Telefonált a philadelphiai vízibuszt felborító kormányos
További Külföld cikkek
- Kína egységességet kér az ázsiai országoktól
- Szörnyű pusztítást végzett Madagaszkáron egy ciklon, ezrek maradtak fedél nélkül és többen meghaltak
- Még az idén új fővárosa lehet Indonéziának
- Katonai felhasználás céljából újít fel 16 infrastrukturális létesítményt Japán
- Budapest fél évtizede rágódik az autósok legnagyobb kérdésén, New York most végre döntött
Egy családi válsághelyzetet beszélt meg éppen telefonon az a tolóhajót kormányzó férfi, aki tavaly Philadelphiában felborított egy sétahajót, és ezzel két magyar fiatal halálát okozta, állapította meg a hivatalos kormányzati vizsgálatról hétfőn nyilvánosságra hozott jelentés.
A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság jelentése szerint az elkövető, a tolóhajó első tisztje azt vallotta cége ügyvédjének: aznap tudta meg, hogy kisfiának állapota életveszélyes. A 4400 oldalas dokumentum megállapította, hogy az első tiszt nem bízott meg ügyelőt a tolóhajó előtt haladó uszály figyelésével, amely felborította a turistákat - köztük a két magyar áldozatot - szállító kacsahajót. A meghibásodott turistahajó összesen 37 embert szállított a fedélzetén.
A baleset tavaly július 7-én a Delaware folyón, a hajózási útvonalon történt. A tolóhajót kormányzó első tiszt nem válaszolt sem a kirándulóhajó, sem pedig a környező vízi járművek rádiós vészjelzéseire, állapította egy korábbi közlekedésbiztonsági vizsgálat. Lapértesülések szerint a tolóhajó irányítója lehalkította az adót, hogy beszélhessen a mobiltelefonján.
Az RTL Klub Híradója arról számolt be, hogy az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság nyilvánosságra került jelentésből - amelyben szemtanúk rajzai láthatóak és a rendőrségi kihallgatás jegyzőkönyvei olvashatók - kiderül: a kacsahajó kapitánya 13-szor figyelmeztette az uszályt arra, hogy ők nem tudnak mozdulni, de az nem reagált. A kacsahajó vezetője vallomása szerint felszólította az utasokat, hogy vegyék föl mentőmellényeiket, de többen ezt nem hallották. Sokaknak már nem volt idejük a fejük fölött található piros dobozokhoz nyúlni.
A nyomozati anyag szerint a kacsahajó tíz másodperccel azután már el is süllyedt, hogy az uszály elérte a végét. Az ütközés előtt egyetlen utast sem menekítettek ki, a legénység egyik tagja azonban kiugrott a hajóból. Az utasok, köztük a 15 magyar fiatal, azt mondták: fogalmuk sincs, hogyan menekültek meg. Volt, aki arról számolt be, hogy csak azt nézte, honnan süt a nap, és arrafelé úszott.
A jelentés szerint a magyarok közül többen nem tudtak jól angolul. Néhány diák viszont arra panaszkodott, hogy az útjuk elején tartott biztonsági bemutatón a hajó vezetője csak elmagyarázta, de nem mutatta be, hogy hogyan kell felvenni a mentőmellényt. A magyar áldozatok családja magyar származású amerikai ügyvédet kért fel, hogy indítson pert az ügyben érintett cégek ellen. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság nyomozása egyébként várhatóan csak a nyáron zárul le. Így egyelőre nem vonták le a következtetést, hogy ki felelős a tragédiáért.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.