Natália
-3 °C
7 °C

Baloldali irányváltás a Daily Telegraphnál?

MTI
2004.01.20. 16:47
"Amikor a kormánynak igaza van, mi a kormányt fogjuk támogatni" - jelentette ki David Barclay, az - eddig - konzervataív Daily Telegraph új tulajdonosa a Guardiannak. A baloldali érzelmű milliomos 260 millió fontot adott a lap eddigi, pénzügyi vizsgálatok miatt gondba került kanadai tualjdonosának. A brit sajtótörténet legjelentősebb irányváltása azonban elbukhat az amerikai tőzsdei felügyeleten és a lapot kiadó hollinger International igazgatótanácsának ellenállásán. Az amerikai hatóságok kifogást emeltek a tözsdán is jegyzett cég váratlan eladása ellen.

A Telegraph a legnagyobb hagyományú jobboldali brit újság, célközönsége a középosztály mérsékelten konzervatív része volt. A leendő tulajdonos azonban reméli, hogy a szerkesztők "a közvélemény érzéseit fogják tükröztetni" a lapban. Barclay példaként a szintén tulajdonában lévő Scotsmant hozta fel. A skót napilap az 1997-es választásokon Blairt támogatta, amivel Barclay "nagyon meg volt elégedve" - írja a Guardian.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.