A mozdonyvezető okozhatta az indiai vonatbalesetet
További Külföld cikkek
- A legmagasabb készültségben Indonézia, bámulatos fotókon a vulkánkitörés
- Orosz oligarchák elől menekült el a Telegram alapítója
- A Rocky betétdalára vonult be a miniszterelnök, győzött a HDZ a horvát választásokon
- A Moszad korábbi igazgatója elárulta, mi lehet Izrael célpontja Iránban
- Az új skála történetének legnagyobb földrengése rázta meg Japán nyugati részét
A vezető hibája okozhatta a hétfői, nyugat-bengáli vonatbalesetet, mely összesen 63 halálos áldozatot követelt - írja a BBC.
Az expresszvonat teljes sebességgel érkezett Szainthia állomására, annak ellenére, hogy az állomás egyébként menetrendszerinti megállója lett volna a vonatnak.
A mozdonyvezető nem fékezett és nem törődött azokkal a figyelmeztető üzenetekkel sem, melyek még pillanatokkal az ütközés előtt is megállásra intették.
A vasúti dolgozók szerint a vonat a számos figyelmeztető jelzés ellenére maximális sebességével, vagyis 90 km/órával érkezett az állomásra.
"A vezető nem használta a vészféket és a normál féket sem, még akkor sem, mikor az piros fénnyel kezdett világítani. A rengeteg üzenetre sem válaszolt, melyekben őrjöngve kértük, hogy álljon meg" - mondta az Indiai Vasúti Igazgatóság elnöke, Vivek Sahay a baleset helyszínén.
Egy, az állomás közelében posztoló kalauz elmondása szerint a vonat nem válaszolt az ő riasztásaira sem.
"Üvöltöttem a walkie-talkiemba arra kérve az expresszt, hogy álljon meg. Mikor ez nem működött, őrjöngve lengetni kezdtem a piros zászlót de a vonat átváltott arra a vágányra, ahol a másik expressz parkolt" - magyarázta Mator Let.
A mozdonyvezető, aki egyébként a vasúti nyilvántartások szerint az indiai vasúttársaság legjobb 20 vezetője közt szerepelt, az előző állomáson hét kilométerrel korábban még tökéletes megállást hajtott végre, és a zöld jelzésnél indult tovább Szainthia felé. Asszisztensével együtt mindketten meghaltak.
"Hogy lehetséges, hogy valaki tökéletes megállást produkál, majd nagyjából öt perccel később ütközik a rá bízott vonattal?" - teszi fel a kérdést a vasúti biztonsági megbízott, Arti Yadav.
A vasutasokat az sem hagyja nyugodni, hogy sem a vezető sem asszisztense nem tettek semmit, nem reagáltak semmire, és nem próbáltak meg kiugrani sem a vonatból.
Az is szokatlan, hogy a körülbelül öt perces szakaszon a vonat a maximális sebességre gyorsult fel, holott tudni kellett volna, hogy a következő állomáson meg kell állnia.
Egy másik vonatbaleset még májusban, Nyugat-Bengálban majdnem 150 embert ölt meg. A hatóságok ezért a balesetért a maoista lázadókat okolták.
Az Indiai Vasutak egyébként 9000 személyszállító vonatot üzemeltet és 18 millió utast szállít nap mint nap.