Ilyen a metróépítés brazil módra

2016.05.14. 12:47

Egy újabb fejezet az olimpiai előkészületek körüli balhésorozatból: Rodrigo Goulart, Rio de Janeiro szövetségi állam közlekedési minisztere pénteken jelentette be, hogy csak napokkal a riói olimpia kezdete előtt fog megnyílni a város 2016-os olimpiai játékokra ígért új metróvonala - de csak fél kapacitással fog működni. A politikus a következő leleményes magyarázatot adta:

Garantálom a 4-es vonal biztonságos működését annak megnyitásától kezdve. Senki nem nyit meg egy új metróvonalat teljes kapacitással.

Elvileg a 4-es számú vonal 16 kilométer hosszú toldásának teljes egészében működnie kellett volna az augusztus 5-én kezdődő olimpia idejére. Így viszont maximum napi 11 ezres kapacitással működhet.

Kezdetben csak az olimpiai illetékesek, a versenyekre jeggyel bírók és a hivatalos rendezvények más résztvevőinek teszik lehetővé a Copacobana déli térségét és Ipanemát a szomszédos térségekkel összekötő vonal használatát. A város lakói csak a szeptemberi paralimpiai játékok után veheti birtokba a vonalat.

A metróvonal megépülése a riói infrastrukturális beruházások egyik kulcsfontosságú ígérete volt a városlakók számára. Ám csakúgy, mint a vitorláshelyszíneken a szennyvíz csökkentésre tett ígéretet, úgy ezt sem sikerült betartani. 

Itt olvashat riói olimpia előkészületeit átható fejetlenségről és korrupcióról, itt meg arról, hogyan bukott bele a válságba három hónappal az olimpia kezdete előtt Dilma elnök.

(MTI)