Lazaruhás diplomaták kerékpáros felvonulása vasárnap

2009. március 24., 18:16 Módosítva: 2014.06.30 16:07
Diplomaták biciklis ruhában, a civilek pedig öltönyben, nyakkendőben tekernek végig a városon vasárnap egy kisebb biciklis felvonulás keretében, amelyet a föld napján rendezett nagy critical mass előrendezvényeként szerveznek meg. A Critical Diplomass nevű rendezvény érdekessége, hogy azon nagykövetek és Magyarországra akkreditált diplomaták vesznek részt, és hozzájuk csatlakoznak a civilek.
Tovább

Belevágtak a fekvőrendőr testébe

2009. március 23., 10:30 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Az Újpesti vasúti híd elhúzódó felújítása miatt néha a Margit híd mellé parkol le az esztergomi vonat. A HÉV alagútjának bejáratánál a kifutó mellékvágányt nevezte ki a MÁV a járat végállomásának.

A vonatforgalom miatt a vasutasok rögtön szükségesnek érezték, hogy korlátozásokat vezessenek be az ott áthaladó bicikliúton. Két jól felpúpozott fekvőrendőrt helyeztek ki az ideiglenes megálló végeire.
 
 
A múlt héten egy partizán akcióvak valaki réseket vágott az útakadályon, nyilván nem tetszett a megoldás, hogy az éjszaka meglehetősen gyéren kivilágított kerékpárúton egyszer csak belerohan egy csuklótörő dobbantóba.
 
A keréknyomnyi folytonossági hiány azonban a vasutasoknak nem tetszett, ezért néhány nap múlva visszabitumenezték a réseket.
 

Megvert a buszvezető

2009. március 20., 10:14 Módosítva: 2014.06.30 16:07
Kis híján elütött, majd megvert péntek reggel a 225-ös busz vezetője. Az eset olyan döbbenetes és felháborító, hogy ezúttal tartózkodunk minden lírai és humoros részlettől, és a maga Truman Capote-i szikárságában ismertetjük az egy órája zajlott történetet.
 
 
A BKV-sofőr meglepő tettét az váltotta ki, hogy szabályosan közlekedtem a Szőnyi úton, észak felé. Az M3-as szervízútjaként működő úton dél felé folyamatos autósor állt, köszönhetően annak, hogy innen lehet felkanyarodni a Pestre vezető autópályára. Szerkesztőségünk felé kerekezve arra lettem figyelmes, hogy egy busz hosszasan előzi az autósort. A manőver csak akkor lett gyanús, amikor a busz több mint száz méter után sem tért vissza a sávjába. A folyamatos kocsisorra pilllantva egyértelmű volt, hogy nem tudná, és nincs is szándéka elhagyni a szembesávot.
 
Tovább

Van-e 365 magyar biciklis cicca?

2009. március 19., 16:09 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Nagy kísérletnek lehet szemtanúja a szép nőkre hagyományosan büszke magyar nemzet. Beindult a Hungarian Cycle Chic, a sikkes bringások magyar fotó oldala.

Az elején volt a szájt, a Coppenhagen Cycle Chic, amelyik dán főváros utcáin nap, mint nap, szélben, fagyban, kánikulában szakadatlanul hömpölygő biciklis tömegek stílusos figuráiról közölt fotókat. Kevés szöveg angolul, leginkább érdekes kerékpárosok fotói, főleg csajokról, csizmákról, városi biciklizőkről, a koppenhágai életérzésről. A dán fővárosban állítólag 500 ezren kerekeznek rendszeresen, a lakosság több mint harmada.
 
 
Máshol nem nagyon tudnak ilyen arányokat felmutatni, de azért sok nagyvárosban megirigyelték, hogy náluk miért nincs sikkszájt. Lett Kanadában, Hollandiában, Németországban, Nagy-Britanniában, Portugáliában, sőt Lengyelországban, és nemzetek feletti formátumban is.
 
 
És most a magyar bringások is megmutathatják a világnak, hogy benne vannak a sikk nagy világáramlatában. Persze nem arról van szó, hogy csak a csajok, de hát valahogy mindig úgy alakul, hogy fotogénebben. A kezdő képfelhozatalon is jelzi előre.
 
 
Optimisták vagyunk. És mi sem mondunk le, a téma vizuális megközelítésének jövőbeli közléséről.

 

Kalandtúra vezet át az Erzsébet-híd alatt

2009. március 19., 10:16 Módosítva: 2014.06.29 10:55

Nehezített ügyességi pályává vált a Duna-parti kerékpár út. A város panorámás bringaútján a rendeltetésszerű használathoz keskeny sáv maradt csupán.

Balee videóval bizonyította, hogy a környéken áthaladva munkába menet nem kell unatkozni a mountainbike-osoknak. A vékonyabb felnin gurulók inkább kerüljenek. Ez fotó nélkül, saját tapasztalat.

 

Aki nem akar több kalóriát égetni a szélben

2009. március 17., 08:45 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Ellenszélben bringázva könnyű elkésni a munkából, mert a duplájára is nőhet a menetidő. A szél pedig mindig szembe fúj. (Ha véletlenül mégsem, az nem számít.) 

Március 17. reggelét kivéve a tavaszi szezonban eddig szinte minden nap viharos, de legalábbis erős volt a szél. Ha direkt nem a kalóriaégetésre megy az ember, jogos a szentségelés.
 
De akad néhány dolog, amire oda lehet figyelni, hogy csökkenjenek a légellenállást növelő felületek.
 
A nagyok tapasztalatai szerint leginkább a fejjel kell kezdeni az aerodinamikai önvizsgálatot.
 
A biciklis előrenyomuló feje döntő fontosságú, hogy tekerés közben keletkezik-e visszahúzó erejű légörvény a kerékpáros háta mögött. A sisak megkönnyíti a légáram zavartalan továbbhaladását. Ellenszélben az a sisak lenne igazán hatásos, amelyik szinte egybeolvasztja a fejet a vállakkal, és a hát vonalához csatlakozva nem kelt turbulenciát. Ilyet persze utcai bringázáshoz nem hord senki, de érdemes tudni, hogy a sima felület sokat számít.
 
Belekapaszkodik a szél a ruházat kiálló, lefegő felületeibe is. Orkánban hasznos behúzni minden zipzárat, begombolni a zsebeket és a nyakrészt. A legjobb, ha szűk, nem felgyűrődő, a test vonalát a lehető legsimábban követő öltözetbe próbálkozunk. A lebegő nadrágszárak kis fékezőernyőkként is felfoghatók, a hátról oldalra csúszó táska pedig egy nagy vitorla.
 
Nem érdemes továbbá szembeszélben kiállni a nyeregből, akkor sem, ha már nagyon szenvedünk. A megnövelt testfelület csak fokozza a szenvedést.
 
Az aerodinamikai faktorra érzékeny trialosok szerint ki kell kísérletezni az optimális megoldást, amely elég teret ad az erőkifejtéshez a pedáloknál, de közben nem hagy a szükségesnél nagyobb felületet a szélnek.
 
A tekerési technikát is érdemes csiszolgatni, mert kicsivel az is könnyít a helyzeten, ha pedálozás közben a vázhoz közel tartjuk a térdeket.

 

Mégsem dobta fel a kerékpáripart a válság

2009. március 16., 15:42 Módosítva: 2014.06.29 10:55

A 2008 végi optimizmusnak vége, a jelek azt mutatják, hogy a világ kerékpáripara sem ússza meg simán a gazdasági válságot. Pedig az elemzések tavaly még kifejezett növekedést prognosztizáltak az ágazat számára. Ha az autógyártás mélyrepülésben van, a bicikligyártásnak magasan kell szárnyalnia, ez volt a logika. De nem jött be.

A Bike Europe összeállítása szerint az európai gyártók, kereskedők optimizmusa elmúlóban van.
 
Franciaországban november óta csökkentek az eladások, és bár a statisztikák viszonylag jó rendelésállományt mutatnak a fő szezon előtt, mindenki arra számít, hogy a családok a szabadidős kiadások rovására próbálnak majd spórolni.  Olaszországban már a télen is 10-15 százalékos visszaesést regisztráltak, bár ott ennek ellenére jó tavaszra számítanak. Nagy Britanniában sorban zárnak be a nagyobb üzletek, a kisebb forgalmazók pedig gyorsabb reagáló képességükben bízhatnak.
 
A körkép szerint Németország és Hollandia bringapiaca stabil maradt, de valódi növekedést ott sem tudnak kimutatni.
 
 
Kínálat van.

 

Szuperszombat szezonkezdésre

2009. március 14., 19:31 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Végre nem eredt el azonnal az eső, amikor a nyeregbe ültem. Nem volt szélvihar sem. A fogaskerekű tömve volt bringákkal.

Jegyet a BKV jóvoltából nem kellett venni, még ha akart volna is az ember. Az állomáson nem működött egyetlen automata sem, és a városmajori végállomás alkalmazottai szerint is legközelebb a Moszkván lehetne beszerezni.

A hegyen a Kő büfében álldogálva röhögtünk, hogy mi legyen az útvonalterv, melyik intézmény. És megállapodtunk, hogy az amerikaiak milyen jól kitalálták, és milyen gusztusosan meg is csinálták azt a laposüvegtartót.

Aztán lezúgtunk a Normafától Farkasrétre.

Előkerült a román dizájnbicikli őse

2009. március 11., 11:50 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Kicsit zavarba hozhatta a feszítőkábeles kerékpár tervével előálló temesvári dizájnert egy dán kolléga, akit láthatóan zavart, hogy Ionut Predescu Tensegrityje jól bejárta a sajtót.

A kerékpárfejlesztésre specializálódott ipari formatervező, Flavio Deslandes előkotorta fekete-fehér fotóit a 90-es évek végéről, és feltette egy koppontásmérő szájtra. A dán tervező ugyanis szintén gyártott néhány tensegrity (szobrászatban, építészetben a 80-as évek óta létező tervezési koncepció) biciklit, bambuszból. Ráadásul a huzalok használatát eléggé hasonló módon képzelte el.
 
 
Később aztán drót nélkül is egészen figyelemre méltó bambuszbringákkal állt elő.
 

 

Kevlár kábellel könnyített román dizájngép

2009. március 10., 16:07 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Egy temesvári ipari formatervező állt elő a szuperkönnyű bicajtervvel, ami napokban bejárta a világ szaksajtóját. Ionut Predescu Tensegrity (tension integrity) nevű kerékpárján feszítőkábelekkel pótolja a váz szilárdságát biztosító elemeinek egy részét, ezért a gép roppant sovány és íjszerű benyomást kelt.

A szénszálas csöveket kevlár kábel köti össze, és állítólag ebből egy, a hagyományos vázhoz hasonló szilárdságú szerkezet jön ki.
 

 

 

Ha nincs kerékpárút, rajzolni kell!

2009. március 9., 16:41 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Elég egyértelmű, hogy kormányzat nem hajlik a kerékpárút-fejlesztéstől eltérített milliárdok visszatérítése felé. Az viszont nem egyértelmű, hogy a bringások mit gondolnak erről. Volt ugyan biciklis tiltakozó demonstráció, de az itt a blogon is kiprovokálta sokakból: nem bánják igazán, hogy válság idején nem a bringautak aszfaltozására megy el a pénz.

Nem valódi megoldás, sőt kicsit környezetszennyező, de azért mozgalmi ötletnek nem rossz, hogy a biciklisek öntevékenyen rajzolják fel az utakra a bringás nyomvonalat.
 
Egy amerikai dizájner találta ki, és keresztelte Contrail névre azt kis krétatartót, ami a kerék beporzásával krétanyomot hagy az útfelületen. Sok bringás, különböző színű krétával jól látható színes bringautat hagy maga után. Pepin Gelardi szerint ez növeli a biztonságos közlekedés esélyét. Arra azért a találmány honlapján felhívja a figyelmet, hogy az eső elmossa.
 

 

 

Síppal, dobbal, nádi hegedűvel

2009. március 6., 01:36 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Meghallgatunk egy bringás szimfóniát a Guardianen, és úgy éreztük, Mauricio Kagel Eine Brise című, 111 biciklire komponált műve után füleinknek még több zenére van szükségük. Így bukkantunk rá a legjobb hangú biciklicsengőre.

London lopta el a New York-i biciklisek stílusát

2009. március 2., 17:48 Módosítva: 2014.06.30 16:07
Amit New Yorkban kerestem, azt meglepetésemre Londonban találtam meg. A biciklis futárkodás őshazájában, a városi biciklizés divatteremtő fővárosában ugyanis rengeteg, de nem annyira menő biciklist láttam. Londonról viszont kiderült, hogy csendben szofisztikált és magas szintű biciklis kultúrát nevelt ki.
 
Tovább

Egy Matthew Modine kellene Budapestnek

2009. március 2., 14:43 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Az amerikai színészektől megszoktuk, hogy privát megnyilatkozásaikban két lépésből eljutnak a világ megváltásához, amelyben ők játszanának a főszerepet.

A New Yorkban kerékpározó Matthew Modine is összehord mindent, hogy biciklizés egyesítheti egész világot, meg hogy a bringája az élete. De legalább nagyon hihetően mondja.
 
A világ jelentősebb városai az utóbbi időben minimum, hogy kerékpárbarátnak nyilvánítják magukat. Az igazán sikeres átalakuláshoz bringás imázs is kell.
 
Budapestnek is jót tenne egy elfogadható celeb, egy jó arc, aki el tudja hitetni mindenkivel, milyen nagyszerű dolog a belvárosban bringázni.

 

Az undok majmot kivasalja az úthenger

2009. március 1., 19:42 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Egymás után hullnak el a taszító külsejű bicikliző állatok, a narrátor pedig elégedetten nyugtázza, hogy végre ezek sem rontják tovább a levegőt.

A klasszikus horror, a némafilmes komédia és a didaktikus oktatófilm ötvözete 1963-ból a One got fat című amerikai alkotás, amely a XXI. századi nézőre is megrázó hatással van.
 
A bicikliseket ronda, sőt kifejezetten undorító majmok személyesítik meg. A látvány elementáris hatásának köszönhető nyilván, hogy a bemutatás után öt évvel piacra dobott Majmok bolygója sem mert ennyire egyértelműen emberszabású ellenes lenni.
 
A bicikliző majmok elképesztően ostobák is, efelől nem hagy kétséget a narrátor, Edward Everett Horton, aki rímbe szedve sorolja, hogy az egyik hülye azt hitte, csak egyszer kell neki az életben jelezni a kanyarodásnál, a másik hülye meg nem nagyon szokott figyelni táblákra. Van, amelyiket egy teherautó intéz el, a másikat kivasalja az úthenger, ketten pedig a csatorna mélyén végzik.
 
A cím arra utal, hogy a tízfős majomcsapatból a végén csak egy marad, és akár el is hízhat, mert nála voltak az uzsonnacsomagok. És akkor jön még egy óriási csavar a történetben.
 

Óriás stücnivisszahívás az USÁ-ban

2009. február 27., 21:28 Módosítva: 2014.06.29 10:55

Az autóiparban szokásos tömeges visszahívást jelentett be egy amerikai kerékpáros cég.

A Salsa Bicycles termékein felhasznált tajvani biciklikormány-alkatrészek az elmúlt hónapokban három esetben repedtek szét, és törtek el kísértetiesen hasonló módon. Az egyik hibás stücni miatt a kerékpáros csuklója is eltörött, miután nagyot zakózott a kezében maradt kormánnyal.
 
Az Egyesült Államok fogyasztóvédelmi szövetsége a céggel közösen jelentette be, hogy mintegy 8600 darab stücnit hív vissza. A hivatalos közlemény szerint a 2007 novemberétől egy éven át forgalmazott import alkatrészt a cég 880 és 1870 dolláros kész kerékpárjaira szerelték fel, de országszerte külön alkatrészként is lehetett vásárolni kereskedőknél és online üzletekben is 60-65 dollár közötti áron a távol-keleti eredetű alkatrészből.
 
A felhívás szerint a tajvani kormánnyal felszerelt kerékpárok tulajdonosai ne használják addig gépeiket, amíg a stücnit a cég megbízottja meg nem vizsgálja, vagy ki nem cseréli.

 

A 24 karátos kerékpár

2009. február 26., 20:44 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Minden használati tárgyat utolér a sorsa egyszer. Valaki gondol egyet, és csinál belőle egy tök felesleges, de baromi drága luxus változatot.

Most itt van egy régi orosz versenybringa aranyba öntve. Talán egy kicsit azért jobban néz ki, végülis egyedi tervezés. A sorját mindenesetre jól lereszelték róla, hogy legyen hova ragasztani a kristályokat.

Az Aurumania nevű skandináv aranyműves dizájncég készített el egy 10 darabos sorozatot 24 karátos tömör aranyból. A kézzel gyártott egyedi kerékpárokat külön-külön 600 Swarovski kristállyal dekorálták ki.

Az arany biciki kényelme érdekében, bőrből készítették el a nyerget és a markolatot, mert aki használ egy 24 millió forint értékű kerékpárt, az egyből fesztelenebb lesz a relatíve értéktelen ülésben.

 

Meztelen bringák kerékpárral

2009. február 25., 10:28 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Nehéz lenne hihető meglepetést színlelni, ha olyan képgyűjteményre bukkanunk, ahol a mountain bike-ot nem kizárólag a sportos időtöltés és az intelligens, környezettudatos testedzés eszközeként ábrázolják, hanem erotikus segédletként.

A nyeregben feszülő női fenék sem több, mint unalmas fotós közhely. A politikai indíttatású, demonstratívan pucér kerekezés világmozgalom lett, és még ha élőben nem is láttunk ilyet, a képek már rég eljutottak Budapestre.
 
Az viszont felkészületlenül érte a kerékagyat (a kilétét bátran vállaló Luminát és Kirk kapitányt, valamint a következetesen művészneve mögé bújó Földes Andrást), hogy kerékpár-alkatrészek is kerülhetnek pornográf pozícióba. Főleg, hogy egy kerékagy.
 

Veszett kanyarodás a mobil pedálgéppel

2009. február 24., 09:59 Módosítva: 2014.06.30 16:07

A különböző funkcióval kifejlesztett tárgyak forradalmi újraegyesítésének korát éljük. A világméretű mozgalom vivmányai között van a háziasszonyok otthoni fogyasztógépének mobilizálása is.

A pedálos taposó eszközt ezúttal egy rollerrel házasította össze egy forradalmár gondolkodó.

A használhatóság érdekében a roller három kereket kapott.

Hajtani tényleg úgy kell, mint egy taposógépet, fékezni pedig mit egy fixit. Már ez is elég röhejes mozgáskultúrát kíván, de a legviccesebb mégis az, hogy a három kerék miatt a felnőtt használóknak a kanyarokban rettenetesen be kell dölni, még akkor is, ha a pedálnyomogatással egy nyugdíjas gyalogost akarnak előzni.

 

A válság bevitte a biciklizést a parlamentbe

2009. február 23., 16:23 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Gusztos Péter a parlament hétfői ülésén Molnár Csaba közlekedési miniszterhez interpellált, azt kifogásolta, hogy a kormány távolodni látszik kerékpáros közlekedés támogatásától, és forrásokat von el a fejlesztéstől. Felemlegette, hogy az MSZP 2006-os választási programjában még 3500 kilométer bicikliút építését vállalta.

Azt mondta emellett, hogy Bodor Ádám kerékpárügyi biztos távozása után a posztot nem töltötték be. Az SZDSZ-es politikus megemlítette azt is, hogy határozati javaslatukat (pdf) az MSZP leszavazta a gazdasági bizottságban.

Válaszát Molnár Csaba azzal kezdte, hogy kifejtette, mennyi előnye van a kerékpározásnak, ugyanakkor a válság miatt kérdésesnek tartja, honnan lehet forrást biztosítani a fejlesztésekhez. 2007 és 2013 között EU-s pénzekből 40 milliárd forint juthat bicikliút-építésre, ami hússzorosa a korábbi ciklusokban erre szánt összegeknek.

Kifejtette, hogy összesen három forrásból juthat pénz fejlesztésre: a Közlekedés Operatív Program átcsoportosításai érintették a kerékpárosokat, a regionális programokban nem történt csorbítás, 2009 és 2011 között 11 milliárd forint áll rendelkezésre, a célkitűzés pedig 300 kilométer bicikliút építése.

A hazai források viszont megcsappantak, a 2009-re tervezett 2 milliárd forintot nem tudja a kormány elkölteni erre a célra, de 1 milliárd forintot megpróbálnak megtartani.

Molnár Csaba bejelentette azt is, hogy újra lesz a minisztériumban kerékpárügyi biztos, már dolgoznak az előkészítésen.

Óriás biciklista szobra lehetne Budapest új jelképe

2009. február 23., 09:56 Módosítva: 2014.06.30 16:07
Néhány napja váratlanul egy hatalmas kerékpáros vasszobra jelent meg a Dunában, a Margit híd déli oldalánál. A filmen is megörökített alkotásban nem a nagyjából 15 méteres magassága a legmeglepőbb, sőt, még csak nem is az, hogy senki nem tudta, hogyan került a mozgó szobor erre a frekventált helyre. Hanem, hogy a helyszínre látogatva kiderült, nincs is ott.
 
 
A videómegosztókon három napja feltűnt kinetikus szobor ugyanis filmtrükk, amelyet hirtelen ötlettől vezéreltetve készített Kecskeméti Zotlán. A programozót azért kerestük meg, hogy ezek után ne érjen minket meglepetésként, ha egy reggel valóban megpillantjuk a híd fölé magasodó biciklista komótosan pedálozó alakját.
 
Az alkotó elárulta, hogy ilyesmitől nem kell tartanunk. Egyelőre meg kell elégednünk a filmmel, ami azért lett ilyen élethű, mert alkotója foglalkozására nézve grafikus. Aki hivatalból is hasonló dolgokkal foglalkozik egy játékfejlesztő cégnél.
 
Kecskeméti Zoltán elmesélte, akkor jutott eszébe a sajátos szobor ötlete, amikor már unta, hogy folyamatosan olyan városokat kellett a számítógépes játékokba tervezniük, amelyekben semmi nem mozdul, legfeljebb a ventillátorok forognak. A kinetikus szobor terve megfelelő válasznak tűnt a problémára, hiszen a kerékpárost a folyó hajtja, és így minden körülmények közt pedálozik, folyjon a virtuális térben vad autós üldözés vagy fegyveres harc.
 
A grafikus két hétig dolgozott a film elkészítésén, és munka közben teljesedett ki az ötlete. "Rájöttem, hogy egy ilyen szobor látványosságként is működne. Olyasmi lehetne, mint a London Eye a Temze partján. - mesélte. - Utánanéztem, és ilyen méretben csak egy kerékpár szobra létezik a világon, de azon nincsen biciklista, és nem is mozog. "
 
Kecskeméti szerint az ötlet jó, de azelkészítéséhez rengeteg technikai jellegű problémát kell megoldani. Nem tudni például, hogy a viszonylag lassú Duna képes lenne-e meghajtani a bicikli kerekeit, amelyek aztán mozgásba hozzák az alak lábait. Problémát jelent, hogy miként alkalmazkodjon a szobor a mindig valtozó vízszinhez, és hogy miként kerüljék el a téli jégzajlással járó károkat.
 
A feltalálót mindenesetre motiválja, hogy milyen lelkesen fogadták az ötletet a Critical Mass közösségi portál látogatói, akik szintén Budapest új jelképét látják a Dunán kerekező biciklistában. A Critical Mass bringás felvonulást szervező Kürti Gábor szerint az ötlet 7-8 millió forintból megvalósítható lenne, és a turizmus révén ennek sokszorosát hozná vissza.

Budapest is versenyben az EU mobilitási hét díjáért

2009. február 22., 13:58 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Budapest a portugáliai Almadával és a horvátországi Zágrábbal van a legjobb három közt az európai városok mobilitási hetéhez kötődő díjért. A győztest hétfőn hirdeti ki Brüsszelben az Európai Bizottság, számolt be az MTI.

Tovább

A kerékpáros szervezetek nyomatékkal megismétlik követeléseiket

2009. február 19., 16:42 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Elégedetlenek a kerékpáros szervezetek a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasái Minisztérium (NFGM) válaszával, amelyet az uniós források átcsoportosítása, a kerékpárút-hálózat fejlesztési program drasztikus megnyirbálása ellen írt nyílt levelükre adott.

Csütörtöki közleményükben nyomatékosítják, hogy nem értenek egyet azzal, hogy a válságkezelés egyik lépéseként a környezetbarát közlekedési mód 14 milliárdos fejlesztési keretéből 12 milliárdot elvonnak, miközben az autós közlekedést segítő beruházások véleményük szerint érintetlenek maradnak.

Tovább

Furcsa módon került meg Armstrong ellopott bringája

2009. február 19., 10:07 Módosítva: 2014.06.29 10:55

Milliók keresték, végül öt nap után egészen furcsa körülmények között lett meg Lance Armstrong országúti kerékpárja. A sacramentoi rendőrség bejelentette, egy helyi lakos besétált a rendőrségre és átadta a sárga-fekete egyedi gyártású gyorsasági bringát.

A rendőrségi szóvivő a CNN jelentése szerint annyit mondott, hogy a beszolgáltatott gépet a rendőrség sikeresen azonosította. Mindenki megnyugodhat, a gyorsasági kerékpár nem sínylette meg a kalandot, jó állapotban kerülhet vissza tulajdonosához.
 
A kaliforniai főrendőr arról viszont nem nyilatkozott, hogy ki volt a megtaláló. A rendőr szerint nem kívánja felfedni kilété, és azt sem, hogy hogyan került hozzá a világ legjobban keresett biciklije.
 
Armstrong a hétvégén jelentette be a Twitteren, hogy szombaton feltörték a csapata kamionját, és három másik versenygép mellett elvitték a speciálisan egyéni gyorsasági szakaszokra használt biciklijét. A megjelent találgatások Armstrong kerékpárja10 és 15 ezer dollár közötti összegbe kerülhetett.
 
A bejelentés óta közel 130 ezren kommenteltek a témában. Az ügy folyamatosan foglalkoztatta az amerikai, főleg online sajtót.

 

(Armstrong kerékpárja, ahogy bevitték a sacramentoi rendőrségre)

 

Tovább

Jól nevelt biciklistaként figyelmeztetik a kormányt

2009. február 18., 11:53 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Tiltakozó levelet vittek a Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass tagjai a minisztériumokba. A két bringás társaság az uniós források átcsoportosítása ellen akar fellépni.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség február elején jelentette be drasztikusan csökkenteni tervezi a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzügyi kereteket, és a 12 milliárd forintot, amire uniós forrásból 2013-ig lehetett volna pályázni kerékpárúthálózat-fejlesztéshez, inkább más területeken használják fel.

A mostani akció célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére szánt pénzügyi keret csökkentése, vagy törlése veszélyezteti az élhető környezet kialakítására és megőrzésére irányuló törekvéseket, valamint számtalan gazdasági érdek érvényesülését: gázkvótáink eladását, munkahelyek teremtését, és a turizmus fellendülését.

A CM honlapján azt írták, hogy ez alkalommal még jól nevelt biciklistaként viszik a levelet a minisztériumokhoz. A következő alkalmakról egyelőre nem esett szó.

Brit Love and Hate kesztyű kecskebőrből

2009. február 17., 15:52 Módosítva: 2014.06.30 16:07

A londoni bringás élet előnyeit és hátrányait taglaló összehasonlító emelzésünk szerint a kerékpáros-viselet és a kiegészítők drágák a Britanniában.

De kinek ne érné meg, egy piros-fehér biciklis kesztyű 25 fontért, ráadásul kecskebőrből?

 

Együttesmatrica miatt zárták le a memphisi repteret

2009. február 17., 11:32 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Hétfőn bombariadót rendeltek el a memphisi nemzetközi reptér egyik termináljában, és a teljes légi forgalmat is leállították, miután a rendőrök felfedeztek egy, a reptér kerítéséhez láncolt kerékpárt, amelynek vázára „This Bike Is A Pipe Bomb” felíratú matricát ragasztottak.

A riadó elrendelése után bombakereső kutyák, és rendőrök árasztották el a környéket, de bombát nem találtak.
 
Letartóztatták és megbilincselve szállították el viszont a kerékpár tulajdonosát, akit aztán a rendőrök további kihallgatások céljából át is adtak az FBI-nak.
 
A híradások szerint a kihallgatás és a jogi procedúra akkor is folytatódott, amikor kiderült, hogy a matricát nem explicit fenyegetésnek szánták, hanem csak a bringás zenei ízlését volt hivatott bemutatni.
 
A This Bike Is A Pipe Bomb ugyanis egy, már tizenkét éve működő kaliforniai együttes. A saját meghatározásuk szerint folk punkot játszó csapat neve korábban is okozott riadalmat. 2006-ban is címlapsztori lett, amikor egy hasonló kerékpáros matrica miatt lezárták az ohioi, majd néhány nappal később hasonló okok miatt a philadelpfiai egyetem több épületét.
 

 

(this bike is a pipe bomb - murder bike)

 

Lance Armstrong ellopott bringáját keresi Amerika

2009. február 16., 12:26 Módosítva: 2014.06.29 10:55

Lance Armstrong eltűnt bringáját hajtják az amerikai facebookosok, miután a versenyző a Twitteren jelentette be a világnak, hogy valaki ellopta. Az egyedi versenygépet a csapat kamionjáról lovasították meg szombaton néhány órával azután, hogy a biciklista Kaliforniában részt vett vele egy kilenc napos verseny első szakaszán.

 
A 2005-ben visszavonult hétszeres Tour de France győztes legújabb comebackjével az Amgen Tour of California nevű versenyen indult, ami szombaton fejeződik majd be mintegy 1200 kilométer megtétele után.
 
Armstrong a Twitteren kezdte keresni a valószínűleg nem túl piacképes kerékpárját, amelyet kifejezetten az egyéni időmérő szakaszokra terveztek. A versenyző szerint a világon nincs forgalomban hasonló kerékpár, és jutalmat is hajlandó fizetni a nyomravezetőnek.
 
Azóta a közösségi lapon ezrek kommenteltek a témában, a rendőrségnek azonban így is folytatnia kell a nyomozást, mert eddig használható információ nem érkezett.
 
Az kerékpáros Astana csapatától Armstrong gyorsasági gépe mellett még három másik versenyző, Janez Brajkovic, Steve Morabito és Yaroslav Popovych biciklijét is ellopták. A kamiont egy sacramentoi hotel mögött a parkolóban törték fel.

 

Újlipótvárosban is kísérleteznek a kétirányúsítással

2009. február 16., 10:34 Módosítva: 2014.06.30 16:07

A Hunvald-ügy után nem tudni, mi lesz azzal a tervvel, hogy a VII. kerületben a kerékpárosok számára kétirányúsítanák az egyirányú utcákat. Az erzsébetvárosi polgármester körüli sajnálatos események okozta bizonytalanságban némi vigaszt jelenthet, hogy a XIII. kerület is szeretne bekapcsolódni az előremutató kísérletbe, amely a hivatalos forgalmirendet hozzáigazítja a valós helyzethez.

A Kerékagy információi szerint már elkészült egy összefoglaló tanulmány az Újlipótvárosban szintén gyakori egyirányú utcák biciklisek számára való megnyitásáról. Ha minden jól megy, talán még az idén be is vezethetik a változtatásokat.

A tervek szerint táblákkal és felfestett útjelekkel biztosítanák - ahol van elég hely hozzá -, hogy a kerékpárosok mindkét irányból is behajthassanak az utcákba.

Londonban ingázni bringa nélkül fél élet

2009. február 14., 17:29 Módosítva: 2014.06.30 16:07

Viktor Szegedről ment bérrabszolgának Londonba. A Kerékagy párizsi és New York-i bringásélet-beszámolója után kedvet kapott, hogy helyi emberként felvázolja az itthonmaradottaknak, miért érdemes ott biciklit venni súlyos fontkötegekért, amikor public transporttal is el lehetne jutni lényegében bárhova a 15, vagy mittudjaőhány milliós nagyvárosban.

 
Commuter, avagy ingázó lélek vagyok Londonban, a Metropoliszban, a Világvárosban, a kövér nők, a gusztustalan és ízetlen ételek hazájában, amelynek a főpolgármestere egy szőke bohóc. Ingázok kerékpáron, melynek oka roppant egyszerű: jelen pillanatban ez a leggyorsabb eszköz eljutni A-ból B-be rövid- és középhosszú távon. 
 
 
1.Bicikli kontra TFL.
A TFL, a Transport for London rövidítése, és magában foglalja az összes létező tömegközlekedési módot: metró (vagy ahogy itt hívják, Tube), busz, vonat, riksa, roller. Ha az ember ezeket veszi igénybe, egy idő után rájön, hogy itt bizony szar van a palacsintában: egy fél életet el lehet tölteni a fenn említett járműveken. Bár maga a hálózat jól szervezett, a város túlzsúfoltsága mindenhol érezhető.
Vegyünk két példát: a metrót és a buszt.
 
A metró előnye, hogy gyorsan, és gyakran jár (bizonyos vonalakon csúcsidőben 2-3 percenként!). Azonban ez csak addig igaz, amíg nem történik egy apró malőr (legtöbbször jelzőlámpa-meghibásodás, vagy valami személyzeti probléma), vagy bele nem szaladunk a csúcsidőbe (reggel valamint este amikor mindenki ugyanabban az időben indul munkába, és vissza), és máris megsokszorozódik a menetidő.
 
Tovább