Judit
3 °C
6 °C

EP-választás: plakátháború Olaszországban

MTI
2004.04.05. 14:24
Az olasz belpolitikai élet és gazdaság, az életkörülmények, a drágaság, a család és az iskola problémái a témái a teljes gőzzel beindult plakátháborúnak, amely már része a június 13-i európai parlamenti választások kampányának, igaz, magáról Európáról egy szó sem esik a hatalmas posztereken.

A Forza Italia (Hajrá Olaszország), Silvio Berlusconi kormányfő pártja közel 60 millió eurót szán a kormány sikereinek részletezésére, a tervezett adócsökkentés hirdetésére, a gazdasági sikerek és az illegális bevándorlás visszaszorításában elért eredmények népszerűsítésére.

A balközép ellenzéket tömörítő Olajfa plakátjai viszont azt kérdezik az olasz állampolgártól, hogy vajon ki tudja-e húzni fizetéséből a hónap végéig, s e poszterkampányra tízmillió eurós költségvetésük van. Az Olajfa ezzel felvette a kesztyűt, mert a korábbi években csak mértékkel vett részt a plakátháborúban.

A jobboldali Nemzeti Szövetség (AN), az egykori újfasiszta párt is tízmillió eurót költ óriásplakátokra, EU-választási jelszavuk - Csak egy érdeket kell védelmezni: az olaszokét! - népszerűsítésére.

A kereszténydemokrata UDC viszonylag szerény hárommillió eurós kerettel rendelkezik az óriásplakátokra, amelyeken a hagyományos keresztény értékeket, a család és az iskola, illetve a nemzeti egység jelentőségét emeli ki.

Az olasz sajtó szerint a június 13-i európai választás egyfajta értékítélet is lesz a Berlusconi-kormány három évéről,