Kisiklott egy Esztergomba tartó vonat, pedig már majdnem ott volt, ahová indították: a MÁV közleménye szerint a személyvonat utolsó egységének több tengelye is letért a pályáról. Az utasok közül nem sérült meg senki, valószínűleg azért, mert a baleset "behaladás közben, alacsony sebességnél történt".
A helyszínelés és műszaki helyreállítás ideje alatt az állomás nem fogad és nem indít vonatokat, ezért Esztergom és Esztergom-Kertváros viszonylatában vonatpótló autóbuszok közlekednek.
A Budapest–Esztergom vonalon 20-60 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk az arra utazóknak.
Milliárdos felújítás
Az érintett Budapestet Esztergommal összekötő vonalat 2015 óta folyamatosan újítják fel, az Átlátszó számításai szerint összesen mintegy 78 milliárd forint elköltése után a gyorsvonatok 17, a személyvonatok 5 percet nyernek. A bejegyzésben a fejlesztés közbeszerzési eljárását elindító NIF Zrt is megszólalt, szerintük a komoly összegbe elég sok minden beletartozik.
"A fejlesztés keretében nem csupán a villamos felsővezetéket építjük ki Rákosrendező és Esztergom között, hanem korszerűsítjük és átépítjük az esztergomi állomást, a felvételi épületet, tehervonati fogadó vágánycsoportot létesítünk, illetve áthelyezzük az autóbuszpályaudvart a vasútállomás mellé a gyors, kényelmes megközelíthetőség és a rövidebb átszállási idő érdekében. Ezen felül átépítjük a vonalszakaszt Rákosrendező és Újpest között, Angyalföld-Újpest viszonylatában új második vágányt építünk. Klotildligeten és Dorogon szintén átépítjük a felvételi épületet, Dorogon buszfordulót is létesítünk, illetve új, második vágányt telepítünk Preymesser elágazás felé. Óbuda állomáson villamos fenntartási telephelyet létesítünk, Esztergom külterületén új vontatási alállomást létesítünk, Budapest-Istvánteleknél pedig kibővítjük a meglévőt."
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.