Mária
-7 °C
3 °C

Meghekkelték a Kreml új tévéjét

MTI
2005.12.12. 15:07

Hackerek támadása miatt adásának felfüggesztésére kényszerült hétfőn a Russia Today nevű, angol nyelvű orosz hírcsatorna. Az adó, amely Oroszország szemszögéből akarja bemutatni az eseményeket, műholdon keresztül fogható az Egyesült Államokban, Nyugat-Európában és Ázsiában is. Az állami költségvetésből 30 millió dollárral indították útjára szombaton.

Ismeretlenek kísérletet tettek arra, hogy kívülről behatoljanak és elfoglalják a számítógép-rendszert, ami megszakadásokhoz vezetett az adásban - mondta el a csatorna főszerkesztője az Interfax orosz hírügynökségnek. Hogy az adást mikor kezdik újra, azt nem tudta megmondani, csak annyit, hogy a műszaki szakemberek a lehető legkeményebben dolgoznak rajta.

Oroszország képe az utóbbi években romlott a nyugati világban, különösen azután, hogy Vlagyimir Putyin vezetése alatt lassan felszámolták a független véleménynyilvánítási lehetőségeket, legutóbb pedig törvénytervezet készült a demokráciát védő csoportok nagyobb állami ellenőrzésére. A sajtóban találgatások folynak emiatt, hogy az új adó mennyire szorosan követi majd a Kreml irányvonalát az olyan kényes kérdésekben, mint például a csecsenföldi helyzet.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.