Meglovagol és összezavar
A müncheni központú Adidas esélyei nem túl kedvezőek. Júliusban a bíróság már kiadott egy nem kötelező érvényű állásfoglalást, amely szerint nem jogos a panasz, hogy a maga kettős csíkozásával a Fitnessworld nyilvánvalóan a hármas csíkozású Adidas népszerűségét lovagolja meg, s egyben összezavarja a vásárlókat.
Az álláspont szerint a kettős csíkozás nem egyéb egyszerű díszítőelemnél, s nem támadható rögzített védjegyként. Bár az előzetes véleménynek nincs törvényi súlya, megbízhatóan jelzi a végső állásfoglalást - a bírósági ítéletek az esetek 80 százalékában visszaigazolják a megelőlegezett döntést.
Két csík az nem három csík
Az EU hivatalos véleménye szerint sincs igaza az Adidasnak. Már csak azért sem, mert 1998-ban két holland bíróságon már született olyan döntés, miszerint a kettős csíkozás általános motívum, amelyet Hollandiában a sportöltözet díszítésére használnak Ezek az ítéletek azt is kimondták, hogy az Adidas védjegye elég erős és ismert ahhoz, hogy elejét lehessen venni a piaci aggodalmaknak. Magyarán: a két csíkról senkinek nem az jut eszébe, hogy három csíkos Adidas-terméket lát.
A hármas csíkozás 1996-ban vált világszerte az Adidas "személyi igazolványává", akkor az 1972 óta használt logót, a lóherét váltotta le.