Jó teszteredmények
Az automatikát a vezető felülbírálhatja, de csak nagyon rövid útszakaszra (például egy előzés idejére.) A lap szerint az elmúlt hónapokban a belgiumi flamand város, Gent utcáin kísérletképpen több tucat ilyen kocsi közlekedett, s a kísérletet hamarosan - nagyobb méretekben - Brüsszelre is kiterjesztik.
Az eredmények nagyon jók: a genti kísérletben részt vevő autókkal egyetlen baleset sem történt, miközben kisebb volt az üzemanyag-fogyasztásuk, s érdekes módon még a sofőrök is elégedetten nyilatkoztak. Mint mondták, egyáltalán nem kellett figyelniük a sebességkorlátozó táblákra, és soha nem kaptak büntetést.
2008
Ilyen sebességkorlátozók már működnek a kamionokban és az autóbuszokban, s nincs túl távol az az idő, amikor a magánautókban is szériafelszereléssé válhatnak.
Mint a kísérletet irányító genti egyetem szakértője elmondta, Svédország közösségi szintű szabályozást kért ebben az ügyben, s 2008-tól érvénybe léphet egy olyan új EU-rendelkezés, amely kötelezővé teszi ilyen berendezések beszerelését minden új gépkocsiba.
A Ferrari nem örül
A szigor oka: a balesetek miatt emberek tízezrei halnak meg évről évre Európa útjain, s az esetek jelentős részében az ok a sebesség túllépése.
A nagy gépkocsigyártók egy része hajlandó lenne a változtatásra, ám a német cégek egyelőre ellenzik a lépést, nem is beszélve a sportkocsi-gyártó cégekről, például a Ferrariról.