November 5-én Jekatyerinburgban, majd december 21-én Novoszibirszkben, a Tolmacsevo repülőtéren csúszott ki a leszállópályáról a Red Wings gépe, mert a hajtóműveket nem tudták visszamenetbe kapcsolni és nem működött a fékrendszer - közölte a Ria Novosztyi hírügynökség a Roszaviacija jelentésére hivatkozva. Az orosz légügyi hatóság emiatt pénteken sürgős megelőző intézkedések kidolgozására utasította a Tupoljev repülőgépgyár elnökét.
Két éve a moszkvai Domogyedovo repülőtértől egy kilométerre hajtott végre kényszerleszállást és szenvedett balesetet a Red Wings TU-204-es chartergépe, amely az egyiptomi Sarm-es-Sejkből tért vissza. A személyzet akkor sérülésekkel, de megúszta a balesetet. A pilóták felfüggesztett börtönbüntetést kaptak, mert a bíróság szerint nem a megfelelő döntést hozták, amikor a navigációs rendszer felmondta a szolgálatot, és ők a rossz időjárási ellenére kézi irányítással akartak leszállni.
A Red Wings orosz légitársaságot 1999-ben alapították, ma a tizenöt vezető orosz légitársaság egyike és a Tu-204-es repülőgépek legnagyobb megrendelője. A cég erősen érdekelt abban, hogy ezt a géptípust továbbra is gyártsák, illetve továbbfejlesszék. A Tu-204-es repülőgéptípust 1996 óta használják, de több probléma volt vele - a többi között a hajtóművekkel -, ezért az orosz hatóságok úgy döntöttek, nem támogatják továbbfejlesztését.
A lenta.ru orosz hírportál közlése szerint egy csehországi szemtanú egy internetes oldalon arról számolt be, hogy a moszkvai repülőtérnél összetört Tu-204-es géppel már a pardubicei leszállásnál is gondok voltak. A gép orra olyan keményen ért földet, hogy 3-4 sorban az oxigénmaszkokat tartalmazó rekeszek is kinyíltak.
A Red Wings charterjárata a csehországi üdülőhelyre szállított utasokat és onnan visszatérve szenvedett balesetet Vnukovon. A Tu-204-es nem tudott megállni a leszállópályán, a repülőtér kerítését átszakítva kicsúszott egy országútra, miközben háromfelé szakadt. A balesetben a nyolcfős személyzetből négyen életüket vesztették, négyen súlyosan megsérültek, közülük egy ember állapota válságos.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.