Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Erős hadsereg évi 8441 lélegeztetőgép áráért

2006.10.13. 15:56
Évi 200 millió dolláros reklámszerződést kötött az amerikai hadsereg a McCann Worldgroup reklámügynökséggel. A reklámcég első lépésben a maszkulin "Erős hadsereg" szlogenre cserélte a puhányan individualistának tartott és nem túl hatékony "Egyszemélyes hadsereg" toborzószöveget.

Öt év után lecseréli "Egyszemélyes hadsereg" toborzószlogenjét az amerikai hadsereg. Az Irakban túlterhelt haderő 2005-ben messze alulmúlta toborzási céljait, idén pedig csak az anyagi juttatások megemelésével és a követelményszint csökkentésével tudja teljesíteni a célként kitűzött 80 000 újonc besorozását.

A hadsereg sorozóparancsnoksága részben a 2001-ben bevezetett szlogent kárhoztatja a kudarc miatt. Loren Thompson, a Lexington Intézet nevű védelmi elemző csoport tagja szerint a szlogen azt sugallta, hogy katonaként is megőrizhető az egyéniség. "Ha valaki egy 'Egyszemélyes hadsereg' tagja akar lenni, akkor a Pokol angyalaihoz csatlakozik" - nyilatkozta az AP-nek.

Elég az individualista nyafogásból

A hadsereg 2001-ben pont azért cserélte le addigi, "Légy, ami csak lehetsz" szlogenjét, mert a fiatalok úgy gondolták, a hadsereg megfosztja őket emberségüktől.

A hadsereg a McCann Worldgroup reklámügynökséget bízta meg az új szlogen kitalálásával és a kampánnyal. A céggel öt éves szerződést kötöttek, az első két évben garantáltan évi 200 millió dollárt (42,2 milliárd forintot) fizetnek.

A McCann Worldgroup az "Erős hadsereg" (Army Strong) szlogennel állt elő az aktív katonák kikérdezése és a fókuszcsoportos vizsgálatok után. Az új szlogen a cég szerint azt sugallja, a hadsereg tagjaként fizikailag és lelkileg is megerősödhetünk, sőt, jellemünk is erősödhet, életünk pedig értelmet nyer.

Robert L. van Antwerp, a hadkiegészítő parancsnokság vezetője szerint a szlogen valóban kifejezi a katonaság értelmét. "Mi történik, ha csatlakozol a hadsereghez? Amit minden katona tud: jobb leszel" - nyilatkozta az AP-nek. Van Antwerp egyébként elismeri, hogy tényleg szükség van a hadsereg imidzsének javítására.

Gyorsíts az életeden, csinál lenyűgöző dolgokat!

A november 9-ére, a veteránok napjára időzített kampányban amúgy van Antwerp szerint nem fogják elhallgatni, hogy a hadsereg veszélyes üzem. "Minden toborzótiszt tájékoztatni fogja a jelentkezőket, hogy valószínűleg már katonakarrierjük elején bevetik őket" - mondta.

A hadsereg új szlogenje egyébként illik a többi haderőnem diktálta trendbe, amik a szolgálatot a világ leglazább dolgaként állítják be. 2001-ben, amikor a hadsereg a nem túl sikeres "Egyszemélyes hadseregre" váltott, a légierő és a haditengerészet is lecserélte szlogenjeit. A légierő a nem túl izgi "Válts kékre" szlogent cserélte le új hívószavára: "Csinálj valami elképesztőt". A haditengerészet gyorsuló világunk követelményeihez alkalmazkodva a "Gyorsíts az életeden" szlogent választotta.

A tengerészgyalogság viszont kitartott ősöreg, de valóban kifejező szlogenje mellett. "A kevesek. A büszkék".

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.