A Népszabadság úgy tudja, a Belügyminisztérium heteken belül elkészíti azt a dokumentumcsomagot, amelyben összefoglalja az érintett szervek igényeit.
A vezetékes telefonok esetében egyszerű az előfizető helyének meghatározása, így a szabályozás főleg a mobilcégekre ró többletkötelezettséget. A dokumentumok kézhezvételétől számított 2-3 hónapon belül működnie kell a rendszernek. Az uniós szabályozás szerint az EU-ban mindenütt biztosítani kell, hogy a 112-es globális segélykérő számot az összes telefon-előfizető ingyen fel tudja hívni, illetve az állam kötelessége, hogy a hívást továbbirányítsák a mentőkhöz, a rendőrséghez vagy éppen a katasztrófavédelemhez.
A rendszernek akkor is működnie kell, ha például egy baleset áldozatának már csak annyi ereje van, hogy megnyomja a 112-t, de már nem képes elmondani, hol történt a szerencsétlenség. Az EU-szabályok éppen ezért írják elő: a telefoncégeknek képesnek kell lenniük arra, hogy megmondják: hol található a segítségre szoruló.
A szolgáltatók csak két esetben adhatják ki a telefonáló tartózkodási helyét: akkor, ha az illető folyamatosan zaklat valakit, vagy bajban van.