Natália
-3 °C
8 °C

CNN: Magyarországon a fogászati turizmus a legérdekesebb

2004.04.29. 07:18
Az Európai Unió bővítése kapcsán a világsajtóban megjelenő, az új tagokat bemutató sorozatokról közöl összeállítást a Magyar Hírlap. Ebből kiderül, hogy az elmúlt időszakban vetített filmekből a többi volt szocialista országhoz hasonlóan Magyarország sem jött ki valami jól, és a nyugati újságírók leginkább a szegénységet állítják középpontba.
A CNN riportere a fogászati turizmust találta a legérdekesebb látnivalónak Magyarországon. Richard Quest háromfős csapatával járta végig az EU tagjává váló országokat, igaz hazánkban is csak Sopronig, konkrétan a soproni fogorvosokig jutott. A fogászati ipar bemutatására saját esetét hozta fel: bár csak interjúra indult, pillanatok alatt a székben találta magát abban az ötvenezres városban, ahol 400 fogorvos él, és ahol az árak alig negyedébe kerülnek a nyugatinak, az ellátás pedig gyors és színvonalas.

Zsíros deszkások

A CNN-ben látható kép azonban sokkal szívderítőbb, mint az, amelyet a legnagyobb brit (bulvár)lap, a The Sun vázolt fel olvasóinak - írja csütörtöki számában a Magyar Hírlap. Az újság a tíz új tagállam kapcsán 75 millió éhező kelet-európai áradatával ijesztegette a briteket.

Nincsenek képben
A britek jelentős részének fogalma sincs arról, hogy mely országok csatlakoznak az Európai Unióhoz - ez derült ki a legfrissebb, szerdán közzétett, a Magyar Hírlap által közölt országos felmérésből. A brit választók 40 százaléka egyet sem tud megnevezni az unióhoz csatlakozó tíz új tagállamból. De vannak olyan területek, mint például Skócia, Wales vagy Észak-Anglia, ahol ez az arány 75-80 százalék. Azok körében, akik meg tudtak nevezni egy vagy több új tagállamot, a legismertebb Lengyelország és Csehország volt, 25, illetve 15 százalékos találati aránnyal.

A fő mumusnak a lengyeleket állította be, de a többi országnak sem sok jó szó jutott. Nem volt sokkal kíméletesebb a Reuters hírügynökség öt-hat perces epizódokból álló filmsorozata sem. A Magyarországról szóló rész alapján döbbenetes a különbség Budapest és az ország többi része között. A Kelet-Európa Párizsaként aposztrofált főváros épületeit, a Gundel éttermet fényűző plázabelsőkkel váltogatva mutatták be, miközben a vidéken uralkodó állapotokat falusi nyomortelepek képével érzékeltették.

Mekka, paradicsom, fellegvár

A Reuters Csehországot a bortermesztés Mekkájának, Szlovéniát a tengerimádók és a téli sportok paradicsomának, Lengyelországot a lendületes ipari fejlődés fellegvárának mutatták. A Reuters szóvivője, Susan Allsopp a Blikknek azt mondta: a filmet nem Magyarország reklámjának szánták, hanem a tények alapján akarták bemutatni, milyen témák foglalkoztatják az ország lakosait: "A film elkészítésében szerepet játszottak magyarok is, a forgatócsoportnak is volt egy magyar munkatársa."