Natália
-3 °C
8 °C

Huszonévesekre hajt Al Gore tévécsatornája

2004.05.05. 17:10
Hosszú évek várakozása után Al Gore végül mégis megszerzett magának egy tévéadót. A demokrata párt volt elnökjelöltje, Clinton volt alelnöke tagadja, hogy a lelkesen jobboldali FoxNews vetélytársát akarja megteremteni. Csatornájával inkább a fiatalokat szólítaná meg, dokumentumfilmekkel és vígjátékokkal.
Tévécsatornát vásárolt magának Al Gore. Clinton volt alelnöke és Bush 2000-es választási ellenfele a Guardian értesülései szerint negyvennégymillió fontot (16,25 milliárd forintot) adott a Vivendi eddig csak veszteségeket termelő News World International (NWI) nevű alig nézett csatornájáért.

Nem akar politizálni

Gore a demokrata párt pénzszerző emberével, Joel Hyattel együtt vette meg a tévécsatornát. Bár az amerikai sajtóban többen is arra következtettek, hogy a két elkötelezett demokrata majd a múlt évben Bush iraki háborújának glorifikálásával az élre törő FoxNews baloldali vetélytársát kívánja megteremteni, Gore és Hyatt más véleményen van.

"Ez nem lesz sem liberális, sem demokrata, sem politikai csatorna semmilyen formában" - tagadott mindent a volt alelnök. A csatorna tervezett programjáról azonban sem az igazgatósági elnöki tisztet magára vállaló Gore, sem a vezérigazgatói posztot kiszemelő Hyatt nem kívánt nyilatkozni - írja a Guardian.

Dokumentumfilmekkel a fiatalokért

Hyatt annyit azonban elárult, hogy a csatorna főként a 18-34 éves korosztályt kívánja megcélozni, mivel ezen a területen "Alnek és nekem rengeteg tapasztalatom van" - írja a Guardian.

A csatorna várhatóan dokumentumfilmekkel, aktuális kérdésekre alapozó vígjátékokkal próbálja majd meghódítani célközönségét.

Kockázati befektetők

Gore csatornavásárlási tervei évek óta ismertek. A késedelmeket feltételezések szerint az anyagiak előteremtése okozta. Gore mostani beszámolója szerint a pénzt két kockázati alap és húsz magánbefektetők dobták össze - írja a Guardian.

A kábeles televíziózásban eddig járatlan Gore-t és Hyattet a Sky tévétársaság volt latin-amerikai igazgatója fogja segíteni. A két újdonsült médiavállalkozó legnehezebb feladata a csatorna elérhetőségének bővítése lesz. Az NWI jelenleg alig tizenhétmillió amerikai háztartásban érhető el, ráadásul ott is csak Rupert Murdoch, a FoxNews tulajdonosának műsorszolgáltatóján keresztül.