Béla
3 °C
12 °C

A republikánusoknak nem tetszik egy Soros-pénzből fizetett Bush ellenes hirdetés

MTI
2004.03.11. 00:14
A republikánus párti kampánystáb kezdeményezte az amerikai Szövetségi Választási Bizottságnál (FEC), hogy vizsgálja ki, törvényes-e egy liberális csoport George Bush amerikai elnököt támadó televíziós hirdetési kampánya.

A hirdetéseket szerdán kezdték sugározni az elnökválasztások szempontjából kiemelten fontos 17 államban. A The Washington Times szerdai számának beszámolója szerint a panaszt kedd este nyújtották be, azzal vádolva a hirdetéseket terjesztő, Soros György pénzember által is támogatott Media Fund nevű szervezetet, hogy megsértette azt a törvényt, amely tiltja az úgynevezett "puha pénzeknek" - vállalatok, szakszervezetek és magánemberek korlátozás nélküli adományainak - választási célokra történő felhasználását.

Harold Ickes, a Media Fund igazgatója leszögezte, hogy egy egész jogi szakértői csapat véleményét kikérték, de nem volt, aki megkérdőjelezte volna hirdetéseik törvényességét. A Media Fund nem vesz részt a választási kampányban, hirdetéseivel csak bizonyos politikai ügyekre hívja fel a közvélemény figyelmét, noha ennek lehet kihatása John Kerry vagy George Bush választási hadjáratára - mondta.

A Media Fund jelentős adományokat kapott Soros Györgytől, aki más csoportok, így a MoveOn.org Bush-ellenes kampányát is több millió dollárral támogatta. A Media Fund egyelőre 5 millió dollárért kötött le hirdetési időt.

A The Washington Times szerint a nyilvánvalóan választási hirdetéseket terjesztő szervezetnek igazodnia kellett volna az előírásokhoz és csak szigorúan szabályozott, összegében korlátozott "kemény pénzt" használhatott volna fel kampánycélokra.

A demokrata párti elnökjelöltet támogató politikai csoportok hirdetési kampányaikkal ellensúlyozni szeretnék George Bush elnöknek azt az előnyét, hogy tízszer annyi kampánypénzzel rendelkezik, mint várható ellenfele, John Kerry.