Eufrozina, Kende
8 °C
19 °C

Putyint kritizáló főszerkesztőt rúgtak ki

2011.12.13. 20:53
A Kommerszant-Vlaszty címlapján az állt, hogyan hamisították meg a választásokat: a szemtanúk beszámolnak. Makszim Kovalszkijnak máris ajánlottak másik munkát.

Vlagyimir Putyin miniszterelnök megsértése miatt menesztették kedden a tekintélyes orosz hetilap, a Kommerszant-Vlaszty főszerkesztőjét és a lapkiadó holding vezérigazgatóját.

Makszim Kovalszkij, a hetilap főszerkesztője nem bánja, hogy az ominózus anyagot elhelyezte a lap legutóbbi számában. Szerinte a Kreml késztette a lap tulajdonosát arra, hogy őt távolítsa el a lap éléről, amelyet 12 évig irányított. Borisz Berezovszkij, a Londonban élő orosz iparmágnás máris bejelentette, hogy munkát ad neki.

Kovalszkijon kívül Andrej Galijevet, a Kommerszant holding vezérigazgatóját is eltávolította Aliser Uszmanov, a cég fő részvényese rögtön a lap megjelenése után. "Az ilyen anyagok kisebb huliganizmussal vetekszenek" - közölte a fémipari mágnás, aki szerint az elbocsátás oka az újságírói etika megsértése volt. Azt sem zárta ki, hogy beperli az újságírót.

Uszmanov a Metalloinvest tulajdonosa és a londoni Arsenal futballklub is részben az övé.

Demjan Kudjravcev, a Kommerszant lapkiadó vezérigazgatója is beadta a felmondását, mert felelősnek tartja magát a történtekért, a tulajdonos azonban még nem fogadta el a kérelmét.

A Kommerszant-Vlaszty (Hatalom) hétfői számában a december negyediki oroszországi parlamenti választásokon történt - Putyin pártja, az Egységes Oroszország által elkövetett - állítólagos visszaélésekről szóló cikkek jelentek meg.

A hetilap borítóján egy Vlagyimir Putyin kormányfőt ábrázoló fotó szerepelt az Egységes Oroszország párt nevével és rajta a felirat: "Hogyan hamisították meg a választásokat: a szemtanúk beszámolnak".

A 29.oldalon egy olyan szavazólap volt látható, amelyen a Jabloko pártot jelölték be és Putyinnak szóló obszcén kifejezést írtak rá. A kommentár szerint: "a szavazólapot helyesen töltötték ki, mégis érvénytelenítették".
Veronika Kutsillo, a Kommerszant-Vlaszty főszerkesztő-helyettese azzal magyarázta a Londonban készült fotó közlését, hogy az szerintük bizonyította a visszaéléseket.

Vlagyimir Putyin kormányfő, aki 2000-2008 között már betöltötte az államfői posztot, indul a 2012. március 4-ére kiírt elnökválasztáson. Ezúttal 6 évre választhatják meg. A közvélemény-kutatások szerint továbbra is ő Oroszország legnépszerűbb politikusa és valószínűsíthetően megnyeri az elnökválasztást jövőre is. Népszerűsége azonban a múlt hónapban is csökkent.