Utasok nélkül üzemel az olasz szellemvillamos
320 millió euróba került a dél-olaszországi Palermo új villamosa, ami a Local szerint egyetlen utast sem szállított még az indulása óta . A villamos mindennap megteszi a 15 kilométeres útját, tisztességesen megáll minden megállónál, de utasok nem használhatják, mert a városvezetésnek még nem sikerült megállapodnia arról, hogy ki üzemelteti az új járatot.
A város polgármestere 2015 végére ígérte a rendes működést, erre összesen 11 napja maradt. Ez azért is fontos, mert ellenkező esetben a lemondását ígérte a gyanús hátterű projektért. Az ultimátumra azután lett szükség, hogy a városi tömegközlekedési céggel (Amat) kötendő szerződést három különböző városvezetői tanács is megakadályozta.
A polgármester is az Amatnak adta volna a mindennel együtt évi 22 millió euróba kerülő üzemeltetést, de a többi villamost is üzemeltető cég már így is gyenge lábakon áll. Leoluca Orlando polgármester úgy akarta kisegíteni a céget, hogy a történelmi belvárosba dugódíj ellenében beengednék az autóforgalmat.
A probléma leginkább abból adódik, hogy a terv elfogadásához ellenzéki pártok képviselőit kellene meggyőznie, akik azonban egyelőre hajthatatlanok. A demokrata párt szerint a történelmi belvárosba csak az ott lakóknak lenne szabad autóval behajtaniuk, méghozzá ingyen, a villamos üzemeltetését pedig az éves bérletek eladásával kell megoldani. Egy másik párt képviselője szerint a dugódíjas megoldás pont a villamos értelmét venné el, hiszen a légszennyezés csökkentését segítik elő az ilyen tömegközlekedési beruházások.
Jó hír, hogy a tervezett három villamosvonalból a hátralévő másik kettő elkészül januárban. A rossz hír, hogy lehet, csak szellemek használhatják majd.