Michael O'Leary, a Ryainar nagyhangú ír főnöke szerint az Európai Bizottság, az Unió legfőbb versenyhatóságának döntése katasztrofális következményekkel járhat az iparág számára, amely az elmúlt években drasztikus árcsökkenést ért el a légiközlekedésben és életet vitt a korábban elhagyatott vidéki repülőterekbe. Az olcsó regionális repülőterek használata az egyik oka annak, hogy a Ryanair olyan alacsonyan tudja tartani jegyárait.
De az Európai Bizottság kedden azt mondta, hogy számításaik szerint a mostani döntés, ami konkrétan a Brüsszeltől 40 km-re délre lévő Charleroi repülőteret érinti, legfeljebb 3-4 euróval viheti fel az ottani Ryanair-járatok jegyárait. Az nem derült ki pontosan, hogy mennyit kell az ír cégnek visszafizetni: az illegális támogatás legfeljebb négymillió euró volt, de a Bizottság azt mondta, hogy ebből levonható az a pluszjövedelem, amit a Charleroi repülőtér beszedett, amióta a Ryanair-járatok használják.
A Bizottság hangsúlyozza, hogy a döntés nem az olcsó légitársaságok ellen szól általában, sőt még csak nem is az állami támogatások ellen (amelyek normális körülmények között illegálisak az Európai Unióban), hanem a helyi hatóságok és a Ryanair közt megköttetett titkos szerződés ellen, ami diszkriminatív a többi légitársasággal szemben. "[A döntés] biztosítja, hogy a különböző vállalatok egyenlő körülmények közt versenyezzenek" - mondta Loyola de Palacio közlekedésügyi biztos.
Az egyelőre nem egyértelmű, hogy a döntés milyen hatással lehet az olcsó légitársaságok üzleti modelljére. Európában számos vidéki repülőtér és légitársaság között köttetett hasonló szerződés, de azok közül csak néhányat vizsgál az Európai Bizottság. De Palacio azt mondta, hogy nem fogják valamennyi esetet külön-külön megvizsgálni, csak akkor, ha konkrét panasz érkezik. Az viszont elképzelhető, hogy a Bizottság újabb irányelveket fektet le ezzel kapcsolatban.