Vilma
-7 °C
4 °C

Félmilliárd svéd korona a vesztes eurókampányra

euractiv.hu
2003.10.22. 10:22
Mintegy félmilliárd svéd koronát (55 millió eurót) költött a közös európai valuta bevezetését népszerűsítő kampányra a svéd vállalatok szövetsége, a Svenskt Näringsliv.

A svéd óriáscégek kampányszámlája négyszerese volt annak, amit a kormány a két tábor kampányára összesen kifizetett. Az euróreferendum előtt az 57 ezer tagot számláló cégszövetség és az egységes valuta mellett kampányolók megtagadták a támogatás összegének nyilvánosságra hozatalát, s ezzel az ellentábor és a sajtó heves bírálatát váltották ki, ami a közélet központi témája volt a népszavazás időszakában.

A szövetség még egy hónappal később is titkolta a pontos összeget, amit a végül egy svéd tévéadó közölt a múlt héten kiszivárgott információk alapján. Az összeg nagysága még a vállalkozói szövetség igazgatótanácsának tagjait is megdöbbentette. A hatalmas támogatás ellenére a szeptember közepén megtartott referendumon a választópolgárok 56 százaléka elutasította az euró bevezetését.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!