Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Börtönre ítélték a The New York Times munkatársát

MTI/AFP
2006.08.25. 07:25

Az államtitoksértés vádja alól felmentette, ám az ennél enyhébb vétséget jelentő csalás elkövetése miatt hároméves börtönbüntetésre ítélt egy pekingi bíróság egy kínai férfit, aki a The New York Times című amerikai napilapnak dolgozott - közölte pénteken az elítélt egyik ügyvédje.

Csao Jent (Zhao Yan), aki anyagot gyűjtött a lap pekingi irodája számára, tízéves szabadságvesztéssel is sújthatták volna, ha bűnösnek találják államtitkok kiszivárogtatásában. A pekingi bíróság azonban nem találta meggyőzőnek az ügyészség erre vonatkozó bizonyítékait. Egyelőre nem tudni, hogy a törvényszék a csalás elkövetését miért állapította meg.

Értesülések szerint az újságírót 2004 szeptemberében azzal a gyanúval vették őrizetbe, hogy közreműködött Csiang Cö-min (Jiang Zemin), a kínai katonai bizottság elnöke lemondásának előzetes kiszivárogtatásában. Az amerikai lap tagadta, hogy Csiang Cö-min lemondásáról szóló információt kaptak volna Csao Jentől.

A kínai igazságszolgáltatás idén márciusban, nem sokkal Hu Csin-tao (Hu Jintao) kínai államfő egyesült államokbeli látogatása előtt ejtette a vádat, ám később újra elővették az ügyet, s az újságíró idén júniusban zárt ajtók mögött kénytelen volt bíróság elé állni.