Luca, Ottilia
2 °C
5 °C

Senkinek nincs szüksége egy Bugattira

2013.02.08. 15:42
Nincs különleges módszere annak a magyar nőnek, aki tavaly az év legsikeresebb üzletkötője lett a Bugattinál. Krizsán Anita tavaly tizenegy darabot adott el az egyenként egy-másfél millió fontos (340-510 millió forint) Bugatti Veyron sportkocsikból, amivel messze túlszárnyalta a többi kereskedőt. A legtöbben örültek, ha három autót el tudtak adni.

A 39 éves nő szerint sikere több tényezőnek köszönhető. Egyrészt a szalon, ahol dolgozik, London egyik legforgalmasabb üzleti negyedében, az Oxford Circus, a Bond Street és a Green Park által határolt háromszögben található, ezért rengeteg külföldi befektető, üzletember megfordul errefelé. A másik fontos faktor, hogy Krizsán Anita az autókat és az embereket is nagyon szereti, szerinte ennyire egyszerű a dolog.

Hosszú jegyesség

A Bugatti autóit világszerte 34 kereskedésben értékesítik, és az éves eladott mennyiség is 30 körül mozog. Ez azt jelenti, hogy a magyar üzletasszony bonyolította le az éves üzleti forgalom egyharmadát (eredményeit a cég főnöke is elismerte egy neki küldött karácsonyi üdvözletben, és felfigyelt rá a Daily Mail is).

IMG-20130208-00537
Fotó: Krizsán Anita

Szerinte az üzletkötésnek annyi a titka, hogy „hogy állsz hozzá a vevőkhöz”. Krizsán Anita 13 éve dolgozik az autópiacon, korábban foglalkozott Porsche, Land Rover és Mini értékesítéssel is. Itt azonban más az ügyfélkör: többnyire milliárdosok. Bár sokan azt gondolnák, hogy a felfoghatatlanul gazdag emberek a legfárasztóbb, kielégíthetetlen igényű, nyavalygós kliensek, Krizsán Anita eddigi karrierje során a Bugatti vevők a „legnormálisabb, legegyszerűbb emberek” voltak, akik mindig megadták neki a kellő tiszteletet. Mivel sikeres üzletemberek, ezért gyorsan hoznak döntéseket.

Ennek némileg ellentmond, hogy az első telefontól a vásárlásig eltelt idő sok esetben akár 2 év is lehet – az autó a megrendeléstől számítva 6-7 hónap alatt készül el. Ezalatt megismerik a vevőt, felmérik az igényeit, a pénzügyi hátterét, minden felmerülő kérdést megbeszélnek. Az udvarláshoz is hasonlítható hosszú ismerkedési folyamat során többnyire sms-ben tartják a kapcsolatot, eközben „az összes formalitás elvész”. Ugyanis ez nem egy klasszikus vásárlás, hiszen „senkinek nincs szüksége egy Bugattira” – állítja Krizsán. A vevőnek kétféle motivációja lehet: befektetés vagy gyűjtőszenvedély, utóbbi esetében pedig egyértelműen az érzelmek döntenek.

Bugattit részletre

Krizsán Anita szerint az akár félmilliárd forintos luxusautók nem elérhetetlenek. Sok levelet kap gyerekektől, a szalonba bárki bejöhet megnézni az autókat, elbeszélgetni a történetükről.

Persze a vásárlás más tészta. Ezért is fontos kideríteni, ki az igazi vevő és ki a komolytalan érdeklődő. Részletfizetésre eddig nem volt példa, de Krizsán szerint hamarosan ez is megjelenhet: a Veyron-ból még 70 darabot fognak gyártani, utoljára a jövő évben. Ezután a szakember szerint megnőhet az érdeklődés a használt darabok iránt, amiket akár részletre is kínálhatnak majd.