Digitális belső piaci stratégiáról döntött az Európai Parlament
Nagy többséggel megszavazta az unió digitális belső piaci stratégiáját az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülése, írja az EP sajtóirodája nyomán az MTI. A közlemény szerint a digitális egységes piac hatalmas lehetőséget kínál az uniós vállalatok bővüléséhez, az uniós munkaerőpiac helyreállításához.
Az európai digitális stratégia 16 újonnan kidolgozandó végrehajtási kezdeményezést tartalmaz az információkhoz való hozzáférés javítására, a jobb üzleti és igazgatási modellek bevezetésére a tranzakciós költségek csökkenése és a fogyasztási cikkek digitalizálása révén.
A közlemény szerint az egységes digitális piac évente 260 milliárd euróval járulhat hozzá az unió GDP-jéhez. Új lehetőségeket nyit a gazdaság elektronikus kereskedelmen keresztül történő fellendítésére, és megkönnyíti a vállalkozások számára a közigazgatási és pénzügyi előírásoknak való megfelelést is. Az e-kormányzáson keresztül pedig erősíti a fogyasztók jogait.
A digitális belső piac olyan szabályozási keretet jelent, amely elősegíti a felhőalapú számítástechnika, a határok nélküli mobil adatkapcsolat, valamint az információkhoz és a tartalmakhoz való egyszerűsített hozzáférés lehetőségét, eközben garantálja a magánélet és a személyes adatok védelmét, a kiberbiztonságot és a hálózatsemlegességet.
Evelyne Gebhardt, az unió belső piaci bizottságának társelőadója a döntést követően elmondta, hogy a digitalizációról szóló szabályozás megőrzi az európai piacgazdaság versenyképességét.
Kaja Kallas, az ipari bizottság társelőadója arra hívta fel a figyelmet, hogy az új szabályozás gyökeresen alakítja át a gazdaságot, amit az uniós jogszabályoknak is tükrözniük kell.
Az Európai Parlament a tartalomért azonban nem vonható felelősségre.