Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

Tagadják, hogy Lukasenkó beteg volna

MTI
2006.04.03. 18:53

A fehérorosz államfő szóvivője tagadta hétfőn azokat a kósza híreket, amelyek szerint az elnök beteg, és az állami televízió emiatt nem tudósít tevékenységéről, noha általában hosszú tudósításokban számol be róla. Alekszandr Lukasenkót márciusban harmadszor is újraválasztották államfőnek, de a hazai ellenzék és külföldi megfigyelők szerint a választás nem volt szabad és igazságos.

Az elnököt nem lehetett látni a televízióban március 28. óta, amikor megköszönte a rendfenntartó erőknek, hogy szétoszlatták a diktatórikus rendszer és a választási eredmény ellen tüntetők tömegeit. Egyes ellenzékiek szerint azonban ez a felvétel is korábban készült. "Lukasenkónak szív- és idegrendszeri problémái vannak, de megpróbálják eltitkolni" - mondta Szergej Kaljakin, Alekszandr Milinkevics volt ellenzéki elnökjelölt kampányfőnöke.

Pavel Ljogkij elnöki szóvivő közölte: az államfő hétfőn jelen lesz az orosz-fehérorosz államszövetség megalakításának 10. évfordulóján rendezett ünnepségen, elnöki beiktatását pedig április 8-án tartják (az eredetileg tervezett március 31. helyett). Közben Milinkevics azzal a kérvénnyel fordult a legfelsőbb bírósághoz, hogy érvénytelenítse az elnökválasztás eredményét.