További Külföld cikkek
- Korrupcióval gyanúsítják az ukrán mezőgazdasági minisztert
- Kizuhant egy diáklány egy iskola ablakából Kolozsváron
- Napvilágot látott Brüsszel rémálma: egyre többen lépnének ki az Európai Unióból Ausztriában
- Az EU autonómiára vágyik a védelmi politikában, de a NATO nem nézi jó szemmel
- Halálra verhették a szerb kislány, Danka Ilics gyilkosának testvérét a börtönben
A hülye is tudja, hogy vezetés közben mobilozni nem szabad. Eltereli a figyelmünket, ezért balesetveszélyes.
Csakúgy, mint a gyaloglás közbeni mobilozás, állítja egy amerikai kormányzati jelentés. A hetvenes évektől a kétezres évek közepéig folyamatosan csökkent a gyalogos halálesetek aránya a közúti balesetekben, de a trend megváltozott: 2009 óta 11-ről 15 százalékra nőtt az arány, 2013-ban ez 4,7 ezer főt jelentett.
Vezetni azért veszélyesebb
Közben az Ohiói Állami Egyetem kutatása arra is rámutatott, hogy 2004 és 2010 között a mobiltelefont használó gyalogosok aránya egyről 3,5 százalékra nőtt.
A telefonjukkal elfoglalt gyalogosok lassabban érnek át a zebrán, könnyebben elsiklik figyelmük a piros lámpa fölött.
Különösen súlyosan érintettek a tizenévesek, akik nem tartják problémának, ha sms-eznek hogy twittereznek a zebrán. Az amerikai tizenévesek 40 százalékát ütötte már majdnem vagy tényleg el autó, és az érintettek között nagyobb a mobilhasználók aránya, mint azok közt, akik még nem kerültek ilyen baleset közelébe.
Azt a jelentés is elismeri, hogy vezetés közben mobilozni veszélyesebb, mint gyalogosan. De attól még, hogy nem egy többtonnás gépet irányítunk, az utcán legjobb, ha gyalogosként is a forgalomra, és nem a telefonunkra figyelünk.
Korábban nagyot pörgött az álhír, hogy a kínai Chongqingban sms-ező sávot alakítottak ki gyalogosoknak a járdán – hogy valójában hol készült a fotó, itt olvashat utána. Washingtonban a National Geographic kísérletezett sms-sávval, Antwerpenben egy mobilcég hajszolt hírverést egy hasonló ötlettel, ami csak a városházán verte ki a biztosítékot, a gyalogosok egyébként szerették.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.