Bajorországi vonatkatasztrófa: jönnek a fekete dobozok
További Külföld cikkek
- Olaf Scholz a német szociáldemokraták kancellárjelöltje
- Szerbia az Európai Unió tagja akar lenni, de nem mond le keleti partnereiről
- Elszabadultak az indulatok, verekedés tört ki a szerb parlamentben
- Itt a hivatalos végeredménye a nagy meglepést hozó romániai elnökválasztás első fordulójának
- Drámai bejelentés: megállhat a vérontás a Közel-Keleten, zuhannak az olajárak
A hatóságok kedd délutáni adatai szerint nagyjából 150-en tartózkodtak a Meridian vasúttársaság két szerelvényén, amelyek frontálisan ütköztek egymásnak, írja az MTI. A reggel 6.45 körül történt balesetben 108 ember megsérült, 18-an súlyosan. Két embert eltűntként tartanak nyilván.
A baleset Münchentől mintegy 40 kilométerre délkeletre történt a Holzkirchen-Rosenheim egyvágányos vasútvonal egy éles kanyarulatában, erdős területen. A vonatvezetők így valószínűleg közvetlenül az ütközés előtt látták meg a velük szemben közlekedő szerelvényt, nem maradt idő fékezésre és a két személyszállító vonat "nagyon nagy sebességgel" rohant egymásba - mondta Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter.
Kiemelte, hogy a szakaszon volt olyan berendezés - PZB 90 típusú, úgynevezett pontszerű vonatbefolyásoló rendszer -, amely az ilyen helyzetek elkerülését szolgálja.
Hangsúlyozta: nem szabad találgatni, hogy technikai hiba vagy emberi mulasztás okozta-e a balesetet, hanem meg kell várni a fekete dobozok adatainak elemzését.
A miniszter a német vasúti közlekedés egyik legsúlyosabb balesetének nevezte az esetet, és Angela Merkel kancellár, illetve Horst Seehofer bajor miniszterelnök nevében kifejezte részvétét az áldozatok és sérültek hozzátartozói után.
Joachim Herrmann bajor belügyminiszter hozzátette, hogy mindkét vonat menetrend szerint indult el, és a közeli Kolbermoorban kellett volna kikerülniük egymást. Egyebek között hozzátette, hogy csaknem 500 mentő, rendőr, katasztrófavédelmi szakember és számos szervezet önkéntese vett részt a mentésben. A Mangfall folyó mellett fekvő baleseti helyszín rendkívül nehezen megközelíthető, így hegyi-, légi- és vízi mentőket is mozgósítani kellett - mondta Joachim Herrmann.
A vonatokon többnyire munkába tartó ingázók utazhattak, gyerekek a farsangi iskolai szünet miatt valószínűleg nem voltak közöttük. Ugyancsak a szünet miatt a vonatokon kevesebben utaztak, mint egy átlagos munkanapon.
A felső-bajorországi rendőrség külön telefonvonalat létesített az áldozatok és sérültek hozzátartozóinak. Számos farsangi és hamvazószerdai nyilvános rendezvényt lemondtak. A tartományt kormányzó Keresztényszociális Unió (CSU) sem tartja meg hagyományos hamvazószerdai politikai gyűléseit.
Angela Merkel és Horst Seehofer személyesen is kifejezte részvétét. A kancellár berlini nyilatkozatában kiemelte, hogy lesújtotta a szerencsétlenség híre, mielőbbi gyógyulást kíván a sérülteknek és hálás a mentésben részt vevő emberek fáradhatatlan munkájáért. A bajor miniszterelnök Münchenben tett nyilatkozatában egész Németországot megrázó tragédiának nevezte a történteket.
A Bad Aibling-i a legsúlyosabb vonatbaleset Bajorországban 1975. június 8. óta, amikor Warngaunál összeütközött két gyorsvonat. A katasztrófában 41 ember halt meg. Németország egészét tekintve legutóbb 2011. január 29-én történt a keddihez foghatósan súlyos vonatszerencsétlenség, akkor a Magdeburg melletti Hordorfnál egy személyszállító vonat tehervonattal ütközött, tízen meghaltak, 23 ember megsérült. Az eddigi legnagyobb németországi vonatszerencsétlenség 1998. június 3-án történt az alsó-szászországi Eschedénél, ahol kisiklott egy nagysebességű távolsági személyszállító vonat (ICE), a balesetben 101 ember meghalt és 88 súlyosan megsérült.