Ám a lap munkatársa a helyszínen azt tapasztalta, hogy az egyik zsilipkamrán már legalább három hete egyetlen hajó sem haladt át. Egy másik illetékes ezt azzal indokolta, hogy ez a kétévenként esedékes műszaki ellenőrzések miatt van. Egy harmadik, magát megnevezni nem kívánó, az erőműben dolgozó személy viszont azt állította, hogy a búvárok a felismert repedéseken kívül is különböző hibákat találtak az óriási acélszerkezeten. A hibákat csak a tervezett "szárazdokkos" állapotban lehet kijavítani.
Egyszer már 1994-ben két súlyos műszaki hiba miatt mindkét zsilipkamra hetekig használhatatlan volt. Az egyikbe beszorult, majd elsüllyedt egy ukrán vontatóhajó, majd néhány hét múlva, éppen aznap, amikor a hajót sikerült kiemelni, összeroppant a másik zsilipkamra kapuja, ezért a bősi erőművön keresztül heteken át szünetelt a hajóforgalom. Az akkor keletkezett kár értéke máig titokban maradt. A súlyos baleset ügyében lezajlott vizsgálat eredményeit soha nem hozták nyilvánosságra.
Az 1992 óta működő bősi erőmű egyes objektumainak működtetéséhez szükséges üzemeltetési engedélyt az illetékes műszaki hatóság máig sem adta ki. A két zsilipkamrát kilenc éve a szükséges műszaki engedély nélkül használják.