Hedvig
7 °C
23 °C

Egy hír, ami nem rengette meg a világot

2009.03.22. 10:07
Nem rázta meg különösebben a világot Gyurcsány Ferenc lemondásának a híre. A legtöbb angolnyelvű lap, ha egyáltalán foglalkozik a témával, csak az AP szűkszavú tudósítását vette át. Bővebben csak a New York Times dolgozta fel a témát, a lap berlini tudósítója szerint a kormányfő lemondása valószínűleg csak trükk.

Gyurcsány Ferenc a világgazdasági válság első kelet-európai vezéráldozata, értékelte Gyurcsány Ferenc szombati bejelentését a legnagyobb brit politikai napilap, a Daily Telegraph. Igaz, azt is hozzáteszik, hogy a februárban a középjobb lett kormányt is távozásra bírták az utcai tiltakozások. A tudósítás kiemeli, hogy Gyurcsány 2006 őszén, az őszödi beszéd kiszivárgása után hitelét vesztette. Külön megemlítik a tudósításban, hogy Gyurcsány a demokratikus Magyarország valaha volt legnépszerűtlenebb kormányfője.

Oda mondok

A második és harmadik legolvasottabb brit politikai lap, a Times és a Guardian nem számolt be Gyurcsány távozásáról, az Independent, a negyedik számú brit napilap pedig csak az AP szűkszavú tudósítását vette át. Az amerikai hírügynökség értékelése szerint a miniszterelnök népszerűtlensége miatt távozik. Az AP azt valószínűsíti, hogy előrehozott választások helyett a parlament új kormányfőt választ majd.

A BBC tudósítása az elmúlt évek zavargásairól is megemlékezik, a bukást az adóemelések és a kiadáscsökkentések miatti népszerűségvesztésnek tulajdonítja. A CNN beszámolója szerint Gyurcsány utódja párton kívüli szakember lehet.

A New York Timesban a lap berlini tudósítója számolt be a történtekről. A lap szerint egyelőre nem világos, hogy Gyurcsány komolyan gondolta-e lemondását, vagy csak a népszerűtlensége és a gazdasági válság miatt megrendült pozícióját próbálja megerősíteni a váratlan húzással. A tudósító értékelése szerint Magyarországot kiemelten súlyosan érintette a világválság, hiszen a befektetők menekülése miatt gyengült a forint, ez pedig még drágábbá tette az amúgy is tetemes hitelek visszafizetését.

A többi nagy amerikai napilap, ha egyáltalán beszámolt róla, az AP tudósítását vette át Gyurcsány lemondásáról.