Elállatiasodott a kampány Amerikában
Eluralkodott a szimbolizmus az amerikai választási kampányban. Az elnökválasztás előtt egy héttel mindkét kampánystábból előtört a mélyen beléjük programozott La Fontaine. Az állatos hasonlatok mellett a nemzetbiztonság a fő téma.
"Animal Planet", kommentálta a népszerű természetfilm-csatornára hivatkozva az amerikai sajtó a demokraták és a republikánusok választási reklámhadjáratának legfrissebb klipjeit. Bush kampánystábja farkast kiáltott, a ragadozókkal példálózva azt kívánják a választópolgárok tudatába sulykolni, hogy Kerry hatalomra jutása esetén az Egyesült Államok védtelenné válna a terroristákkal szemben.
A demokrata válaszreklámban Busht egy a fejét homokba dugó strucc, Kerryt mi más, egy büszke fehérfejű sas szimbolizálja.
Kerry és Bush között a végletekig kiélezett a verseny, a közvélemény-kutatások alapján pillanatnyilag egyik jelölt győzelmét sem lehet biztosra jósolni. A két tábor az utolsó napokban a nemzetbiztonságot hangsúlyozó reklámokkal próbál szavazatokat szerezni.
Az állatos hirdetések a kampánystábok szerint egymástól függetlenül készültek, ráadásul mindkét kampánystáb állítja, hogy már hónapokkal ezelőtt, írja az AP.