A lengyeleknél akár 250 km/órával is mehetnek mostantól az új vonatok
Ugyan egy év késéssel, de vasárnap üzembe helyezték Lengyelországban az első nagysebességű Pendolino szerelvényt, írja az MTI. A francia Alstom cég által gyártott szerelvény Krakkóból Varsóba két óra 32 perc alatt tette meg a majdnem 300 km-es távolságot, ami közel fél órával kevesebb, mint az eddigi hagyományos expressz vonatoknál. Csak hozzávetőlegesen
- autóbusszal 4 óra 55 perc az út
- gépkocsival 4 óra 16 perc
- repülővel pedig 2 óra 55 perc, de ebből maga a repülés csak 55 percig tart.
Az új Pendolino a tengermelléki Gdansk-Gdynia-Sopot városok, illetve Varsó, Katowice, Krakkó és Wroclaw között közlekedik majd.
A lengyel PKP InterCity vasúttársaság még három éve írt alá szerződést 20 nagysebességű Pendolino szerelvény megvásárlásáról a Fiat Ferroviariával, ami az Alstom olasz leányvállalata. A húsz szerelvény összesen 400 millió euróba került, de a technikai háttér 17 évre lekötött biztosításával a szerződés értéke eléri a 665 millió eurót.
Ezek a Pendolinók hét kocsiból állnak, összesen 402 utast képesek szállítani, vagyis pont annyit, mint egy Boeing 747-es. Tavaly egy lengyelországi próbaúton 293 km/órás sebességet is mértek a Pendolinónál, de a vasútpályák állapota milyen ez forgalomban nem haladhatja meg a 250 km/órát. Az új vonatokkal kapcsolatban az utasok mégis elégedetlenek, mert a jegyár a háromszorosa annak, amit egy sima expressz járatért fizetni kell. Ezért a PKP akcióval próbálkozik, a Varsó-Krakkó vonalon például már 12 euróért is lehet utazni.