Nem Rómába vezet minden út
Hazánk területén négy beruházást terveznek. A Lyon-Trieszt/Koper-Ljubljana-Budapest gyorsvasút magyarországi szakasza 2015-ig készülne el. Autópálya köti majd össze Athént, Szófiát és Budapestet, amely a magyar határig 2007-re megépül. A Palkovicovo-Mohács közötti dunai folyószakaszt mederkotrással kimélyítik a Duna-Rajna-Majna hajózási útvonal áteresztőképességének növelése érdekében és a Budapest és Bécs közötti vasúti vonal fejlesztése 2010-ig készülne el az Athén-Szófia-Budapest-Bécs-Prága-Nürnberg-Drezda közötti vasútvonal részeként.
A fejlesztési tervnek ezek mellett több olyan eleme van, amelyek közvetve Magyarországnak is hasznosak, például a Párizs-Bécs gyorsvasútvonal vagy az európai műholdas navigációs rendszer kiépítése.
Arccal a vasút felé
A Világgazdaság információi szerint a terv egyes részeit bírálatok érték, leginkább azért, mert egyes tagállamok szerint túl sokat költene a bizottság a vasút és a vízi útvonalak fejlesztésére, míg ők a közúti közlekedést részesítenék inkább támogatásban. Kifogásolták az európa "fővárosait", Brüsszelt, Luxemburgot és Strasbourgot összekötő vasút terveit is, mivel ezt a vádak szerint főleg a beruházásban érdekelt befektetői csoportok nyomására vették fel a listára.