Lukács
9 °C
22 °C

A V4 médiacsatát vívna az oroszokért

2014.06.04. 16:30

Csehország kezdeményezi, hogy Ukrajnában orosz nyelvű adás induljon, amely ellensúlyozn az oroszországi hírforrások térnyerését Ukrajna oroszajkú lakóinak körében – értesült a Deutsche Welle orosz nyelvű oldala. A cseh külügyminisztérium kezdeményezését a portál szerint támogatja a V4 másik három tagja, Magyarország, Lengyelország és Szlovákia is.

Petr Drulák cseh külügyminiszer szerint az évi többszázezer eurós költségvetéssel felállítandó társaságot EU-s forrásokból kellene finanszírozni. A diplomata úgy véli, így biztosítható a szabad sajtó megerősítése Ukrajnában.

Kijev már régóta igyekszik elérhetetlenné tenni az oroszországi televíziós csatornákat, arra hivatkozva, hogy azok csupán az orosz állami propaganda terjesztői, így a jelenlegi helyzetben nem engedhető meg, hogy bomlasztó tevékenységet folytassanak a polgárháború szélére sodródott országban.

Lukasenko már kapott adót

Az ötlet előképe nem csak a hidegháborúban a szovjet blokk országaiban sugárzó Szabad Európa Rádióban találhat meg, van közelebbi, posztszovjet példa is. A Belsat TV évek óta sugároz Belaruszba, hogy ne csak az országot 20 éve irányító Alekszandr Lukasenko által kézivezérelt állami televízió legyen az egyetlen forrás, ahonnan tájékozódhatnak a tízmilliós ország polgárai.

Belaruszban ezen kívül az EuroRadio FM is fogható, amely szintén az állami hírmonopólium megtörésére szolgál.