tervező egy utat feloszt, a régi szabályok miatt nem jut eszébe, hogy ott minden járműnek helyet kell adnia, ráadásul pozitívan kéne diszkriminálni azokat, amelyek környezetvédelmi szempontból fenntarthatóbbak, például nem bocsátanak ki káros anyagokat. Ennek azt is kéne jelentenie, hogy mindenhol külön sávot biztosítanak a tömegközlekedésnek, hiszen ez is környezetkímélőbb, mintha valaki egyedül ül személyautójában.

Budapesten nem volt erre szabvány, hogy az utak építésénél legyen bicikliút, és annak kialakítása valamilyen szabvány szerint történjen?

Sem Budapesten, sem Magyarországon, sem szabvány, sem építési előírás. Ráadásul Magyarországon a jogszabályok alkotása és alkalmazása számunkra követhetetlen szabályrendszer, mert például kerékpáros létesítmények építésére nincsen törvény, ezzel szemben van egy szabályok gyűjteménye, amit például az önkormányzatoknak nem kötelező alkalmazniuk. Ha valamilyen pályázati forrást használnak, abban az esetben a kiíró meghatározhatja, hogy melyik szabályt kell beépíteniük.

Egyébként ma egy önkormányzat építhet a járdán – a gyalogosok kárára – egy sárga csíkkal jelzett valamit, és kinevezheti kerékpáros útnak. Vagy építhet egy méter széles, potenciálisan gazzal benőtt sávot, és elnevezheti kétirányú turisztikai kerékpárútnak.

A gyakorlatban akkor mit is jelent ennek a programnak az elkészülte?

Ha a főváros a jövőben a közlekedéssel kapcsolatos munkáját annak az anyagnak az elvei alapján fogja folytatni, amit mi leírunk, és szerdán bemutatunk, az azt jelenti, hogy minden úton megkeresi és megtalálja az optimális lehetőséget arra, hogy a kerékpáros is ott tudjon közlekedni.

A program felállít egy hierarchiát, hogy hogyan kell megteremteni a kerékpár számára a helyet. A legelső természetesen az, hogy az úton mindenféle beavatkozás nélkül közlekedhet a bicikli biztonságosan, kényelmesen, gyorsan. Vannak olyan utak, jellemzően kisforgalmúak, például lakótelepeken, ahol nyugodtan lehet biciklizni, ott nincs szükség semmiféle beavatkozásra.

Ha egy adott úton ez nem valósítható meg, akkor a következő lépés, hogy forgalomtechnikai eszközöket alkalmazunk. Például táblával, járdaszigetekkel lelassítjuk az autókat, hogy ne tudjanak 30-nál többel száguldani, így ott nyugodtan lehet biciklizni biztonságosan, gyorsan, kényelmesen. Ha ezt nem lehet megtenni, például egy főúton nem lehet lelassítani a hatalmas kamionokat, akkor a megoldás az úttestre épített kerékpársáv lehet. Előfordulhat olyan, hogy ez sem alkalmazható, ekkor kell a gyalogosoktól és az autóktól elkülönített kerékpárút eszközéhez nyúlni, és ahol ez sem megvalósítható, csak abban az esetben mehet a bicikliút a járdán, de csak ha nagyon muszáj, és akkor is csak a gyalogosoktól jól elkülönítve. A világ más országaiban is ezt tartja a szakma az egyetlen lehetséges gondolkodásmódnak az infrastruktúra fejlesztésében.

A program tartalmaz konkrét előírásokat a mérnökök számára, számításokat, méreteket, terveket egyes utak átalakítására?

A program csak elveket rögzít, de nagyon részletesen mindenféle technikára, mindenféle forgalmi helyzetre. Tartalmaz egy alapos helyzetfelmérést a budapesti állapotról kerékpáros szempontból, valamint egy jövőképet, hogy hol és hogyan kell kialakítani a kerékpárosok számára a közlekedés feltételeit. Valójában itt nem is csak a kerékpározásról van szó, hanem annak integrációjáról az általános közlekedés világába.

Például a közösségi közlekedés és a kerékpáros közlekedés össze kell hogy nőjön, ez külföldön már sok helyen általános. Az ember elmegy a saját biciklijével a metrómegállóig, ott leteszi, mert van tároló, és továbbmegy a metróval, hazafelé pedig ugyanezt az utat követi. A város telepíthet kölcsönző rendszereket, ahol forognak a kerékpárok, hiszen ez is a közösségi közlekedés része. Ez mind szükséges ahhoz, hogy a város fel tudjon lélegezni, hogy legyen annak a 20-30 százaléknak is vonzó alternatíva, aki ma fölöslegesen ül autóba, aki pedig nem tudja elkerülni, az tényleg tudjon normális körülmények között autózni.

Mikorra várhatóak kézzelfogható eredmények ezekből a tervekből?

Reméljük, hogy a Fővárosi Önkormányzat magáénak fogja érezni ezt a szemléletmódot, reméljük, hogy a továbbiakban a döntések, a testületi határozatok ezek alapján fognak születni, és akkor rövidesen látható eredmények lesznek.

Egy dolog azért ma is látszik: ezt az elvet a biciklisek kezdik magukévá tenni, így egyre többen vagyunk kint az úton. A munka nagy részét mi biciklisták megcsináltuk, meggyőztünk nagyon sok embert, hogy lehet az úton közlekedni, lehet Budapesten kerékpározni.

Az alapvetés tehát, hogy az úton kell kerékpározni, de van ehhez valamiféle bátorítási program is? Ez lehet talán a legfontosabb és a legkevesebb beruházás szükséges hozzá.

Az anyag jelentős része erről szól: legalább olyan súllyal és forrásokkal kell a szemléletváltással és a kommunikációval foglalkozni ebben a témában, mint az infrastruktúra építésével. Egyébként léteznek olyan iskolák, melyek szerint a szemléletváltásra akár többet is kell költeni, mert lényegesen nagyobb profitot hoz.

Budapest közlekedési hálózatának főbb útvonalai háromsávos utak, ahova még a legelszántabb bringásoknak is össze kell szedni minden bátorságukat, ha oda akarnak merészkedni.

Beszéljünk akkor a szubjektív és objektív biztonság kérdéséről. Ma az emberek azokra az utakra mondják, hogy félnek tőle, mert veszélyes, ami a statisztikák alapján veszélytelen, és olyanokra hiszik azt, hogy biztonságos, ahol rengeteg baleset történik. Az elválasztott bicikliútvonalak úgy vannak megépítve, különösen a keresztutcákkal találkozó részek, hogy nem garantálják a biztonságot. Ma a biciklis balestek 80 százaléka ott történik, nem pedig a háromsávos utakon. Ott ugyanis, lehet látni a kerékpárt, még utálják is, hogy ott van.

Garanciát lát-e arra, hogy a program nem kerül a süllyesztőbe?

Garanciát nem látok, ha csak azt nem, hogy ezt a tanulmányt a főváros rendelte meg a Műegyetemtől. Persze van sok olyan tanulmány, amit megrendeltek, aztán bekerült egy fiókba, de talán most ez abban fog különbözni a többitől, hogy a kerékpáros civilekről nem az a hír járja, hogy hagyni szokták veszni az érdekeiket.

A tanulmány elkészítésénél milyen városokról vettek példát? Tudjuk, hogy Európa számos milliós nagyvárosában egészen másképp mennek a dolgok.

A készítők európai, amerikai szakirodalmat dolgoztak fel. A tanulmány több várossal kapcsolatos esettanulmányt is tartalmaz, Berlin, London és Koppenhága bekerült, de a holland példát végig szem előtt tartottuk az írásnál. Berlin azért fontos számunkra, mert bizonyítja, hogy gyors eredményeket lehet elérni, hiszen alig 15 éve kezdték a biciklis közlekedés fejlesztését az autós közlekedés kárára.

474 hozzászólás

A Bokornyíró Ember újra támad!

2008. május 20., 16:50 Módosítva: 2014-06-30 16:06:38
0
12 hozzászólás
Az alábbi videó tanúsága szerint egy budapesti polgár társadalmi munkában nekiesett a Váci út melletti kerékpárutat beláthatatlanná tevő bozótnak egy sövénynyíró ollóval. Akit vágott már pofán bringaúton a fák behajló ága, amikor lehúzódott a szembeforgalom elől, tanúsíthatja, hogy cselekedete mennyire hasznos. Köszönjük, Bokornyíró Ember!


A vasárnapi akció egyébként a Bringaút Kommandó sorozat része volt, melynek tagjai a fővárosi kerékpárutak karbantartását és kárelhárítását végzik rajtaütésszerűen. Ez egyébként az utat üzemeltető önkormányzat feladata lenne, a tisztviselő urak  azonban nem végzik feladatukat. (A mi pénzünkből!)
12 hozzászólás

Mehetünk a sóhivatalba tiszta levegőért

2008. május 16., 11:34 Módosítva: 2014-06-30 16:06:38
0
47 hozzászólás

Bemutatkozó sajtóreggelit tartott szerdán az új környezetvédelmi miniszter, Szabó Imre. A szocialista politikust egyébként onnan lehetett volna ismerni miniszteri kinevezése előtt, hogy ő az MSZP Pest megyei elnöke, a háttérbeszélgetés óta viszont elképzelhetőnek tartom, hogy a továbbiakban sem kerül nagy ívű tetteivel a köztudatba.

Persze a zöldek még érdemben tehetnek valamit, de ebből Szabó miniszter nem profitál majd népszerűséget. Mert mondott például olyat, hogy szerinte nem kell új atomerőművet építeni, de egy új reaktor jó lenne a már meglévő telephelyen. „Az atomenergiával számolnunk kell” – próbált óvatosan fogalmazni.

A levegőszennyezés elleni harcról szóló kérdésre azt mondta, szorosan együtt akar működni a fővárossal, hogy érdemi lépések történjenek - abban pedig csak reménykedhetünk, hogy a már elkezdődött folyamatok azért lezárulnak. Ilyen például a szmogriadó elrendelésének lehetősége, a szabályozás november-december környékén már alkalmas lehet erre, valamikor a télen kezdődött el ennek előkészítése. Arról viszont nem tudtunk meg részleteket, hogy számíthatunk-e Budapest belvárosában forgalomcsökkentésre, vagy a biciklis közlekedés bármilyen módon történő támogatására, akár bicikliutak építésére.

47 hozzászólás

A bicikliúton hevert a szerencse

2008. május 6., 16:40 Módosítva: 2014-06-30 16:06:38
0
15 hozzászólás

Sikerült elveszteni a telefonomat, persze biciklizés közben, a zsebemből esett ki, ahol egyébként évek óta hordom – úgyis érzem, ha kiesik. Tévedtem. Egy 3 kilométeres szakasz volt a felmérendő terep, sok-sok kihívással: keskeny bicikliút bozóttal övezve, bevásárlóközpont parkolója, úttest, járda, közlekedési csomópont metróval és vonattal, nem volt egyszerű tehát a kutatás. 3 kilométer oda, 3 vissza, majd az egész elölről – optimista típus vagyok. Pásztáztam a növényeket, apró, szétszóródott műanyagszilánkokat kerestem a betonon, gyanakodva néztem a járókelőket, de a telefonnak nyomát se leltem.

Tehetetlenségemben megszólítottam biztonsági őröket, unatkozva bambulókat, utcán játszó gyerekeket, és bárkit, akihez csak hozzá mertem szólni. Vicces tapasztalat volt, egyrészt mindenki, hangsúlyozom, mindenki kedves és segítőkész volt, ezzel együtt a másokról alkotott véleményük szélsőségesen negatívnak tűnt. „Nem olyan ez a mai világ, hogy leadnának egy értékes tárgyat. Nem akarom elszomorítani, de felejtse el azt a telefont!”

A készülék amúgy semmi különös, piros és zöld gomb, ébresztőóra, a telefonszámokról viszont nem volt biztonsági mentésem. Miért is lett volna, ez az egyes számú munkaeszközöm.

Közel 2 óra keresés után visszamentem az irodába, hogy elkezdem letiltatni a kimenő hívásokat, lefutom a kötelező köröket, de az is mindegy, majdnem teljesen le volt merülve, meg úgyis biztos szétesett, ahogy betont ért. Azért elsőre a saját számomat kezdtem tárcsázni, és kicsörgött, másodikra fel is vették. Nahát. Vidám férfihang, nemcsak megtalálta, vissza is adja. Amúgy a telefon a kihalt bicikliút kellős közepén hevert, ő is arra tekert, úgy vette észre. Kedvenc csoki, pia kérdést hárította, nagy nehezen kihúztam belőle, hogy szereti a sört, ennyivel tudtam meghálálni kedvességét.

Azt azért még mindig nem tudom, hol érdemes tartani a telefonomat biciklizés közben, hogy kéznél legyen, de ne veszítsem el. És akkor a biciklizár kulcsának kérdésébe még bele se kezdtem.

15 hozzászólás

Szellembringát állítanak az elgázolt kerékpárosnak

2008. április 25., 13:17 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
76 hozzászólás
Ismét fehérre festett kerékpárral állítanak emléket a budapesti kerékpárosok egy elgázolt társuknak. Csütörtök délután a Kőbányai úton egy kamion kanyarodás közben ütött el egy biciklis férfit, aki a kijelölt kerékpárúton haladt. A férfi életét vesztette.
76 hozzászólás Tovább

Új bringás kocsma nyílt Budán

2008. április 25., 09:00 Módosítva: 2014-06-30 16:06:38
0
1 hozzászólás
Kémeink jelentése szerint a hosszú időn át üresen álló Tabáni Teázó helyén szerdán  Pedálkirály néven bringabarát kocsma nyitott az Attila úton. A létesítmény falait neves versenyzők, köztük a világbajnoki ezüstérmes Bodrogi Laci képei díszítik. Valamilyen rejtélyes okból Tuborg sört csapolnak (csak nem Bjarne Riis keze van a dologban?), baráti 350 forintos áron. Ezenkívül rendes bort és mindenféle pizzát is lehet kapni, mert mint tudjuk, nagyon fontos a megfelelő szénhidrát-ellátottság! Hogy töpörtyű miért van az étlapon, azt kevésbé értjük, de azt is lehet kérni. 
1 hozzászólás

2 milliárdos keretösszeg bicikliutakra

2008. április 24., 15:50 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
1 hozzászólás

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázatot írt ki kerékpárutak tervezésére, építésére, szélesítésére és a burkolatok megerősítésére.

A pályázati felhívás célja „a kerékpáros forgalom biztonságos közlekedési feltételeinek, az egészséges életmód kialakításának és az idegenforgalomnak a segítése, valamint a környezetkímélő közlekedést szolgáló beruházások megvalósulásának támogatása”. Hú de szép.

Az első körben május 14-ig, a második körben július 30-ig lehet pályázni, körönként 1 milliárd forintot osztanak szét, legkésőbb jövőre kell befejezni a munkálatokat. Tervezésre 50 százalékot lehet nyerni, építésre 80-95-öt, szélesítésre és a burkolat megerősítésére 30-45 százalékot. A GKM 50 pályázatra számít, a költségeket utólag térítik.

Pályázhatnak helyi önkormányzatok, önkormányzati társulások, többcélú kistérségi társulások, illetve a Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (KÖVIZIG), ha árvízvédelmi töltésen tervez kerékpárutat építeni.

Szerintetek hol kéne fejleszteni? Talán elkezdhetnénk az önkormányzati képviselőnk fogadóóráira járni, aki 2009-ben elnyisszanthatja a szalagot az új bicikliút átadásán, hogy legalább legyen mire építenie a 2010-es kampányát.

1 hozzászólás

Nosztalgia, csaj és üdvözülés a legjobb bringás fotókon

2008. április 23., 13:44 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

Olvasóink szigorúak voltak a kerékpárosokkal, derült ki a bringás fotókiállítás képeinek szavazásán. Az első négy helyezett közül csak egy fotó érte el a négyes osztályzatot, a következő három pedig erős négyes alát kapott. Elemzőink egyelőre még nem fejtették meg, a markáns vélemény annak köszönhető, hogy a szavazók közt többségben voltak az autósok, akik nehezményezik, hogy vannak, akik alternatív módon ússzák meg a közlekedés részét képező dugóban rostokolást. Vagy éppen hogy a keményvonalas biciklisták nyomkodták az egeret, hiányolva a kerékpározás mindennapi oldalát bemutató felvételeket, azaz, amikor az ember ül a biciklin, és teker A-ből B-be.

 A Kodály körönd kerítésein kialakított, szabadtéri galériában látható felvételek ugyanis inkább azt a képzetet keltik, hogy a biciklizés a meditáció és/vagy a rekreációs droghasználat alternatív formája. Ez az összkép ráadásul nem is a kurátor ízlését tükrözi. Mivel a fotókat lapunk kulturális újságírója válogatta, tudjuk, hogy a teljes mezőnyt a melankólia, az átszellemülés és a nyugalom hatotta át.

Ismerje meg a győzteseket, kattintson!

Szólj hozzá!

21. századi bicikliszobor

2008. április 22., 09:11 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

Thomas Owen brit terméktervező a városi közlekedésre próbál megoldást találni ezzel az összecsukható kerékpárral.

Szólj hozzá! Tovább

Egy gombostűt se lehetett leejteni

2008. április 21., 09:50 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

A Critical Mass előszele már pénteken lecsapott, a budapestieknek – a lustáknak is – más esély híján biciklire kellett ülniük, vasárnap pedig úgy tűnt, mindenki, értsd, mindenki előszedte a biciklijét, zsongott a város. A Deák téren kicsit megriadtam a tömegtől, de meglepő nem volt, már évek óta hasonló látvány fogad. A nagy ijedtségre beültünk a Platánba.

Közben jött a hír, hogy 80 ezren vonulnak keresztül a városon, állítólag rekordot döntött a résztvevők száma, az Erzsébet hídról Budára érkezők legnagyobb része csak tolta a kerékpárját. A Platán akkor már dugig volt, jó eséllyel a város több vendéglátóhelye is remek forgalmat bonyolított, a Gödört például alig lehetett beközelíteni.

Szólj hozzá! Tovább

'Hagyjad őket, ilyen ez a Magyarország'

2008. április 20., 23:54 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

Említésre méltó események nélkül zajlott a Critical Mass nevezetű kerékpáros felvonulás Budapesten. Amely tényt egyébként nem fanyalogva, hanem éppen a demonstráció súlyát érzékeltetve említjük. Nem tudunk ugyanis jelenleg olyan hazai megmozdulásról, ahol, ha egy focicsapatnyi állampolgárnál több jön össze, akkor semmi felkavaró, megbotránkoztató vagy riasztó nem történik. Abban, hogy több tízezer ember komótosan, vasárnapi hangulatban végigteker a városon, ilyen viszonylatokban valóban nem találni említésre méltót.

 

A rendezők ismét rekordról számoltak be: becsléseik szerint 80 ezren jöttek el, hogy demonstráljanak az élhetőbb környezetért, a szmog nélküli városért, a bicikliutakért, vagy egyszerűen csak, hogy jelezzék, szeretnék jól érezni magukat, ha hosszabb időre nem, legalább egy vasárnap délután idejére.

Olvassa el teljes riportunkat az áprilisi critical massről, kattintson ide!

Szólj hozzá!

Öregszexszel reklámozza a bringázást a GKM

2008. április 18., 16:18 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

Az autósok impotensek, viszont rajonganak a teáért. A biciklisták pedig öregfejjel is a féktelen erotika megszállottjai, legyen szó civilekről vagy postásokról. Ez derül ki egy videómegosztókon terjedő klipből. A rövidfilmben feltűnik a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) egyik programjának, a Kerékpáros Magyarország programnak a neve, ami a kúrós kontextusban olyan ambivalens, hogy mi elsőre úgy gondoltuk: ez nyilván valami ízes, civil, városi biciklis geg lesz.

 

 

Szólj hozzá! Tovább

41 biciklisre jut egy udvarias autós

2008. április 18., 11:58 Módosítva: 2014-06-30 16:06:36
0
0 hozzászólás

A BKV-sztrájkra való tekintettel újabb szubjektív számítást végeztünk, és még következtetést is levontunk belőle. A megszokott útvonalon, lakástól munkahelyig, irányonként általában 3-4 biciklist lehet látni. Ma ennek több mint a tízszeresét számoltuk, 41 biciklissel találkoztunk. Ráadásként egy udvarias autós is megjelent az úton: bár neki volt elsőbbsége egy forgalmas kereszteződésben, az úr kedvesen intett, és szabad utat biztosított nekünk.

Szólj hozzá!

A politikusok közleményekben bicikliztetnek

2008. április 18., 09:12 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

Horn Gábor és Fodor Gábor arra biztatják a fővárosiakat, hogy szálljanak biciklire, a KRESZ-t módosítva a buszsávokat is odaajándékoznák a kétkerekűeknek - nem mintha ez eddig senkinek sem jutott volna eszébe.

"Ezzel nemcsak a forgalmi káoszt enyhíthetjük, de megmutathatjuk, hogy a kerékpáros közlekedés valódi alternatívája lehet az autós forgalomnak" - olvasható Horn Gábor közleményében.

Fodor Gáborból a gondoskodás is előbújik, arra figyelmeztet, hogy a biztonság kedvéért vigyen mindenki esőkabátot.

A pénteki biciklizős mozgalomhoz csatlakozott Csányi Vilmos, Fischer Iván, Esterházy Péter, Török Ferenc, Demszky Gábor és Koncz Zsuzsa is.

Szólj hozzá!

Hurrá, ingyenes bicikliparkoló

2008. április 18., 09:02 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

A Főpolgármesteri Hivatal pénteken különösen nagylelkű a biciklisekkel: ingyen lehet parkolni a Belvárosban!

"A Főpolgármesteri Hivatal a kerékpárosok számára  április 18-án pénteken 6.00-20.00 óra között az V. kerület Gerlóczy utcából megközelíthető, nem fedett udvarán lehetővé teszi az ingyenes kerékpártárolást, hogy ezzel is segítse a kerékpározókat Budapesten. A megőrzött kerékpárokért felelősséget nem vállalunk, azokat leláncolva, ill. egyéb módon rögzítve kérjük elhelyezni, de folyamatos őrszolgálatot tartunk" - olvasható közleményükben.

Köszönjük, meghatódtunk!

Szólj hozzá!

Hozhat paradigmaváltást a sztrájk?

2008. április 18., 08:50 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás
Egy közvélemény-kutatás szerint a budapestiek 17 százaléka választja pénteken azt, hogy biciklivel megy dolgozni. Megkérdeztük Lenkei Pétert, a Levegő Munkacsoport munkatársát, szerinte a BKV-sztrájk hozhat-e olyan változást, hogy az emberek kedvet kapnak, és máskor is inkább a bicikli mellett döntenek, mikor munkába indulnak. Azt mondta, hogy a nagy forgalom miatt azért nem lesz olyan kellemes biciklizni, de talán lesz pár száz ember, aki továbbra is kitart a biciklije mellett a hétköznapokon.
Szólj hozzá!

Rekordszámú biciklis a városban

2008. április 18., 08:39 Módosítva: 2014-06-30 16:06:37
0
0 hozzászólás

Pénteken soha nem látott méreteket öltött a biciklisek száma Budapesten. A Blahán a villamossíneken éppen öten haladnak egymás után. Az összeverődött csoportok a kereszteződésben lámpaváltáskor udvariasan elengedik az autókat, persze muszáj nekik, aztán nagyobb kolóniákban haladnak tovább.

A körúton végzett szubjektív bicikliszámlálásunk eredménye: minden tizedik kocsira jut egy biciklis, de akár azt is mondhatnánk, hogy minden kocsira jut egytized biciklis.

A BKV forgalomzavar-elhárítási Reanult Clioja villogóval megy a síneken, és hangszórón keresztül üvölt a biciklisek fülébe, zavarja le őket a sínekről. Miért is?

Szólj hozzá!

Készül az új KRESZ

2008. április 17., 14:51 Módosítva: 2014-06-30 16:05:46
0
0 hozzászólás

Heteken belül elkészül az új KRESZ, elkészítésében részt vesz a Nemzeti Közlekedési Hatóság is, de más szakértők is közreműködnek az új szabályrendszer megalkotásában, a munkát a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium koordinálja. Ahogy elkészülnek a szöveggel, a GKM honlapján társadalmi vitára bocsátják, tájékoztatott Ábrahám Gergely, a GKM szóvivője.

Az új KRESZ szövegéről még nem lehet sokat tudni, egyelőre annyi derült ki a biciklisekre vonatkozó részekről, hogy a 12 év alatti gyerekeknek, valamint azoknak, akiknek a sebessége meghaladja 30 km/h-t, fejvédőt kell hordaniuk. A tervek közt szerepel továbbá, hogy a bicikliseket beengednék a buszsávokba. Az autósok úgy tűnik, nem feltétlenül fognak lelkesedni az ötletért, de biciklisként se tűnik túl megnyugtatónak.

Lenkei Péter, Levegő Munkacsoport munkatársa szerint megfelelő biztonsági intézkedések mellett remekül működhet a buszsávban való biciklizés. Ha elég széles a sáv, akkor nem veszélyes, Párizsban például már évekkel ezelőtt kiszélesítették a buszsávokat, a tapasztalatokról tanulmányok is készültek, és egyértelműen kiderült, jól működik a rendszer, mesélte.

Szólj hozzá!