Malvin
9 °C
25 °C

131 áldozatot követelt a repülőgép-katasztrófa

2000.04.19. 13:10
Az Air Philippines Manilából Davao-ba tartó 541-es járata, egy Boeing 737-200-as gép szerdán reggel ismetlen okból lezuhant. A légitársaságtól származó információk szerint a fedélzeten 124 utas, köztük négy kisgyerek, két pilóta, egy szerelő és négy utaskísérő tartózkodott.
Ismeretlen okból szerda reggel a Fülöp-szigetek déli részén lezuhant az Air Philippines Boeing 737-200-as gépe. A helyi hatóságok azt feltételezik, hogy a fedélzeten tartózkodó 131 személy, köztük négy kisgyerek életét vesztette. A gép leszállásra készülődve Davao felett körözött, majd eltűnt a radarernyőkről.

A mentés nehéz körülmények között zajlik
A Fülöp-szigeteki légiirányítás szóvivője az egyik helyi rádiónak nyilatkozva elmondta: a légierő mentőhelikoptere gyorsan a baleset helyszínére ért, de nem látott túlélőket. A gép lezuhanásának idején szerinte jó időjárási viszonyok uralkodtak. Más rádióadásokban égő roncsokról és szétszóródott emberi maradványokról számoltak be.

A davaoi repülőtér nincs felszerelve automata leszállást vezérlő berendezésekkel. A Fülöp-szigeteken szerdán kezdődik a húsvéti szünet, sokan erre az időre visszatérnek a szülővárosukba. A Samal sziget is egy felkapott utazási cél. A strandjai miatt nepszerű a turisták között is, illetve kedvelt merülési terepe az amatőr búvároknak.

A szerencsétlenül járt gép pilótájával helyi idő szerint reggel 7 óra körül vette fel utoljára a kapcsolatot a légiirányítás. A pilóta ekkor arról számolt be, hogy folyamatosan ereszkednek, és még 11 kilométerre vannak a leszállópályától. Egy perccel később már senki nem válaszolt az irányítótoronynak: a géppel megszakadt a kapcsolat. A CNN információi szerint a pilóta az utolsó bejelentkezés alkalmával a rossz látási viszonyokra is panaszkodott. A baleset okainak vizsgálata során megpróbálják megállapítani, hogy milyen volt az időjárás a baleset idején, például köd zavarhatta-e a tájékozódást. A légierőt és a mentőalakulatokat a kapcsolat megszakadása után azonnal riasztották.

Kelendő típus a 737-es

Sean Griffin, a Boeing szóvivője elmondta: a 737-es sorozat egyik korábbi modelljéről van szó. A társaság adatai szerint az RPC 3010 azonsító számot viselő, szerencsétlenül járt gép már 22 éve állt szolgálatban. A Boeing 737 modellcsalád egyébként a seattle-i repülőgépgyártó adatai szerint a világ legkelendőbb utasszállítója. A 737-200-as sorozatot 1966 és 1988 között gyártották. Összesen 1114 darab készült belőle, ami közel harmada a világon összesen eladott Boeing 737-esnek.

A repülőgépgyártó szerint a tipikus Boeing 737-200 3700 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Az Air Philippines weboldalán ugyanakkor az szerepel, hogy a társaság 737-200-as gépei négy óra alatt teljes terheléssel non-stop lerepülik a 4,635 kilométeres távot.

A mentőalakulatok a gép roncsait helyi idő szerint 7.25-kor fedezték fel a közeli Samal szigeten. A gép utolsó perceinek repülési adatait tartalmazó fekete dobozt még nem találták meg. A mentés nehéz körülmények között zajlik, mivel a Boeing 737 roncsai hegyvidéken, egy kókuszpálma-erdőben szóródtak szét. A füstoszlopot Davao városából is látni lehetett. A helyszíni beszámolók szerint a farokrész kivételével teljesen megsemmisült gép roncsaiból még órákkal a baleset után is dőlt a füst. A 12 darab 737-est üzemeltető légitársaság szerint az 541-es járatot felszállás előtt átvizsgálták, és nem találtak rajta hiányosságokat. Az Air Philippinest egyébként 1996-ban alapították, az ország második legnagyobb légitársasága.

Az ország eddigi legsúlyosabb légiszerencsétlensége 1998-ben történt, amikor a Cebu Pacific DC-9-es gépe egy köddel borított hegycsúcsnak ütközött. Az a baleset 104 ember életét követelte. Ha az áldozatok számáról szóló adatokat megerősítik, akkor az 541-es járat balesete a Fülöp-szigetek történetének legsúlyosabb repülőgép-szerencsétlensége.

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!