Jövőre új híd állhat az összeomlott genovai viadukt helyén
További Külföld cikkek
- Az első zuhanást még túlélte a szlovéniai Alpokban meghalt magyar túrázó
- Izrael rakétatámadást hajtott végre Jemenben, kis híján a WHO vezetőjét is eltalálták
- Sikeres csúcstámadás után eltűnt két olasz hegymászó, napok óta keresik őket
- Felfoghatatlan összeget lehet nyerni egy amerikai lottón
- Legalább hárman meghaltak egy buszbalesetben Norvégiában
Márciusban elkezdődik az építkezés, és 2019 végére új híd fog állni a Genovában leomlott Morandi-híd helyén. Ezt Danilo Toninelli olasz infrastrukturális és közlekedési miniszter jelentette be kedden, miután nyilvánosságra hozták a hídépítési pályázaton nyertes cég nevét, írja az MTI.
A hídavatást akár már 2019 végén vagy 2020 elején megtarthatják.
Az augusztus 14-én összeomlott genovai híd újjáépítésére kiírt pályázaton 22 vállalat indult. A nyertes az olasz Salini-Impregilo cég lett, amely az Italferr és a genovai Fincantieri vállalatcsoportokkal közösen valósítja meg a 220 millió eurós beruházást.
Az új hídon 43 fénypont emlékeztet majd a katasztrófa ugyanennyi áldozatára.
A Morandi-híd megmaradt részeinek lebontása megkezdődött, és lebontják a hídroncs alatt álló mintegy 150 lakóházat is, amelyből a lakókat már augusztusban kiköltöztették.
A genovai híd augusztus 14-én omlott össze, és 8-10 autó és kamion zuhant 40 méteres mélységbe. A tragédiában 43-an haltak meg. Az Espresso nevű olasz hírlap szerint egy 2018 februárjában végződő vizsgálat megállapította, hogy a híd feszítőkábeleinek erodálódása 20 százalékkal csökkentette a híd teherbírását, de a helyi vezetés nem tájékoztatta erről az embereket, és nem próbálta meg korlátozni a híd forgalmát. A hidat használó autósok szerint sem volt minden rendben a híddal: a sajtóban közölt beszámolóik szerint köztudott volt, hogy a híd "recseg és mozog", az autósok akárhányszor átkeltek a hídon, alig várták, hogy a végére érjenek.
A híd összeomlásáért mintegy 20 ember ellen indult vizsgálat, köztük vannak a hidat üzemeltető olasz autósztráda-társaság vezetői. Az 1967-ben felavatott Morandi-híd a város keleti és nyugati részét összekötő útvonalnak számított. A Morandi-híd összeomlását vagy egy feszítőkábel elszakadása okozhatta, vagy a szerkezet egyik betontalpának meglazulása, esetleg elmozdulása. Olasz sajtóinformációk szerint a híd közeli biztonsági kamerák is a híd tartókábeleinek elszakadását rögzítették. Az olasz közlekedésügyi minisztérium szakértői jelentése szerint a hídomláshoz a híd terhelése, valamint a szerkezet hiányos karbantartása is hozzájárulhatott.