Miklós
-7 °C
2 °C

Busht elnökké választották az AP szerint

2004.10.11. 10:29
Újraválasztották Busht, adta hírül az AP három héttel az amerikai választások előtt. A hírügynökség később tesztcikknek minősítette véletlenül nyilvánosságra hozott írását.
Bush győzelméről számolt be egy wisconsini tévéállomás honlapja, egy hónappal az amerikai elnökválasztás előtt, írja a BoingBoing weblog. Az AP-től érkezett híradás szerint a szavazókörök ötvenegy százalékának a jelentései szerint George W. Bush a szavazatok negyvenhét százalékát megszerezve megnyerte az elnökválasztást. John Kerry a tudósítás szerint negyvenhárom százalékot szerzett, Ralph Nader pedig egy százalékot.

A jelentés szerint Bush 324 elektori szavazatot szerzett, az elnökséghez 270 elektor szavazatára van szükség.

Tesztcikk

A hír megjelenése után fél órával az AP közleményben kért elnézést a hibáért. Mint mondták, a wisconsini tévéadó honlapján megjelent írás "tesztcikk" volt, mely csak véletlenül kerülhetett nyilvánosságra. A tudósítást a tévétársaság leszedte honlapjáról.

Egy olvasó megkeresésére válaszolva a tévétársaság az AP-énél bővebb tájékoztatást adott. Mint írták, a "tesztcikk" harmincöt percig volt csupán olvasható oldalukon.

Kerry is nyerhetett volna

A tévétársaság képviselője szerint az AP híreit weboldaluk szerkesztőségi rendszere automatikusan közli. A most kikerült, a választás eredményeiről egy hónappal a választások előtt beszámoló írás az AP szolgáltatásának része, mellyel az automata rendszer működését kívánták tesztelni. A cikkben szereplő számok véletlenszerűek, így az is előfordulhatott volna, hogy egy Kerry győzelmét hirdető írás jelenik meg tévedésből.

A csatorna bármiféle szándékosságot tagad az ügyben.