Natália
-3 °C
8 °C

Tiltaná a gyorsételek reklámozását az EU

2005.01.20. 15:45
Megtiltaná az egészségtelen ételek gyerekeknek szóló reklámozását az Európai Unió, és megreformálná ezeknek a termékeknek a besorolását, írja a BBC Online.
Az Európai Unió egészségügyi és fogyasztóvédelmi biztosa betiltaná a gyerekeknek szóló, egészségtelen ételeket (junk food) reklámozó hirdetéseket. Markos Kyprianou a Financial Times-nak nyilatkozva elmondta, ezzel meg lehetne előzni az egyre nagyobb arányú elhízást.

Ha a hirdetők nem szabályozzák önkéntesen a kérdést, az EU-nak jogszabályt kell hozni az ügyben. A biztos szerint az élelmiszeripar "nagyon biztatóan" reagált a felvetésre.

Elhízás

"Európában eddig amerikai problémának tartottuk az elhízást, amiért ki is nevettük őket" - mondta Kyprianou. Az utóbbi időben azonban az európai kormányok aggódva nyilatkoztak a lakosság egészségéről. Nőtt az elhízással kapcsolatba hozható betegségek száma, több a szívbetegség, agyvérzés, cukorbeteg.

A BBC Online szerint az Egyesült Államokban az élelmiszeripari cégek már levettek néhány reklámot. Másokat pedig megváltoztattak, hogy kevésbé befolyásolják a fiatalokat.

Az európai élelmiszergyártókat képviselő CIAA képviselője azt nyilatkozta a Financial Times-nak, hogy az EU szerveivel szorosan együttműködve alakítják ki az új szabályokat.

Kétszeres kockázat

Egy amerikai táplálkozástudós 15 éven keresztül követte háromezer fiatal étkezési szokásait - tudósít az NBC. Linda Van Horn kutatásai szerint azok, akik hetente legalább háromszor esznek gyorsétteremben, azok leglább öt kilogrammal nehezebbek társaiknál, és kétszresére nő náluk a cukorbetegség kialakilásának esélye. Ha heti egyszer étkezünk gyorsétteremben, akkor az nem növeli a kockázatokat.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.