Munkahelyi szexszel kampányol a cseh kormánypárt
További Európai Parlament cikkek
- Az NVB megállapította az EP-választás végeredményét
- Nemzetközi sajtó: Orbánék kapták a legtöbb szavazatot, de új kihívójuk nagy győzelmet aratott
- Beszavazták az Európai Parlamentbe a budapesti antifa támadások olasz vádlottját
- Ursula von der Leyen bukását is okozhatja egy vizsgálat
- Gyurcsány Ferenc elárulta, együttműködne-e Magyar Péterrel
A cseh társadalomban hagyományosan alacsony az érdeklődés az Európa Parlamenti választások iránt. Tudják ezt a helyi pártok is, amelyek nemcsak óriásplakátokkal, de internetes és televíziós reklámokkal is próbálják a potenciális választópolgárt szavazásra buzdítani. Szokatlan módszert választott a Szociáldemokrata Párt (ČSSD) ifjúsági szervezete reklámfilmjükben.
Az ifjú szocdemek klipjében a kamera egy fiatal szőke nőt követ, aki aztán a zárt ajtók mögött nem az evésre fordítja az ebédidőt. Eközben a narrátor érdes hangon tudatja a nézővel, hogy a szex jó dolog, különösen a munkahelyen. Majd sajnálkozását fejezi ki, hogy a Cseh Köztársaságban már több, mint félmillió munkanélküli van, akik logikusan már nem tudják a munkahelyi szexet megengedni maguknak.
A szocdemek szerint pártjuk és az Európai Unió is munkahelyeket tud nyújtani a cseheknek, ezért nem kérdés, hogy szerintük kire kell szavazni. „Egy kevésbé hagyományos eszközzel szerettük volna felhívni a közvélemény figyelmét az egyre több fiatal munkanélkülire” – nyilatkozta a ČTK-nak Lukáš Kaucký, a Fiatal Szociáldemokraták elnöke.
A reklám fogadtatása mindenesetre vegyes volt párton belül is, Marksová Tominová, az új kormány munkaügyi minisztere sem volt elragadtatva a klipptől. A szociáldemokrata politikus a nemi sztereotipizálás veszélyére hívta fel a figyelmet. „Tetszik, hogy fel akarjuk hívni a figyelmet a munkanélküliség problémájára, azzal sincs gondom, ha ezt a munkahelyi szexszel reklámozzuk, de szerintem nem szerencsés a történetben a szexéhes szőke lány sztereotípiájának megjelenése. Miért nem egy párral forgatták le az egész klipet?" – tette fel a kérdést.
Kaucký szerint a klip ugyan apró túlzás, amivel a média figyelmét akarták felkelteni, de a jó ízlés határain belül mozog, és a szervezetükben senki sem talált kifogásolnivalót rajta. Elutasította a kritikákat Bohuslav Sobotka miniszterelnök, a szociáldemokraták elnöke is.
A felmérések szerint mindenesetre a csehek jó része szexistának és szánalmasnak tartja a reklámklipet. "Ha a címből nem lenne világos miről van szó, készüljön fel, hogy totálisan meg fogja lepni a probléma magas színvonalú kidolgozottsága és a rá adott megoldások tárháza" – írta egy netes kommentelő.
Egy biztos: a tavaly ősszel a cseh országgyűlési választást megnyerő szociáldemokratáknak szükségük lesz szavazatokra, mivel az aktuális közvélemény-kutatási eredmények szerint Andrej Babiš milliárdos ANO pártja alaposan beelőzte a ČSSD-t. A TNS Aisa felmérése szerint most vasárnap az ANO 28,5 százalékkal megnyerné a választásokat, míg a szocdemek 18,5 százalékkal a második helyen végeznének.
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.